Werk & Studie alle pijlers

Graves, nieuwe baan

05-09-2020 04:05 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer kreeg ik de diagnose Ziekte van Graves, een schildklieraandoening. Jaren van fysiek kwakkelen vielen op hun plek. Wegens Corona vond mijn behandeling voornamelijk telefonisch plaats, er werd niet over medicatie gesproken omdat mijn T-waardes net te normaal waren. Omdat ik zomervakantie had rond die tijd en veel kon uitrusten vond ik dat ook voldoende. Ik dacht dat het weer over zou gaan, was voornamelijk erg moe.

Vorige week ben ik weer begonnen aan mijn baan als docent. Ik heb net een nieuwe baan op een zich ontwikkelende school, dus er was heel veel nieuwe informatie en er werd veel schakelen van mij verwacht. Ik ben een ervaren docent, ik geef al enkele jaren les, normaal gaat dit vlekkeloos.

Maar dit jaar verliep heel gek. Bij de informatieweek voor nieuwe docenten was ik opeens heel warrig, ik nam weinig informatie meer op ondanks dat ik gestructureerd aantekeningen maakte en kwam onzeker over. Een symptoom van de aandoening, vooral bij stressvolle situaties. Bij de introductiedag van mijn mentorklasje culmineerde dit. Ik moest een excursie begeleiden en dat ging mis. Ik werd flauw en warrig. Mijn teamleider heeft mij apart genomen en gezegd dat ze zich zorgen maakte. Ik was totaal niet mezelf en ze herkende de persoon van het sollicitatiegesprek niet meer.

Godzijdank was ik er vrijdag weer bovenop, stond sterk in mijn schoenen en gaf weer goed les, ook waar zij bij was. Haar mening over mij was gelukkig weer bijgesteld zei ze. Maar ze maakte zich terecht zorgen dat dit weer zou gebeuren, en ik nu eigenlijk ook.