Werk & Studie alle pijlers

Hbo diploma waardeloos??

27-05-2008 22:28 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een stagegesprek voor het komende studiejaar, ik kan niet heel erg in detail treden ivm herkenbaarheid. Maar het kwam er op neer dat het ging om een functie binnen jeugdzorg. Ik heb een brief geschreven en n.a.v. die brief werd ik uitgenodigd op een gesprek. Maar deze meneer was iemand anders dan met wie ik contact had gehad. Hij begon vrijwel direct een tirade af te steken dat mensen die een studie volgen op het hbo zichzelf geen studenten mogen noemen. We zijn gewoon scholieren en volgen les, geen college, hoe durf je te zeggen dat je een studente bent! Ik studeer hbo-Pedagogiek en ik ben straks dus (als het allemaal goed blijft gaan) een hbo-pedagoog, hij vond dat ik absoluut geen pedagoog kon worden met deze opleiding en dat alleen universiteit iets waard is. Kortom ik vergooi mijn tijd met studeren op het hbo, zeer minderwaardig en niet zijn tijd waard.

Ik ben meestal wel assertief en niet op mijn mondje gevallen, maar nu sloeg ik helemaal dicht. Ik wist niet wat ik moest zeggen, was gewoon overdonderd door zijn agressieve manier van "praten". Eigenlijk had ik toen al direct besloten dat ik die functie niet meer wilde omdat hij mijn begeleider zou worden. Maar hij wilde toch nog kijken of ik eventueel op een groep zou kunnen werken, iets wat ik niet wil doen sowieso. Ik heb het afgekapt en ben weggegaan. Naderhand kon ik 1000 dingen bedenken die ik had willen zeggen maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan!

Heeft iemand hier ook ervaring mee (met zulke reacties op je opleiding, hoeft niet perse pedagogiek te zijn natuurlijk), of ben je het juist met deze meneer eens? Ben wel benieuwd naar de reacties!
Gewoon een onbehouwen hork, die man! Je hebt volgens mij het beste gedaan wat je kon doen, door weg te gaan!