Werk & Studie alle pijlers

help wat moet ik doen

22-03-2013 13:34 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
K moest vanochtend vroeg aan het werk maar k eb me dus dik 2 en half uur verslapen en tegen een collega gezegd kan je doorgeven dat k ziek ben en niet kan bellen hij heeft dat doorgegeven en nou krijg ik smsjes van t werk dat als ik nu niet kom er dan consequenties zijn wat moet ik doen?
logisch toch? Want ze kan niet bellen
.
Ik zou maar gewoon bellen.

Bij de meeste bedrijven moet je voor aanvangstijd je ziekmelden. Ik kan me voorstellen dat er vraagtekens zijn bij een sms die 2,5 uur na het beginnen van een dienst naar een collega wordt verstuurd.
Ik hoop trouwens dat je al onderweg naar je werk bent? Of zit je nog in je pyama te genieten van je vrije dag?
quote:nlies schreef op 22 maart 2013 @ 14:02:

[...]

Nee, maar als de collega ook hier op het forum zit, en de pauze daarvoor gebruikt...Inderdaad. Lekker slim van TO...
quote:chica1992 schreef op 22 maart 2013 @ 13:34:

nou krijg ik smsjes van t werk dat als ik nu niet kom er dan consequenties zijn wat moet ik doen?Had je zelf gedacht dat stelen van de baas (want dat is het!) zonder consequenties kon blijven?
En TO, sorry als ik dit zeg, maar als jij ondertussen 20 of 21 bent zou ik maar even snel volwassen worden. Als je niet weet wat je moet doen als je smsjes krijgt van je werk en wel even de tijd neemt om de kwestie hier te bespreken, dat is niet erg van jouw leeftijd zeg maar.
quote:chica1992 schreef op 22 maart 2013 @ 13:34:

als ik nu niet kom er dan consequenties zijn wat moet ik doen?Heel gekke optie misschien, maar wat dacht je van 'erheen gaan'?
quote:Stromboli schreef op 22 maart 2013 @ 14:11:

[...]

Heel gekke optie misschien, maar wat dacht je van 'erheen gaan'?Nou, dat vind ik wel erg ver gezocht hoor .
zie je het voor je: collega komt op het werk en zegt: had net chica aan de lijn. Ze is ziek en komt niet. En ze kan niet bellen
.
quote:impala schreef op 22 maart 2013 @ 14:20:

zie je het voor je: collega komt op het werk en zegt: had net chica aan de lijn. Ze is ziek en komt niet. En ze kan niet bellen Ik zou dat trouwens als collega zijnde helemaal niet doen. Ze moet het zelf maar bekijken hoe ze dat gaat regelen...
quote:impala schreef op 22 maart 2013 @ 14:20:

zie je het voor je: collega komt op het werk en zegt: had net chica aan de lijn. Ze is ziek en komt niet. En ze kan niet bellen
dat iemand liegt en zó dom is om met zo'n lulverhaal aan te komen, is nog meer reden om een contract niet te verlengen dat dat-ie zich een keer verslaapt.
.
Yo chicka! Wat ga je nu doen?
chica92 is wel erg stilletjes... Hoop voor haar dat ze het licht heeft gezien
Ze doet me denken aan een productiemedewerkster die we ooit hadden... moest op een mooie zonnige dag om 14.00 uur beginnen. Ze woonde ergens in een buitenwijk. Ze belde tegen twee uur op dat ze ziek was en echt niet kon komen. Midden in het telefoongesprek horen we opeens het carillon van de kerk op de markt in het centrum. Ze zat dus lekker met een vriendin op een terras en had geen zin te komen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 22 maart 2013 @ 14:41:

Ze doet me denken aan een productiemedewerkster die we ooit hadden... moest op een mooie zonnige dag om 14.00 uur beginnen. Ze woonde ergens in een buitenwijk. Ze belde tegen twee uur op dat ze ziek was en echt niet kon komen. Midden in het telefoongesprek horen we opeens het carillon van de kerk op de markt in het centrum. Ze zat dus lekker met een vriendin op een terras en had geen zin te komen...LOL. Dan ben je echt wel dom zeg.... Rond 2 uur bellen naast een kerk die elk uur klinkelt :')
quote:tantesuzie schreef op 22 maart 2013 @ 14:35:

Yo chicka! Wat ga je nu doen?Ik gok dat ze het dekbed over haar hoofd heeft getrokken,
.
Wat een giller van die kerkklok!
.
quote:pejeka schreef op 22 maart 2013 @ 14:41:

Ze doet me denken aan een productiemedewerkster die we ooit hadden... moest op een mooie zonnige dag om 14.00 uur beginnen. Ze woonde ergens in een buitenwijk. Ze belde tegen twee uur op dat ze ziek was en echt niet kon komen. Midden in het telefoongesprek horen we opeens het carillon van de kerk op de markt in het centrum. Ze zat dus lekker met een vriendin op een terras en had geen zin te komen...Herkenbaar. Tijdens mijn middelbare schooltijd deed ik af en toe wat schoonmaakwerk via een uitzendbureau. Op een vrijdagmorgen kreeg ik op een gegeven moment een telefoontje of ik alsjeblieft kon komen werken, ze hadden zoveel ziekmeldingen. Opvallend was dat het de eerste mooie dag van de vakantie was.
Ik heb ooit een keer tijdens het 'ik ben ziek'-telefoongesprek moeten overgeven het was duidelijk dat ik ziek was, maar voor mijn chef niet prettig om te horen
Ik heb ook wel eens gehad dat ik echt ziek was, de hele nacht boven de wcpot had gehangen en tegen het ochtendgloren doodmoe eindelijk weer in slaap viel. Als je dan om 10 uur wakker schrikt dan voel je je ook heel lullig. Gelukkig geloofde ze me wel toen ik toen pas belde, heb me ook tig keer verontschuldigd, want bij ons moest je ook tussen 8:00-8:30 ziek melden. Maarja, soms loopt het op die manier. In ieder geval was dat dat de waarheid, niet een of andere lulsmoes.
Maar jij kon tenminste wel bellen !
.
Je kunt eerlijk vertellen hoe het zit, dat zou netjes zijn.

Maar of je je hieruit gaat redden is de vraag, ik ben bang dat je het flink hebt verpest voor jezelf.

Bereid je voor op het ergste.
2.5 uur verslapen? Dan ben je toch al veel te laat!

Mijn baas stelt het en niet op prijs als er een smsje gestuurd word....maar het lijkt me dat je ook al lang had moeten beginnen....mijn baas zou niet blij zijn als hij 2,5 uur na begin van werktijd een smsje zou krijgen met ik ben ziek. Dan missen ze je toch al even?
Je baas heeft groot gelijk. Je besodemietert de boel en dat heeft hij gewoon door. Je gaat je toch niet ziekmelden als je je verslapen hebt? Wat een waardeloos arbeidsethos heb je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven