Werk & Studie alle pijlers

Fulltime werkende moeders

22-01-2024 14:49 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even wat feitjes op een rij:
- 29% van de Nederlandse vrouwen werkt fulltime. Bij mannen ligt dit percentage op 83%.
- Sinds 2014 is het aantal fulltime werkende vrouwen langzaam maar zeker aan het stijgen
- In slechts 11% van de gezinnen werken beide ouders fulltime
- De meeste ouders zouden de zorg voor hun kinderen het liefst gelijk willen verdelen. Slechts een op de tien(!) vindt dat dat ook is gelukt.

Kortom: fulltime werkende moeders zijn in de minderheid. Toevallig ben ik 1 van hen, maar gezien bovenstaande cijfers heb ik maar weinig ervaringsdeskundigen in mijn omgeving waarmee ik lief & leed maar zeker ook tips & tricks kan uitwisselen.

Daarom een topic voor fulltime werkende moeders! Waar loop jij tegenaan? En welke keuzes, aankopen of mindsets hebben jouw leven in positieve zin veranderd?

NB 1: Dit topic is niet bedoeld om parttime- of niet-werkende moeders te bashen. Iedereen maakt hierin haar eigen keuze.
NB 2: Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
07-04-2024 16:51
Zijn er, behalve standaard 5 dagen opvang, nog andere dingen anders bij jullie? En wat kost 5 dagen opvang bij jullie?

Ik heb het weleens uitgerekend en wij zouden netto zo’n €3300,- betalen voor 1x kdv en 2x bso.
Veel van wat hierboven gezegd is herken ik inderdaad wel. Toen onze oudste nog klein was woonden we nog in Nederland dus ik kan het ook goed vergelijken ;) Ik wil i.v.m. herkenbaarheid een beetje in het midden laten waar precies we wonen, maar het is in ieder geval een grote stad in Europa.

Belangrijke verschillen die ik in ieder geval merk:
- Kinderopvang is betaalbaar en beschikbaar. 5 dagen per week is vrij standaard, de prijs is inkomensafhankelijk. Wij verdienen goed, maar betalen per kind minder dan 750 euro per maand. Voor voltijds opvang dus. Terwijl we in Nederland voor 1 kind 1300 euro betaalden voor 1 dagen. Kregen we nog wel rond de 250 euro terug aan KOT.

- Oudste gaat naar school en dat is inderdaad meer op werkende ouders ingericht. Schooldagen zijn langer en 'voller', dus dingen als voetbaltraining, muziekles, theaterworkshop, noem maar op, dat valt allemaal onder schooltijd. Dat wordt allemaal intern geregeld dus ik hoef niet om half 3 op te komen draven om mijn kind van locatie A naar locatie B te brengen, dat regelt school allemaal.

- Warme maaltijden! Zowel voor ouders als kinderen. Echt, warm lunchen is de uitkomst. Als er dan 's avonds een keer geen tijd of geen zin is om te koken dan geeft dat niet, want dan hebben alle mensen in het gezin al in ieder geval 1 warme maaltijd op.

- En toch inderdaad cultuur. Men vindt het veel normaler om iets uit te besteden. Ik ken enorm veel mensen met nanny's, de echt rijken hebben ook nog wel auto's met chauffeur en private chefs maar dat is natuurlijk wel enkel iets van de rijke (expat)bubbel, dat is niet normaal voor de gewone gezinnen met 2x werkende ouders. Wij hebben dat dus ook niet ;) Maar er is ook veel minder een cultuur van oordelen. Ben je thuisblijfmoeder? Good for you. Stuur je je kind 5 dagen naar de opvang waar het wordt gebracht of gehaald door de nanny? Prima. Ik vind dat echt bevrijdend. In Nederland werkte ik 4 dagen en ik kreeg regelmatig opmerkingen. Goedbedoeld, zoals "mis je je kinderen niet als je zoveel werkt?" maar er zit gewoon een oordeel achter. Nu werk ik 5 dagen en nobody cares.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom heel veel scholen naar een continue rooster zijn gegaan ipv het "ouderwetse" tot 15.30 en overblijven tussen de middag? Dat laatste is voor werkende ouders toch veel makkelijker dan de kinderen die iedere dag om 14.00 klaar zijn met school?
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
08-04-2024 12:25
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom heel veel scholen naar een continue rooster zijn gegaan ipv het "ouderwetse" tot 15.30 en overblijven tussen de middag? Dat laatste is voor werkende ouders toch veel makkelijker dan de kinderen die iedere dag om 14.00 klaar zijn met school?

Die overblijft moest betaald worden. Daar werd dan een teampje van vrijwilligers voor ingezet die een vrijwilligersvergoeding kregen. Was allemaal niet erg professioneel, vaak gedoetjes tussen kinderen. Het was lang dus veel tijd voor gedoe. Toen er steeds meer ouders, steeds meer gingen werken en dus steeds meer kinderen moesten overblijven werd het lastig.

De roep van ouders was om het gratis continurooster. Dan wordt eten ineens lestijd en dan kunnen kinderen eerder naar huis. Kinderen eten met leerkracht en weer wordt kort buitengespeeld. Veel minder gedoe.

Nu moeten kinderen eerder en dus langer naar de bso en hoor je weer mensen die terug willen naar overblijf en lange schooldagen. Het liefst willen ouders het beste van allebei.

Waar ik woon was twintig jaar geleden geen één school met continurooster en nu geen een zonder. In de dertien jaar dat ik op de basisschool rondliep met mijn drie kinderen is twee keer een onderzoek geweest naar de mogelijkheden voor continurooster maar het kwam er pas toen de mijne allemaal op het vo zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons nog steeds geen continue rooster, wel de enige in het dorp overigens.
Kinderen zitten 4 dagen van 8:30 tot 15:15 op school. Op vrijdag blijven ze niet over, dan komt oma lunchen.
En ja voor de overblijf betaal je en worden ook constant ouders gevraagd. Dus dat is wel echt een dingetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
08-04-2024 12:49
Bij ons nog steeds geen continue rooster, wel de enige in het dorp overigens.
Kinderen zitten 4 dagen van 8:30 tot 15:15 op school. Op vrijdag blijven ze niet over, dan komt oma lunchen.
En ja voor de overblijf betaal je en worden ook constant ouders gevraagd. Dus dat is wel echt een dingetje.

Tja, dat was bij onze kinderen ook zo. Die van ons hadden echt een hekel aan sommige overblijfouders. Die waren altijd boos, er heerste geen structuur waardoor het meestal een grote bende werd. Ben zelf ook een blauwe maandag overblijfouder geweest en dus weer gestopt omdat ik niet op die manier met de ouders die daar de scepter zwaaiden kon samenwerken. Hun kinderen waren al van school af, maar voor die drie tientjes in de week bleven zij het maar doen en school wilde ze niet laten stoppen. Dus haakte iedereen die zich aanmeldde weer af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
08-04-2024 12:57
Tja, dat was bij onze kinderen ook zo. Die van ons hadden echt een hekel aan sommige overblijfouders. Die waren altijd boos, er heerste geen structuur waardoor het meestal een grote bende werd. Ben zelf ook een blauwe maandag overblijfouder geweest en dus weer gestopt omdat ik niet op die manier met de ouders die daar de scepter zwaaiden kon samenwerken. Hun kinderen waren al van school af, maar voor die drie tientjes in de week bleven zij het maar doen en school wilde ze niet laten stoppen. Dus haakte iedereen die zich aanmeldde weer af.
Ik hoor mijn kinderen nooit erover, dus denk dat het prima moeders zijn. Zelf nooit overblijfmoeder geweest.
Van mij mogen ze er gewoon lekker continurooster van maken hoor, of betaalde krachten dat we meer moeten betalen per dag.
Maar dat wil school gewoon echt nog niet. Na ja nog paar maandjes voor de oudste en nog ruim 2 jaar voor de jongste dat loopt wel los.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
08-04-2024 13:17
Ik hoor mijn kinderen nooit erover, dus denk dat het prima moeders zijn. Zelf nooit overblijfmoeder geweest.
Van mij mogen ze er gewoon lekker continurooster van maken hoor, of betaalde krachten dat we meer moeten betalen per dag.
Maar dat wil school gewoon echt nog niet. Na ja nog paar maandjes voor de oudste en nog ruim 2 jaar voor de jongste dat loopt wel los.

Gelukkig gaat het op veel plaatsen ook goed natuurlijk. Toch hoor ik best vaak dat het vinden van geschikte ouders veel moeite kost en dat het verloop groot is.

De afgelopen twintig jaar is er ook veel aan professionaliseren van overblijf gedaan. VGO is nu verplicht en er is scholing, maar zolang er niet een echt salaris kan worden betaald blijft het porrelen in de marge.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlag schreef:
07-04-2024 10:04
Man en ik werken beiden fulltime, ik moet wel zeggen dat wij in het buitenland wonen en het hier ook wel iets normaler is dat vrouwen fulltime werken. Parttime banen zijn echt wel iets Nederlands. Maar de cultuur/het systeem om ons heen is er ook meer op ingericht. In Nederland is het ongebruikelijk en “zielig” als kinderen 5 dagen naar de opvang gaan, hier is dat standaard. Kun je wat van vinden, maar het maakt wel dat mannen en vrouwen gelijkwaardiger zijn.

Aan de andere kant betekent het dus ook dat ik meer 100% thuisblijfmoeders ken hier, omdat het dus óf fulltime werken is, óf niet.
Ik lees al een tijdje mee. Mijn situatie is hetzelfde. Buitenland, beiden een fulltime baan. Dat is aanpoten, en ik heb weinig tijd voor mezelf, maar te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
08-04-2024 13:27
Gelukkig gaat het op veel plaatsen ook goed natuurlijk. Toch hoor ik best vaak dat het vinden van geschikte ouders veel moeite kost en dat het verloop groot is.

De afgelopen twintig jaar is er ook veel aan professionaliseren van overblijf gedaan. VGO is nu verplicht en er is scholing, maar zolang er niet een echt salaris kan worden betaald blijft het porrelen in de marge.
Het vinden van moeders is zeker een probleem, ook bij ons. De flyers/oproepen zijn er met regelmaat. Maar ik heb er echt geen tijd voor, vind het ook echt niet leuk. Dus nee, mocht ik een andere oplossing moeten zoeken doe ik liever dat, dan overblijfmoeder zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
08-04-2024 12:25
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom heel veel scholen naar een continue rooster zijn gegaan ipv het "ouderwetse" tot 15.30 en overblijven tussen de middag? Dat laatste is voor werkende ouders toch veel makkelijker dan de kinderen die iedere dag om 14.00 klaar zijn met school?
Het verschil tussen 14:00 en 15:30 maakt voor de meeste werkende ouders weinig uit omdat de gemiddelde werkdag toch tot 17:00-18:00 is. Er is maar een beperkte groep werkende ouders die wel om 15:30 maar niet om 14:00 zelf de kinderen kan ophalen. De kinderen moeten toch naar de BSO.
Ik vind zelf het continue rooster veel rustiger. De kinderen hebben maar een wisseling per dag (School-BSO) en niet vier wisselingen (school-overblijf-school-BSO.)
De kinderen blijven de hele dag bij de leerkracht en zijn als groep samen.

De vroege uitgangstijd heeft ook voordelen. Op mijn vrije dag kan ik ze eerder ophalen en dan hebben we nog echt wat aan de middag als we iets willen doen. Op de BSO is de druk over de werkdagen wat meer verdeelt (woensdag is nog altijd rustiger maar minder dan toen woensdag echt de vrije middag was.) Bovendien hebben ze op de BSO ook meer tijd om iets met de kinderen te gaan doen (zoals naar het park) en kunnen de kinderen via de BSO nu naar zwemles (wat eerst niet kon vanwege de beperkte tijd.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Saelle1 schreef:
08-04-2024 14:16
Het verschil tussen 14:00 en 15:30 maakt voor de meeste werkende ouders weinig uit omdat de gemiddelde werkdag toch tot 17:00-18:00 is. Er is maar een beperkte groep werkende ouders die wel om 15:30 maar niet om 14:00 zelf de kinderen kan ophalen. De kinderen moeten toch naar de BSO.
Ik vind zelf het continue rooster veel rustiger. De kinderen hebben maar een wisseling per dag (School-BSO) en niet vier wisselingen (school-overblijf-school-BSO.)
De kinderen blijven de hele dag bij de leerkracht en zijn als groep samen.

De vroege uitgangstijd heeft ook voordelen. Op mijn vrije dag kan ik ze eerder ophalen en dan hebben we nog echt wat aan de middag als we iets willen doen. Op de BSO is de druk over de werkdagen wat meer verdeelt (woensdag is nog altijd rustiger maar minder dan toen woensdag echt de vrije middag was.) Bovendien hebben ze op de BSO ook meer tijd om iets met de kinderen te gaan doen (zoals naar het park) en kunnen de kinderen via de BSO nu naar zwemles (wat eerst niet kon vanwege de beperkte tijd.)
Hier hetzelfde. Geen gedoe met korte en lange dagen, gewoon elke dag hetzelfde. Overblijf is er nog steeds, die wordt gedaan door de tussenschoolse opvang die ik ook gewoon moet betalen, alleen is het korter en blijven alle kinderen. Ook dat geeft veel meer rust dan dat de helft tussen de middag naar huis gaat. Vreselijk vond ik dat overblijven altijd, zat ik een dik uur opgescheept met vier andere kinderen waar ik niks mee had.
Ik ben er wel blij mee, het hele dorp heeft hier hetzelfde rooster van 8.30-14.15, dus alle sporten etc zijn daar ook op afgestemd (geen training op woensdagmiddag om 13.30 of zo). En als je inderdaad een keer wel iets wilt doen na school, heb je net wat meer tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
08-04-2024 13:55
Ik lees al een tijdje mee. Mijn situatie is hetzelfde. Buitenland, beiden een fulltime baan. Dat is aanpoten, en ik heb weinig tijd voor mezelf, maar te doen.
Volgens mij is dat voor veel mensen die niet in NL wonen hetzelfde. Vandaag 12,5 uur gewerkt en had dochter thuis die zichzelf wonderwel vermaakt heeft. Man zat voor de verandering thuis. Daarna dochter in bad en naar bed gebracht en nu ben ik klaar… Pfff… vandaag was druk! Dat gezegd hebbende; meestal vind ik mijn werk wel echt heel leuk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in België gewoon een beurtrol voor de leerkrachten voor de toezichten tijdens de middagpauze. Ook bvb. de secretaresses kunnen toezicht hebben tijdens de middagpauze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
08-04-2024 14:06
Het vinden van moeders is zeker een probleem, ook bij ons. De flyers/oproepen zijn er met regelmaat. Maar ik heb er echt geen tijd voor, vind het ook echt niet leuk. Dus nee, mocht ik een andere oplossing moeten zoeken doe ik liever dat, dan overblijfmoeder zijn.
Ik hoop dat ze niet alleen op zoek zijn naar moeders, maar naar ouders? Bij ons vragen ze het nu nog algemener: ouders, opa's, oma's, een tante of oom, of een lieve oppas, iedereen wordt opgeroepen om te komen helpen op school.

Het idee dat je als moeder overal verantwoordelijk voor bent, mag echt wel ophouden. It takes a village.... en dat is nooit anders geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
vofea schreef:
10-04-2024 09:44
Ik hoop dat ze niet alleen op zoek zijn naar moeders, maar naar ouders? Bij ons vragen ze het nu nog algemener: ouders, opa's, oma's, een tante of oom, of een lieve oppas, iedereen wordt opgeroepen om te komen helpen op school.

Het idee dat je als moeder overal verantwoordelijk voor bent, mag echt wel ophouden. It takes a village.... en dat is nooit anders geweest.
100% eens, maar uiteindelijk zijn het toch alleen maar moeders die helpen bij de overblijf.. En de oproep is in zijn algemeen inderdaad, niet specifiek moeders ;)
Maar ook dan blijft de animo laag.
Schoolvoetbaltoernooi zijn de helpende trainers wel de vaders, dat kunnen ze dan wel.
Maar verder zijn het over het algemeen echt de moeders of oma's/opa's die helpen op school.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosanna1985 schreef:
10-04-2024 01:47
Hier in België gewoon een beurtrol voor de leerkrachten voor de toezichten tijdens de middagpauze. Ook bvb. de secretaresses kunnen toezicht hebben tijdens de middagpauze.
Bij ons op school (in Nederland) wordt het ook opgelost met de leraren en leraar-assistenten.

Na 6 jaar 32 uur werken met veel intensieve mantelzorg ben ik nu een paar maanden uitgevallen (nadat de mantelzorg weg viel door overlijden viel alles ineens even uit).

Ik ben aan het reintegreren en ga met werk in overleg om 24 of 28 uur te gaan werken. Ik ben er wel klaar mee dat het in theory 'allemaal past' maar dat er nergens pauze ruimte zit of flexibiliteit. En (hoe oneerlijk het in principe ook is) met mijn inkomen ga ik er licht op vooruit als ik minder ga werken dus dat kan best een paar jaar tot kind net wat ouder is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
10-04-2024 10:44
100% eens, maar uiteindelijk zijn het toch alleen maar moeders die helpen bij de overblijf.. En de oproep is in zijn algemeen inderdaad, niet specifiek moeders ;)
Maar ook dan blijft de animo laag.
Schoolvoetbaltoernooi zijn de helpende trainers wel de vaders, dat kunnen ze dan wel.
Maar verder zijn het over het algemeen echt de moeders of oma's/opa's die helpen op school.
Bij ons op school valt het me op hoeveel actieve vaders er zijn. Misschien is het de laatste jaren veranderd sinds er zoveel mensen vanuit huis kunnen werken. Het is een stuk makkelijker geworden om tussen je werkzaamheden door een uurtje naar school te komen om te helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk overigens zelf fulltime, maar ervaar dat niet als veel of druk. Dit komt vooral omdat ik twee parttime banen heb, waarvan er eentje volledig flexibel is. Ik vind mijn werk erg leuk, dus ervaar het niet als zwaar om 's avonds nog een paar uur door te werken, of om in het weekend een middag te werken als het zo uitkomt.

Verder werk ik voornamelijk onder schooltijd en gaan mijn kinderen niet naar de opvang. We wonen vlakbij school en ik hoef nooit te stressen om ze op te halen, of te brengen. Clubjes en andere afspraken wisselen mijn man en ik af. Twee dagen per week ben ik vanaf 2 uur bezig met de kinderen en de uren die ik mis doe ik 's avonds.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
10-04-2024 10:44
100% eens, maar uiteindelijk zijn het toch alleen maar moeders die helpen bij de overblijf.. En de oproep is in zijn algemeen inderdaad, niet specifiek moeders ;)
Maar ook dan blijft de animo laag.
Schoolvoetbaltoernooi zijn de helpende trainers wel de vaders, dat kunnen ze dan wel.
Maar verder zijn het over het algemeen echt de moeders of oma's/opa's die helpen op school.

Tja, als je als vrijwilliger gaat helpen, kies je dingen die je leuk of belangrijk vindt. Mijn man ging nooit mee met kleuters naar de lammetjes of zo. Later wel met groep acht schaatsen of zwemmen.

Ik ging dan weer liever knutselen dan fietsen met een groep. Helpen met de schoolbieb vond ik leuk maar schooltuintjes niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
10-04-2024 12:12
Tja, als je als vrijwilliger gaat helpen, kies je dingen die je leuk of belangrijk vindt. Mijn man ging nooit mee met kleuters naar de lammetjes of zo. Later wel met groep acht schaatsen of zwemmen.

Ik ging dan weer liever knutselen dan fietsen met een groep. Helpen met de schoolbieb vond ik leuk maar schooltuintjes niet.
Ja logisch hoor, maar daarom krijg je wel dat veel schoolvragen door moeders worden ingevuld en op de voetbal zijn veel vaders weer actief.
Je houdt toch een beetje die verdeling dan in stand. En prima hoor. Doe vooral iets wat je wel leuk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
10-04-2024 12:35
Ja logisch hoor, maar daarom krijg je wel dat veel schoolvragen door moeders worden ingevuld en op de voetbal zijn veel vaders weer actief.
Je houdt toch een beetje die verdeling dan in stand. En prima hoor. Doe vooral iets wat je wel leuk vind.
Maar is dat erg dan? Het is al genoeg werk allemaal, als je dan ook nog eens niet mag kiezen voor wat jonger beste ligt omdat je dan ‘de verdeling in stand houdt’, wordt het wel erg vervelend. Zolang beide ouders welkom zijn voor alle taken, maakt het mij verder niet uit als sommige dingen meer door vaders en andere meer door moeders gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
08-04-2024 14:06
Het vinden van moeders is zeker een probleem, ook bij ons. De flyers/oproepen zijn er met regelmaat. Maar ik heb er echt geen tijd voor, vind het ook echt niet leuk. Dus nee, mocht ik een andere oplossing moeten zoeken doe ik liever dat, dan overblijfmoeder zijn.
Wat grappig, ik dacht dat dat echt iets uit mijn jeugd was, die overblijfmoeders. Bij kind op school wordt dat geregeld door de opvangorganisatie die ook de BSO doet, dus daar staan gewoon professionele krachten, geen moeders of vaders. Ik betaal er wel voor, maar dat is niet veel, 1,50 per dag. Ik dacht dat dat tegenwoordig sowieso moest, maar blijkbaar had ik dat verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
12-04-2024 20:04
Maar is dat erg dan? Het is al genoeg werk allemaal, als je dan ook nog eens niet mag kiezen voor wat jonger beste ligt omdat je dan ‘de verdeling in stand houdt’, wordt het wel erg vervelend. Zolang beide ouders welkom zijn voor alle taken, maakt het mij verder niet uit als sommige dingen meer door vaders en andere meer door moeders gedaan worden.
Ik vind dat inderdaad wel logisch. Maar trek dat dus door naar de tendens dat alles 50/50 moet. Dat man evenveel zorg/huishouden moet doen bv. Terwijl daar gewoon vanzelf een verdeling in gezinnen uit komt die het prettigst is voor beide ouders.
Het voorbeeld dat er dus alleen overblijfmoeders geeft dat ook aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
12-04-2024 20:07
Wat grappig, ik dacht dat dat echt iets uit mijn jeugd was, die overblijfmoeders. Bij kind op school wordt dat geregeld door de opvangorganisatie die ook de BSO doet, dus daar staan gewoon professionele krachten, geen moeders of vaders. Ik betaal er wel voor, maar dat is niet veel, 1,50 per dag. Ik dacht dat dat tegenwoordig sowieso moest, maar blijkbaar had ik dat verkeerd begrepen.
Nee bij ons staan er echt nog steeds echt overblijfmoeders. En je krijgt wel 10 euro vrijwilligersvergoeding per..? Dat ben ik even kwijt. In de organisatie zelf zitten wel vaste krachten hoor.
En ik betaal 2,60 per kind per dag aan overblijfkosten. Dat is gewoon meer dan bij jou met professionele krachten 😬
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterkoud schreef:
12-04-2024 21:24
Nee bij ons staan er echt nog steeds echt overblijfmoeders. En je krijgt wel 10 euro vrijwilligersvergoeding per..? Dat ben ik even kwijt. In de organisatie zelf zitten wel vaste krachten hoor.
En ik betaal 2,60 per kind per dag aan overblijfkosten. Dat is gewoon meer dan bij jou met professionele krachten 😬
Haha, ja. En het zijn bij ons echt dezelfde medewerkers die ook de BSO doen. Het is wel de hele klas, dus x28, maar dan nog kan het bijna niet uit kunnen (je kunt iemand niet voor 1 uur betalen, die moet ook komen, tussendiensten, medewerkers kosten veel meer dan ze zelf verdienen). Daar zullen ze niet veel winst op maken.

Ik vind het wel goed dat het dus niet de leerkrachten zijn. Anders zouden die van 8.30-14.15 voortdurend verantwoordelijk zijn voor 28 kinderen, die voortdurend van alles moeten, zonder pauze. Want je kunt wel rustig op een plein staan, maar dat is geen pauze als je ook nog een hele klas in de gaten moet houden natuurlijk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven