Werk & Studie alle pijlers

hoe afscheid nemen oude baan?

21-11-2010 16:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben.

1 januari begin ik bij mijn nieuwe baan. Over een paar weken ga ik daarom afscheid nemen van mijn huidige baan. Nu vind ik het moeilijk om te bedenken hoe ik dit het beste kan doen, om een aantal redenen.

Ten eerste heb ik niet zo lang gewerkt bij mijn huidige werkgever (1 tot 2 jaar, ik werk op drie verschillende locaties), dus een groots afscheid is niet op zijn plaats.

Ten tweede heb ik met veel verschillende afdelingen te maken waar ik ook intensief mee samenwerk. Ik werk als behandelaar in een verpleeghuis, dus heb te maken met directe collegae (de andere behandelaren) en met verpleging van verschillende afdelingen.

Iedereen uitnodigen voor een stukje taart is geen optie (zou me een vermogen gaan kosten).

Hebben jullie ideeën?
Dan neem je toch iets kleins mee. doosjes smarties, mandarijntjes of zo? En ik zou gewoon een matilje rondsturen naar de mensen met wie je leuk hebt samen gewerkt dat je op datum XX je laatste week hebt en dat je het leuk zou vinden als ze een bakje koffie komen drinken.
Àls je toch taart zou willen doen en je een beetje kunt bakken is plaat appeltaart misschien wel een betaalbare en lekkere optie?

Minimarsjes/twixjes/..... doen het hier ook altijd goed trouwens!
Ik zou een mail rondsturen dat de koffie en wat lekkers klaar staat op je laatste werkdag. En dan zo'n box met celebrations is toch prima?
Waarom zou je iets meenemen? Zet een leuke kaart neer met een bedankje erop. Ik vind trakteren altijd een beetje onzin eigenlijk.
Ik vind die mini-tompoucen altijd heel makkelijk me trakteren. En als uitbreiding slagroomsoesjes/chocoladesoesjes. Uit de diepvries is dit alles niet duur.
Ik vind helemaal niets een beetje karig..

Soesjes en mini-tompouces zijn wel een goede optie!