Werk & Studie alle pijlers

Help! Wat moet ik doen?

20-10-2009 17:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gehoord dat mijn collega van 4 jaar en tevens mijn beste vriend word ontslagen. Maar ik mag niet laten weten dat ik t al weet ook niet als het hem straks verteld is. Hoe moet ik in vredesnaam op m reageren als ik donderdag weer moet werken!? Maar aan de andere kant opluchting dat ik het niet ben in deze tijd! Met minder kunnen we echt niet draaien dus voorlopig toch iets van zekerheid.
Als het echt je beste vriend is, dan zou ik de situatie in z'n geheel aan hem uitleggen. Met 't stuk "dat je het niet mag zeggen" erbij. En dan ook dat je weet/denkt dat hij ontslagen gaat worden...

Want als jij ontslagen zou worden en hij wist dat al, had je het vast ook van je beste vriend willen horen toch? Dan kun je je immers een beetje voorbereiden op zo'n gesprek met je baas. (en ev. al wat rondkijken naar vacatures)

Als je het echt helemaal netjes wilt doen kun je tegen je baas zeggen dat je vindt dat hij je in een lastige positie gebracht heeft en dat hij niet van jou kan verwachten dat je niets tegen die vriend zegt. Weet je wanneer je baas met hem gaat praten?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ja donderdagochtend gelijk, dus dat scheelt, dan kan ik er gelijk over beginnen daarna. En ik had het liever inderdaad ook niet geweten moet ik zeggen maar goed.

Ik biecht ook alles op, anders kan ik hem echt niet meer aankijken.

Ik laat donderdag weten hoe het is afgelopen.
quote:Attitude schreef op 20 oktober 2009 @ 19:17:

Nee dat is natuurlijk niet gelijk aan zijn salaris, maar dan was het nog te doen zeg maar.

In deze tijd loopt het niet echt storm op de zaak dus hij moet op zijn kosten letten. Vandaar dat hij het vroeg.

Dan zou ik 2 dagen minder moeten gaan werken en ik werk er al maar 4 dus dat gaat hem voor mij niet worden

Ja, dat vroeg ik me ook al af. Waarom vraagt je manager geen deeltijd-ww aan voor je vriend/collega, zodat hij in ieder geval verzekerd is voor een groter deel van zijn inkomen, dan wanneer hij voor 100% de ww ingaat? Je zou het nog kunnen voorstellen, dan heb je ook gelijk een pluspunt naar beide partijen toe...

Succes, want je zit in een moeilijke situatie!
Ik ben het eens met Janna.

Als ik jou was, zou ik dit met je collega-vriend bespreken. Als het andersom was, zou je ook willen dat hij het met jou zou bespreken. Je kunt dit ook alvast tegen je werkgever zeggen, dat die je door dit te vertellen in een hele vervelende situatie heeft gebracht, dat je geen zin hebt om iets geheim te houden voor je collega-vriend wat zo belangrijk voor hem is en dat je het dus gaat vertellen.
Hij weet het intussen. Mijn werkgever heeft hem gebeld of ie langs kon komen (hij is vannacht terug gekomen van vakantie) Een collega belde mij net om het te melden.

Ik heb hem gelijk gebeld en mijn verhaal gedaan en hij snapt mijn punt. Hij is blij dat ik niks heb gezegd in zijn vakantie en snapt mijn redenering.

Dus loopt inderdaad allemaal wel los... Blijft gelukkig nog steeds mijn maatje....
Mooi zo; ben blij voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven