gastouder
dinsdag 15 juni 2010 om 08:08
dinsdag 15 juni 2010 om 08:12
Ik zou zeggen: google eerst eens even want je stelt een beetje rare vragen. Tuurlijk heb je een slaapkamer nodig, die kinderen moeten toch slapen. Tot een jaar of 3 doen ze dat nog. En je hebt diploma's nodig, de eisen zijn best streng en dat is maar goed ook.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
dinsdag 15 juni 2010 om 08:13
Ik neem aan dat je al langer weet dat je baan gaat stoppen? Waarom ga je nu dan pas nadenken over hoe of wat?
Anyway, sinds dit jaar zijn de regels veranderd en kun je niet zomaar gastouder worden. (althans de ouders van de kinderen krijgen bij gastouders die niet voldoen, geen vergoeding van de belasting, en dus zullen veel ouders kiezen voor een gastouder die wel voldoet). Zo moet je een bepaalde opleiding hebben, ehbo etc. Goede gastouderburo's kunnen je hier meer over vertellen.
Anyway, sinds dit jaar zijn de regels veranderd en kun je niet zomaar gastouder worden. (althans de ouders van de kinderen krijgen bij gastouders die niet voldoen, geen vergoeding van de belasting, en dus zullen veel ouders kiezen voor een gastouder die wel voldoet). Zo moet je een bepaalde opleiding hebben, ehbo etc. Goede gastouderburo's kunnen je hier meer over vertellen.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:19
Ok volgens mij verkijk je je een beetje erop.
Je moet minimaal:
-een MBO2 zorg en welzijn diploma hebben
- de GGD komt op bezoek om je huis te inspecteren, dus alles moet beveiligd zijn tegen kinderhandjes en meer zelfs.
- je moet een recente EHBO hebben, gericht op kinderen en babies
-Minimale slaapgelegenheid is toch zeker wel 1 slaapkamer per kind, dit is geen eis, maar vind ik toch wel een vereiste.
- Je moet veel speelgoed hebben, dat gekeurd is en dat voor verschillende leeftijden is en pedagogisch verantwoord
- Je moet goed weten hoe te handelen bij verdenking kindermishandeling, het protocol dus weten.
-Je moet het pedagogisch beleid plan eigen maken.
- Je verdient tussen de 2,5 en 4 euro, meer niet anders krijgen de ouders dat niet terug van de belasting
-Je moet je eigen aangifte verzorgen, mede als een kleine administratie.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar bovenal moet je zakelijk zijn en bovenal lief en geduldig en geborgenheid kunnen bieden.
Je moet minimaal:
-een MBO2 zorg en welzijn diploma hebben
- de GGD komt op bezoek om je huis te inspecteren, dus alles moet beveiligd zijn tegen kinderhandjes en meer zelfs.
- je moet een recente EHBO hebben, gericht op kinderen en babies
-Minimale slaapgelegenheid is toch zeker wel 1 slaapkamer per kind, dit is geen eis, maar vind ik toch wel een vereiste.
- Je moet veel speelgoed hebben, dat gekeurd is en dat voor verschillende leeftijden is en pedagogisch verantwoord
- Je moet goed weten hoe te handelen bij verdenking kindermishandeling, het protocol dus weten.
-Je moet het pedagogisch beleid plan eigen maken.
- Je verdient tussen de 2,5 en 4 euro, meer niet anders krijgen de ouders dat niet terug van de belasting
-Je moet je eigen aangifte verzorgen, mede als een kleine administratie.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar bovenal moet je zakelijk zijn en bovenal lief en geduldig en geborgenheid kunnen bieden.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:27
Klopt Ambrosia.
En dan heb ik nog niet eens over de activiteiten die je onderneemt en de dag/weekschema's die je maakt en de zindelijksheids training, het ongelovelijk vele schoonmaken wat je doet, het is dus niet eventjes iets, voor zo maar even erbij, gewoon omdat het gezellig is voor je eigen kind.
En dan heb ik nog niet eens over de activiteiten die je onderneemt en de dag/weekschema's die je maakt en de zindelijksheids training, het ongelovelijk vele schoonmaken wat je doet, het is dus niet eventjes iets, voor zo maar even erbij, gewoon omdat het gezellig is voor je eigen kind.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:29
De gastouders die voor de organisatie werken waar ik ook werk volgen trouwens ook regelmatig in de avond cursussen over verschillende onderwerpen. Dus over het signaleren van kindermishandeling, pedagogische kennis over de ontwikkeling van kinderen etc. etc. De tijd dat iedereen maar wat kon aanrommelen is echt wel voorbij, je moet er serieus helemaal voor gaan anders krijgen de vraagouders niets terug en heb jij dus geen klanten.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:33
Waarom vallen jullie TO zo aan? Ze schrijft toch niet dat het vast heel simpel is, of dat ze eigenlijk een hekel aan kinderen heeft, maar je moet toch wat?
Ze vraagt zich gewoon af of het wat voor haar is. Hele gewone vraag, lijkt me.
TO, ik kan je inhoudelijk niet helpen, want zelf geen (ervaring met) gastouder. Neem contact op met een gastouderbureau, die kunnen je meer vertellen. Succes!
Ze vraagt zich gewoon af of het wat voor haar is. Hele gewone vraag, lijkt me.
TO, ik kan je inhoudelijk niet helpen, want zelf geen (ervaring met) gastouder. Neem contact op met een gastouderbureau, die kunnen je meer vertellen. Succes!
dinsdag 15 juni 2010 om 08:38
Ik val TO helemaal niet aan sassafras, het is alleen een tak van kinderopvang die dit jaar heel hard is aangepakt. Volgens mij heeft ze hier net al de informatie gekregen die ze nodig heeft + het advies om contact op te nemen met een gastouderbureau. Maar nu weet ze wel wat ze kan verwachten. Wie weet voldoet ze wel aan de opleidingseisen en ziet ze dit helemaal zitten, dan is dat toch alleen maar leuk.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:41
Sas, ik val TO niet aan maar ben realistisch en geef haar de benodigde info.
Waar val ik haar aan?
Let wel, een keer in de zoveel tijd komt er een TO die denkt er gewoon te makkelijk over, eventjes oppassen en incasseren en gewoon mijn iegen ding blijven doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dat niet zo werkt iig, ongeacht of TO uberhaupt deze insteek heeft, waar ik niet vanuit ga.
Waar val ik haar aan?
Let wel, een keer in de zoveel tijd komt er een TO die denkt er gewoon te makkelijk over, eventjes oppassen en incasseren en gewoon mijn iegen ding blijven doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dat niet zo werkt iig, ongeacht of TO uberhaupt deze insteek heeft, waar ik niet vanuit ga.
dinsdag 15 juni 2010 om 08:45
Nee Ambrosia, jij valt haar inderdaad niet aan. De toon van de andere posts vind ik wel niet zo aardig:
Chica schrijft:
Ik zou zeggen: google eerst eens even want je stelt een beetje rare vragen.
Er worden hier wel gekkere vragen gesteld op dit forum, lijkt me.
Gizz schrijft:
Ik neem aan dat je al langer weet dat je baan gaat stoppen? Waarom ga je nu dan pas nadenken over hoe of wat?
Je aanname dat ze dat al langer weet, is nergens op gebaseerd. Ook de conclusie dat TO nu pas nadenkt kun je niet op de openingspost baseren. En zelfs als TO nu pas hierover nadenkt, dat mag toch?
Zusenzo schrijft:
Waar lees je dat? TO stelt alleen een paar vragen. Ben je helderziende dat je haar kijk op deze dingen al weet?
Chica schrijft:
Ik zou zeggen: google eerst eens even want je stelt een beetje rare vragen.
Er worden hier wel gekkere vragen gesteld op dit forum, lijkt me.
Gizz schrijft:
Je aanname dat ze dat al langer weet, is nergens op gebaseerd. Ook de conclusie dat TO nu pas nadenkt kun je niet op de openingspost baseren. En zelfs als TO nu pas hierover nadenkt, dat mag toch?
Zusenzo schrijft:
Waar lees je dat? TO stelt alleen een paar vragen. Ben je helderziende dat je haar kijk op deze dingen al weet?
dinsdag 15 juni 2010 om 08:47
quote:zusenzo schreef op 15 juni 2010 @ 08:41:
Waar val ik haar aan?
Ik snap dat je, als je zelf gastouder bent, moe wordt van iedereen die denkt dat het makkelijk geld verdienen is. Maar TO suggereert niets, geeft geen enkele mening en jullie duiken er bovenop.
Overigens ben ik het met je eens dat het niet een beroep is waar je te lichtvaardig over moet denken. Ik weet van mezelf dat ik er totaal ongeschikt voor zou zijn, geef mij maar pubers (werk in middelbaar onderwijs).
Waar val ik haar aan?
Ik snap dat je, als je zelf gastouder bent, moe wordt van iedereen die denkt dat het makkelijk geld verdienen is. Maar TO suggereert niets, geeft geen enkele mening en jullie duiken er bovenop.
Overigens ben ik het met je eens dat het niet een beroep is waar je te lichtvaardig over moet denken. Ik weet van mezelf dat ik er totaal ongeschikt voor zou zijn, geef mij maar pubers (werk in middelbaar onderwijs).
dinsdag 15 juni 2010 om 08:59
Ik werk nu bijna twee jaar als gastouder en het bevalt mij heel goed. Zelf verdien ik 5 euro per kind per uur, de ouders leggen dus zelf 1 euro per kind per uur erbij. Houd er rekening mee dat de meeste mensen van een gastouder meer flexibiliteit verwachten, en dus ook willen dat je kinderen opvangt die ziek zijn. Maar dat is alleen mijn ervaring. Ik vang 4 kinderen uit een gezin op bij de ouders thuis dus dan maakt dat ook niet uit. Als je ervoor kiest om in je eigen huis opvang aan te bieden dan moet je voor elk gezinslid dat ouder is dan 18 een vog aanvragen.
Verder raad ik je aan om contact op te nemen met een gob bij jou in de buurt die kunnen je alles vertellen.
Verder raad ik je aan om contact op te nemen met een gob bij jou in de buurt die kunnen je alles vertellen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
dinsdag 15 juni 2010 om 09:25
Ja hallo zeg het is ook gewoon een domme vraag of je een slaapkamer nodig hebt. Als je dat al niet snapt dan snap je zeker de overige eisen niet en dus heb je er niet goed over nagedacht of uberhaupt maar even gegoogled. Dus nee ik val haar niet aan maar haar bericht komt wel erg onnozel over.
dinsdag 15 juni 2010 om 12:51
Chica je moet echt even een toontje lager gaan zingen nu hoor.
Ik stel gewoon vragen, misschien dat er ook wel een bedje mag op de kamer bij mijn eigen kind?
Je hoeft niet gelijk uit te gaan van het domme van een mens, dank u !!!
Ik ben totaal verrast door mijn ontslag, dus is het niet iets Gizz van waarom er nu aan denken.
Sjezus zeg, ik stel een paar vragen en jullie denken gelijk al te weten hoe ik ben?
En het is niet iets waar ik makkelijk over denk, waar staat dat?
De anderen bedankt, waardeer ik erg.
Ik stel gewoon vragen, misschien dat er ook wel een bedje mag op de kamer bij mijn eigen kind?
Je hoeft niet gelijk uit te gaan van het domme van een mens, dank u !!!
Ik ben totaal verrast door mijn ontslag, dus is het niet iets Gizz van waarom er nu aan denken.
Sjezus zeg, ik stel een paar vragen en jullie denken gelijk al te weten hoe ik ben?
En het is niet iets waar ik makkelijk over denk, waar staat dat?
De anderen bedankt, waardeer ik erg.
dinsdag 15 juni 2010 om 13:03
Nou Nanoe ik heb helemaal geen zin om voor jou een toontje lager te gaan zingen. Ik vind het een domme vraag en anders had je je vraag anders moeten formuleren in je OP. En even googlen voordat je hier je vragen neer plempt is er blijkbaar ook niet meer bij.
En het staat nergens dat je er makkelijk over denkt maar je OP suggereert dat wel. Nogmaals dan moet je even wat langer nadenken voordat je een OP maakt!!!!!!!!!!!!!!
En het staat nergens dat je er makkelijk over denkt maar je OP suggereert dat wel. Nogmaals dan moet je even wat langer nadenken voordat je een OP maakt!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 15 juni 2010 om 14:38
Nanoe ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Echt vriendelijk wordt er niet gereageerd.
Als ik jou was, zou ik gewoon een gastouderbureau opbellen en hen jouw vragen voorleggen. Zij hebben vast een overzicht van alle eisen die ze aan een go stellen en ook een scholingsoverzicht, kosten/batenverhaal etc.
Misschien kun je een keer bij een gastouder gaan kijken?
Succes!
Als ik jou was, zou ik gewoon een gastouderbureau opbellen en hen jouw vragen voorleggen. Zij hebben vast een overzicht van alle eisen die ze aan een go stellen en ook een scholingsoverzicht, kosten/batenverhaal etc.
Misschien kun je een keer bij een gastouder gaan kijken?
Succes!
dinsdag 15 juni 2010 om 16:25
Ik maak zelf uit hoe ik een topic open, dat jij er allerlei dingen bij gaat denken doe jezelf.
Wie komt er dan onnozel over vraag ik me dan af?
Het schijnt normaal te zijn dat je hier geen vragen neer mag zetten, en er wordt gelijk vanuit gegaan dat je google niet gebruikt hebt e.d. Ach zielig als je zo bent en zo met mensen omgaat dan mis je toch wel een aantal eigenschappen waarvan ik blij ben dat ik die wel heb.
Echt een paar chromosoompjes te weinig heb je dan denk ik, ik vraag dingen (dat van die slaapkamer) mag voor die rotte appel vanzelfsprekend zijn, maar miss had een kindje ook op de kamer van je eigen kind gemogen.
En je kunt niet LEZEN er staat ERVARINGEN !
Wie komt er dan onnozel over vraag ik me dan af?
Het schijnt normaal te zijn dat je hier geen vragen neer mag zetten, en er wordt gelijk vanuit gegaan dat je google niet gebruikt hebt e.d. Ach zielig als je zo bent en zo met mensen omgaat dan mis je toch wel een aantal eigenschappen waarvan ik blij ben dat ik die wel heb.
Echt een paar chromosoompjes te weinig heb je dan denk ik, ik vraag dingen (dat van die slaapkamer) mag voor die rotte appel vanzelfsprekend zijn, maar miss had een kindje ook op de kamer van je eigen kind gemogen.
En je kunt niet LEZEN er staat ERVARINGEN !