Werk & Studie alle pijlers

Graag hulp met het volgende

10-08-2012 10:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Eerder heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende over de gang van zaken m.b.t. werk e.d.

Wat er ook even uitkwam was het volgende:

Mijn vriend heeft suikerziekte type 1. In de afgelopen maanden is het al een aantal keren voorgekomen dat hij een hypo had gekregen. Daardoor kwam ik later op mijn werk, omdat ik een ambulance moest bellen om mij te komen helpen.

Dit is al een aantal keren gebeurd. Hij heeft ook meerdere complicaties gekregen door zijn suiker, waar best moeilijk mee om te gaan is (vooral ook emotioneel). Ook ga ik met hem mee naar zijn internist en diabetesverpleegkundige om hem zo goed mogelijk te steunen waar ik kan en om ervoor te zorgen dat zijn suiker stabiel wordt. Voor mij is het best zwaar om dit alles aan te kunnen soms. Echter probeer ik dit niet te laten merken op het werk.

Nu zei mijn leidinggevende dat ze dat de laatste tijd aan mij ziet. Ik zie er erg moe uit, ben niet zo gezellig meer als in het begin. Dit beïnvloed dus mijn werkzaamheden. En dat terwijl ik het zelf niet altijd even goed in de gaten heb, behalve dat ik misschien niet altijd even gezellig ben, maar dat heeft ook een andere reden en dat heb ik ook aan haar kenbaar gemaakt.

Halverwege september gaat ze in overleg met de directeur voor mijn vervolg contract. In mijn contract staat letterlijk: Het is de intentie van beide partijen om bij goed functioneren uiterlijk per 1 november 2012 deze overeenkomst om te zetten in een dienestverband voor onbepaalde tijd.

Nou kwam mijn leidinggevende ermee, dat ze dus nog ik overleg wilde gaan om te kijken of het omgezet wordt naar een vast of misschien nog een (half) jaar.

Zo nu dit alles (wellicht wel erg rommelig) geschreven te hebben wil ik graag wat antwoorden op mijn vragen:

1. Wat kan ik er aan doen om toch zo kwiek mogelijk op het werk te verschijnen, ook al is de thuissituatie niet helemaal lekker. Wat kan ik er aan doen zodat het mijn werk niet meer beïnvloed?

2. Ondanks wat er in mijn contract staat m.b.t. onbepaalde tijd, mag zij dit ook zo weer veranderen naar bepaalde tijd?

Dit alles zal wel rommelig overkomen, maar er kwam een licht paniekerig gevoel in me op. Hopelijk kan ik wat goed en duidelijk advies krijgen
If someone tells you that you cant, all you have to do is turn around and say Watch Me!
@Anthonius daarmee bedoel ik dat ik en een collega elkaar ook totaal niet liggen. Ik vind dat lastig om er mee om te gaan. Dit heb ik ook vaker aangekaard bij mijn leidinggevende. Zij zegt daarop 'zo is ze en daar verander je niks meer aan', ze hebben wel vaker klachten over haar gehad en met haar erover gesproken , maar het lijkt gewoon alsof ze het de dag erna het weer vergeten is...dus de sfeer hier onderling maakt het er ook niet gezelliger op.

(ook een andere collega schuin tegenover mij heeft er last van)
If someone tells you that you cant, all you have to do is turn around and say Watch Me!
prikt hij voor elke maaltijd om te kijken hoe hoog hij zit? Elke dag 6 boterhammen mee zegt natuurlijk niets, want de ene keer zal hij hoog zitten, de andere keer wellicht laag. Kijkt hij wel vaak genoeg hoe hij zit?
Het is aan je vriend om zich te houden aan zijn diëet, niet aan jou om hem daar telkens mee te helpen, het is verd... een volwassen vent, hij heeft waarschijnlijk ik weet niet hoe vaak advies gekregen van een diëtist, als hij zich aan die richtlijnen houdt heeft hij nergens last van.
verba volant, scripta manent.
Hij spuit toch insuline? Hij moet een bepaalde hoeveelheid insuline afgestemd op zijn hoeveelheid koolhydraten spuiten, hangt van insulinesoort af. 6 boterhammen meenemen zegt dus niets. Laat hem naar een diëtist gaan... Zo blijft hij prutsen en slecht ingesteld...

Ik vrees dat hij zo door blijft klooien. Hij moet leren hoe het precies allemaal werkt, hoe hij kan variëren, hoe zijn lichaam reageert en alles (voeding, beweging en medicatie) goed op elkaar afstemmen.

Vertel hem dat en het is zijn verantwoordelijkheid om hier iets aan te gaan doen. Zijn gezondheid, zijn lichaam.
Sapphire, zijn er geen andere mensen die hierbij kunnen helpen? Zijn ouders of andere familie / vrienden? Is dit iets waar je alleen voor staat? Misschien helpt het om de zorg te delen.

Daarnaast, je geeft nu een andere reden aan voor je verminderde 'gezelligheidsfactor'. Waak ervoor dat dit door je leidinggevende niet wordt verward met de ziekte van je vriend. Het een is een werkgerelateerd probleem (de collega) waar zij als leidinggevende ook van invloed op is, het ander een priveprobleem. Als jij je werkzaamheden altijd netjes op tijd af hebt en er zelfs nog taken bij krijgt, vraag ik me af waar dat verminderde functioneren in zit.

Sterkte in elk geval!
quote:sapphire88 schreef op 10 augustus 2012 @ 12:53:

Maar doordat ik er zo mee bezig ben continu, merk ik wel dat ik sneller vermoeid ben. Vaak nergens geen puf voor of ergens zin in. Dan moet je er dus om meerdere redenen niét continu mee bezig zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven