HBO drama
woensdag 14 september 2011 om 11:43
Op dit moment ervaar ik mijn studie als dramatisch.
Ik erger me compleet aan het beleid van de Hogeschool.
De communicatie is er slecht, blijkt bijvoorbeeld dat we volgende week een toets hebben zonder dat dit gecommuniceerd is.
Je moet overal achter aan lopen.
Vaak krijg je geen reactie, of worden er dingen geblokkeerd.
Het valt me vies tegen.
Ik doe deze opleiding in deeltijd op twee avonden, en moet vrij nemen om langs te lopen bij de administratie. Omdat ze niet reageren op mijn mail.
Aan leren kom ik ook niet toe, omdat mijn projectgroep al mijn tijd opslokt.
Die wil dit, die wil dat en om de zoveel minuten aanpassingen mailen.
Ik heb te maken met stress kippen en ego's.
De stresskippen verhogen de werkdruk omdat ze bang zijn dat ze het niet redden. De ego's hebben in onze groep altijd gelijk.
Het lijkt erop dat dit allemaal normaal is, gezien het feit dat niemand een kik geeft. Het voelt voor mij niet goed, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ervaart.
Heb er over nagedacht om dit in de groep te bespreken, maar ik heb begrepen dat ik dit beter niet kan doen omdat het dan kan escaleren en je in het ergste geval uit de groep gezet kan worden.
Wat betekend eind opleiding.
ZIjn er nog meer mensen die last hebben van HBO drama?
Ik erger me compleet aan het beleid van de Hogeschool.
De communicatie is er slecht, blijkt bijvoorbeeld dat we volgende week een toets hebben zonder dat dit gecommuniceerd is.
Je moet overal achter aan lopen.
Vaak krijg je geen reactie, of worden er dingen geblokkeerd.
Het valt me vies tegen.
Ik doe deze opleiding in deeltijd op twee avonden, en moet vrij nemen om langs te lopen bij de administratie. Omdat ze niet reageren op mijn mail.
Aan leren kom ik ook niet toe, omdat mijn projectgroep al mijn tijd opslokt.
Die wil dit, die wil dat en om de zoveel minuten aanpassingen mailen.
Ik heb te maken met stress kippen en ego's.
De stresskippen verhogen de werkdruk omdat ze bang zijn dat ze het niet redden. De ego's hebben in onze groep altijd gelijk.
Het lijkt erop dat dit allemaal normaal is, gezien het feit dat niemand een kik geeft. Het voelt voor mij niet goed, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ervaart.
Heb er over nagedacht om dit in de groep te bespreken, maar ik heb begrepen dat ik dit beter niet kan doen omdat het dan kan escaleren en je in het ergste geval uit de groep gezet kan worden.
Wat betekend eind opleiding.
ZIjn er nog meer mensen die last hebben van HBO drama?
anoniem_131542 wijzigde dit bericht op 14-09-2011 11:55
Reden: aanpassing
Reden: aanpassing
% gewijzigd
vrijdag 16 september 2011 om 20:24
Ik heb vandaag naar duaal opleidingen zitten kijken.
Helaas zit mijn opleiding er niet tussen.
Maar absoluut een idee om te overwegen, dank daarvoor.
Hoe verging jullie leven naast het studeren van een deeltijd opleiding?
Ik heb mijn handen vol aan mijn studie en de hogeschool, slokt al mijn tijd op.
Helaas zit mijn opleiding er niet tussen.
Maar absoluut een idee om te overwegen, dank daarvoor.
Hoe verging jullie leven naast het studeren van een deeltijd opleiding?
Ik heb mijn handen vol aan mijn studie en de hogeschool, slokt al mijn tijd op.
zondag 18 september 2011 om 20:18
Bij mij was het precies hetzelfde verhaal, op de Hogeschool INHolland. Je moest inderdaad alles in de gaten houden, controleren, navragen enz bij mensen die er nooit wat van wisten, waren of mee konden. Om gek van te worden. Zelfs officiele klachten werden naar mijn idee (en die van mijn medestudenten) zo de prullenbak in geworpen. Ik heb het dus uit moeten zitten. Ben zo blij dat ik daar weg ben!
maandag 19 september 2011 om 09:50
Ik heb eigenlijk hetzelfde meegemaakt op de universiteit. Inhoudelijk ben ik tevreden over mijn opleiding, maar de communicatie tussen verschillende afdelingen binnen de faculteit en tusse de faculteit en de universiteit was echt verschrikkelijk! Als er wel eens iets niet klopte of iets fout ging en ik wilde het oplossen dan moest ik heel veel tijd en geduld uit de kast halen. Er zijn allerlei dingen geweest zoals jij beschrijft, fouten in het rooster, dingen die niet gecommuniceerd werden, enzovoorts.
Maar goed, gelukkig ben ik nu afgestudeerd.
Maar goed, gelukkig ben ik nu afgestudeerd.