Werk & Studie alle pijlers

Gouden kooi

05-10-2018 10:29 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk mag ik niet mopperen: ik heb een luizenbaantje waarmee ik relatief goed verdien. Echter, ik vind het saai. Er zijn periodes dat ik het beter kan negeren dan anders, maar in principe is deze functie niet uitdagend genoeg voor me. Ik zit in een bore-out, waardoor ik minder en minder presteer (het gekke is dat dat niemand lijkt op te vallen).

Ik ben dus aan het rondkijken naar een andere baan. Ik loop er tegenaan dat ik blijkbaar echt een goed pakket voorwaarden bij mekaar heb onderhandeld over de jaren heen en dat ik bij de functies die me aanspreken fors zal moeten inleveren. Geluk gaat boven geld, maar ik kan als alleenstaande moeder ook niet te fors inleveren op mijn inkomen.

Bovendien zijn de meeste vacatures "voor een jaar met zicht op verlenging" terwijl ik nu al 15 jaar een vast contract heb en dus ook meer werkzekerheid heb. Aangezien ik 48 ben, wil ik nu ook geen risico's aangaan want ik wil niet over een jaar opeens in de WW terechtkomen.
Ik werk in een klein bedrijf dus intern zijn er geen doorgroeimogelijkheden meer.

De oplossing lijkt dus bij mezelf te liggen: hoe kan ik er anders tegenaan kijken. Misschien leren echt blij te zijn met het feit dat ik weinig inspanning moet leveren voor veel resultaat. Nu vind ik het een gevangen gevoel.

Op privé gebied doe ik genoeg leuke dingen en daar haal ik wel energie uit trouwens. Ik zou alleen wel weer graag echt met plezier gaan werken. Nu ga ik niet met tegenzin maar ook niet met zin. Alleen omdat het moet voor het geld. Maar dat heet misschien wel gewoon "volwassen" zijn ?

Hebben jullie inzichten of tips ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
batjang schreef:
26-10-2018 22:43
behalve als ik zie dat ik van 12000 euro bruto naar pak m beet 2000 euro netto ga...
Moet je 'ns zien hoeveel jaar eerder je dan volledig kan stoppen met werken als je nu gewoon blijft cashen!
batjang schreef:
26-10-2018 22:48
Goeie! Ik ken red bulletje wel. In mijn werk is blijven cashen met een stap terug geen optie. Ik snap het idee, maar qua uitvoering, nee sorry. Dat valt direct op, denk maar aan de politiek, daar gaat dat ook niet. Te zichtbaar.
In de politiek gaan ze er met een stapel wachtgeld tussenuit ;-D
redbulletje schreef:
26-10-2018 08:34
Ik zou die 10 000 blijven cashen en een stapje terug doen. Dagje minder werken, langere periodes onbetaald verlof nemen om te gaan reizen en/of een paar jaar eerder met pensioen. Die dingen.
Rb,dat salaris komt natuurlijk tegen een prijs. Minder werken voor minder geld en zo, dat werkt natuurlijk niet in deze functie. Het is dit, of iets anders. Maar dan voor ver minder dan de helft...
redbulletje schreef:
26-10-2018 22:51
Moet je 'ns zien hoeveel jaar eerder je dan volledig kan stoppen met werken als je nu gewoon blijft cashen!
Vind ik niet interessant. Liever een functie waar ik het in naar mijn zin heb.
batjang schreef:
26-10-2018 22:53
Rb,dat salaris komt natuurlijk tegen een prijs. Minder werken voor minder geld en zo, dat werkt natuurlijk niet in deze functie. Het is dit, of iets anders. Maar dan voor ver minder dan de helft...
Maar hoeveel jaar kun je jezelf besparen door deze baan nog vol te houden? Als je naar 1/6 gaat verdienen wat ongetwijfeld dan volledig op gaat aan levensonderhoud, moet je tot je 67e doorwerken. Nu kun je misschien al voor je 60e stoppen als je het niet allemaal over de balk smijt.
redbulletje schreef:
26-10-2018 22:55
Maar hoeveel jaar kun je jezelf besparen door deze baan nog vol te houden? Als je naar 1/6 gaat verdienen wat ongetwijfeld dan volledig op gaat aan levensonderhoud, moet je tot je 67e doorwerken. Nu kun je misschien al voor je 60e stoppen als je het niet allemaal over de balk smijt.
Deels waar. Maar je gaat er van uit dat mijn bestaande werk is te doen in een soort minimum variant en dat is niet zo. Nog even los van het feit dat ik daar niet gelukkig van word. Zou je zelf iets voor 15 jaar willen doen wat goud geld verdient maar waarbij van jou echt een bijdrage wordt verwacht die je niet ziet zitten?
redbulletje schreef:
Deels waar. Maar je gaat er van uit dat mijn bestaande werk is te doen in een soort minimum variant en dat is niet zo. Nog even los van het feit dat ik daar niet gelukkig van word. Zou je zelf iets voor 15 jaar willen doen wat goud geld verdient maar waarbij van jou echt een bijdrage wordt verwacht die je niet ziet zitten?
redbulletje schreef:
batjang schreef:
26-10-2018 23:05
Als ik dat tussen mijn 25-40e had kunnen doen en daarna financieel binnen was geweest, dan had ik dat wel gedaan. Mijn hele schoolgaande/werkzame leven heb ik ervaren als een bijdrage die ik niet zag zitten (ASS)
Even terug naar Belgali;

Is het een optie om iets op je werk te gaan doen dat niets met je werk te maken heeft? Een webwinkeltje opzetten, boeken vertalen, of boeken inspreken (luisterboek maken bedoel ik dan). Administratie voor een asiel of roostermaker voor een hospice of school (rooster is nog een aardige puzzel, moet vaak wel heel vroeg).
Ook gewoon eerlijk bespreken dat je wel aanwezig bent en dat het werk van de baas voor gaat, maar dat je dus tussendoor een aantal uur iets anders doet, zodat je minder uur werkt maar wel aanwezig bent.

Kan als vrijwilligerswerk, dan wil je baas daar misschien wel gewoon aan meewerken ook. Geen idee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
redbulletje schreef:
26-10-2018 23:07
Als ik dat tussen mijn 25-40e had kunnen doen en daarna financieel binnen was geweest, dan had ik dat wel gedaan. Mijn hele schoolgaande/werkzame leven heb ik ervaren als een bijdrage die ik niet zag zitten (ASS)
Ik snap je, maar deze functie heb ik niet “ zo maar “ gekregen. Ik heb een verantwoordelijkheid voor een team en
Voor een grote maatschappelijke taak. Niet iedereen vindt dat leuk cq is daar geschikt voor. Dus voor mij is de disccusie over: doe mij maar 50% minder werk tegen 50% minder salAris ook een rare. Zo werkt het niet.
batjang schreef:
26-10-2018 23:15
Ik snap je, maar deze functie heb ik niet “ zo maar “ gekregen. Ik heb een verantwoordelijkheid voor een team en
Voor een grote maatschappelijke taak. Niet iedereen vindt dat leuk cq is daar geschikt voor. Dus voor mij is de disccusie over: doe mij maar 50% minder werk tegen 50% minder salAris ook een rare. Zo werkt het niet.
Ik snap dat sommige functies niet parttime uitgeoefend kunnen worden, maar als het een kwestie zou zijn van 15 jaar doorbuffelen ipv 40, vind ik dat toch de moeite. Bovendien lijkt me het onderwijs ook 'n stressvolle job die veel tijd vergt (en ongunstige verplichte vakantietijden in druk/duur hoogseizoen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven