Werk & Studie alle pijlers

Help studiekeuze hbo

01-04-2019 12:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een zusje van 19 ze heeft vorig jaar niv 4 evenementen op de roc afgerond en heeft een tussenjaar genomen.
Deze jaar gaat ze weer naar school en zou graag in de zorg wat doen willen. Wel ziet ze er tegen op mensen te wassen. Ik ben aan het kijken voor haar wat de mogelijkheden zijn ideaal is toch bbl, maar heb er toch ook hulp bij nodig ze woont in tilburg.
Je bent je ervan bewust dat een bbl-opleiding op mbo-niveau is, geen hbo?
Kan zij dat niet zelf ze is nota bene al 19 jaar? En bbl is mbo niet hbo...
Ja zoals jullie dus lezen ben ik het ook aan het uitzoeken.. Hbo opleiding is dus deeltijd
Zus'je' is al 19 jaar en wil naar HBO. Dus dan ook zelf erop uitgaan om zich te oriënteren, vragen te stellen aan opleidingen etc., zodat zij zelf haar eigen keuzes kan maken.

Los laten dus ... .
Ik vind dat ze dit het beste zelf zou kunnen uitzoeken. Dat wordt van een HBO verpleegkundige wel verwacht.
Overigens kun je de HBOV ook duaal doen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Als je op je 19e niet zelf dit soort dingen kunt uitzoeken, loop je echt wel vast op het HBO. Daarnaast is bbl mbo en heet het duaal bij HBO.

Maar laat je zusje dit zelf uitzoeken desnoods met je ouders hulp.
https://www.avansdeeltijd.nl/opleidinge ... pleegkunde
sph
saw
Searcheri schreef:
01-04-2019 12:14
Hoi allemaal,

Ik heb een zusje van 19 ze heeft vorig jaar niv 4 evenementen op de roc afgerond en heeft een tussenjaar genomen.
Deze jaar gaat ze weer naar school en zou graag in de zorg wat doen willen. Wel ziet ze er tegen op mensen te wassen. [\b] Ik ben aan het kijken voor haar wat de mogelijkheden zijn ideaal is toch bbl, maar heb er toch ook hulp bij nodig ze woont in tilburg.

Dan kan ze beter een andere richting zoeken.
Laat haar dat zelf uitzoeken.
1-Aapje schreef:
01-04-2019 12:22
Maar laat je zusje dit zelf uitzoeken desnoods met je ouders hulp.
Wacht even? Zelf uitzoeken, prima! Van een 19-jarige die naar het HBO gaat verwacht je wat zelfstandigheid. Maar waarom mag er wel hulp van ouders gevraagd worden, maar niet van oudere broers/zussen? Niet iedereen heeft ouders, en lang niet iedereen heeft ouders die de weg weten in onderwijsland.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wat lijkt haar wel leuk aan de zorg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven