Werk & Studie alle pijlers

hoe los je dit op

30-07-2012 15:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar weken als uitzendkracht aan het werk als invalster voor vakantiegangers. De eerste weken ging als een trein.

Nu is mijn eerdere collega met vakantie en werk ik met degene waarvoor ik eerst moest invallen.

Zij had tevoren al gegeven aan haar collega dat ze weinig zin had om

met mij te werken. Ik was al een paar keer eerder ingevallen en beide keren hadden we woorden gehad.

Na twee dagen werken nam zij contact op met de bazin om aan te

geven dat het niet ging en is er een gesprek geweest. Daarna ging het twee dagen goed maar nu gaat ze weer zitten roepen dat ze een ander uitzendkracht gaat vragen.

Niet echt een probleem voor mij. Wel jammer voor de inkomsten, maar alla. Ik heb nu nog niets gehoord dus ik neem aan dat er vanavond weer een gesprek met de bazin is.

Ik weet gewoon niet hoe ik de problemen op moet lossen.

Ik ben zelf bijna vijftig en zij is achttien met een hele brutale mond

en veel pretenties. Ze vindt me dom en onproffessioneel.

Haar mening zal me verder een worst zijn. Ik wil gewoon lekker

mijn werk doen, maar dat wordt me steeds onmogelijk gemaakt.

Ze houdt zich niet aan de afspraken, gedraagt zich bazig en denkt

dat ze me kan behandelen als een soort hond.

Ik vertik het om zelf weg te gaan, want misschien is er een kans

dat ik daar kan blijven en ik heb geen zin om mijn eigen glazen in te gooien. Hoe ga je om met zo iemand. Hoe je ook reageert, nooit is het goed. Als je niet reageert zegt ze: interesseert het je niet wat ik zeg en als ik wel reageer maar niet naar haar smaak dan

is er ook weer bonje. Ik kan haar best aan, maar ik heb zo mijn belangen, anders had ik er zelf al wel een punt achter gezet.
odi et amo
Hoe ga je om met zo iemand? Allereerst: veel concreter worden. Jouw hele post geeft geen feiten, alleen interpretaties. Alleen op basis van concrete voorbeelden kan je proberen iets op te lossen.

Je zegt: ze gedraagt zich bazig.

Zeg in plaats daarvan wát ze precies doet, dat op jou bazig overkomt.

Je zegt: ze behandelt me als een soort hond.

Zeg in plaats daarvan wát ze precies doet en zegt, en waarom dat op jou overkomt alsof je als een hond wordt behandeld.

Je zegt: ik reageer niet naar haar smaak en dan is er bonje.

Zeg in plaats daarvan wát jij precies zegt en hoe zij daarop reageert.

Kun je hier iets mee?

(Wel fijn dat je niet spuugt, trouwens...)
een goeie bazin, kent haar pappenheimers
quote:lilalinda schreef op 30 juli 2012 @ 15:25:

een goeie bazin, kent haar pappenheimers

Ja Lilalinda, dat is wel zo, maar dat lost mijn probleem nog niet op.

Het is net als bij huiselijk geweld, je weet nooit wanneer en waarom de bom nu weer barst. Volkomen onberekenbaar en

driftig. Niet dat ze gaat slaan. Maar ze maakt je gewoon af.
odi et amo
Wat een walgelijk persoon zeg, met dr 18 jaar .

Als jij zegt dat je dr wel kan hendelen zou ik gewoon lekker doorgaan.

Ik denk dat zij dit niet heel lang gaat volhouden en je baas gaat het ook vast wel opvallen op en gegeven moment.

Succes !
quote:maeworthington schreef op 30 juli 2012 @ 15:42:

Wat een walgelijk persoon zeg, met dr 18 jaar .

Als jij zegt dat je dr wel kan hendelen zou ik gewoon lekker doorgaan.

Ik denk dat zij dit niet heel lang gaat volhouden en je baas gaat het ook vast wel opvallen op en gegeven moment.Succes !zeker omdat je ook schrijft dat het de eerste weken liep als een trein, totdat zij in plaats van je andere collega kwam..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
En een goed gesprek met haar aangaan?

Zo van: ik merk dat het niet goed tussen ons gaat en ik zou het graag oplossen tussen ons. Kan ik iets doen zodat het wat makkelijker gaat tussen ons? Zoiets misschien? Je hebt weinig te verliezen.

Ik weet niet of het zo is, maar voel toch iets van een ondertoon, dat je je niets hoeft laten zeggen door 'zo'n jong ding' dat je het moeilijk vind te accepteren dat iemand die er al langer werkt jou vertelt hoe je het doen moet. Boksen jullie tegen elkaar op in een soort machtsstrijd?
quote:NouEvenNiet schreef op 30 juli 2012 @ 15:22:

Hoe ga je om met zo iemand? Allereerst: veel concreter worden. Jouw hele post geeft geen feiten, alleen interpretaties. Alleen op basis van concrete voorbeelden kan je proberen iets op te lossen.

Je zegt: ze gedraagt zich bazig.

Zeg in plaats daarvan wát ze precies doet, dat op jou bazig overkomt.

Je zegt: ze behandelt me als een soort hond.

Zeg in plaats daarvan wát ze precies doet en zegt, en waarom dat op jou overkomt alsof je als een hond wordt behandeld.

Je zegt: ik reageer niet naar haar smaak en dan is er bonje.

Zeg in plaats daarvan wát jij precies zegt en hoe zij daarop reageert.

Kun je hier iets mee?

(Wel fijn dat je niet spuugt, trouwens...)Precies dit! Eerlijk gezegd snap ik weinig van het hele verhaal. Laat staan dat iemand een concreet en passend advies kan geven. Probeer eens specifiek uit te leggen wat er gaande is. Zo maak je het voor jezelf misschien ook wat helderder. Nu voeren de emoties de boventoon; dat is nooit de manier om hier goed mee om te gaan.
quote:Iloveholiday schreef op 30 juli 2012 @ 15:44:

En een goed gesprek met haar aangaan?

Zo van: ik merk dat het niet goed tussen ons gaat en ik zou het graag oplossen tussen ons. Kan ik iets doen zodat het wat makkelijker gaat tussen ons? Zoiets misschien? Je hebt weinig te verliezen.

Ik weet niet of het zo is, maar voel toch iets van een ondertoon, dat je je niets hoeft laten zeggen door 'zo'n jong ding' dat je het moeilijk vind te accepteren dat iemand die er al langer werkt jou vertelt hoe je het doen moet. Boksen jullie tegen elkaar op in een soort machtsstrijd?

Dat heb ik geprobeerd maar lukte niet. Zij is er van overtuigd dat ik niet met haar wil werken. Maar zij draait de zaken om. Ze heeft al eerder aan haar collega aangegeven dat ze net niet zag zitten met mij.

Haar andere collega is ook een stuk jonger dan ik maar we werkten

gewoon samen. Nu zijn er constant moeilijkheden om niets die wel de sfeer verpesten.

Als ik probeer met haar een gesprek aan te gaan dan gaat ze ruzie zoeken.

En ja, echt moeilijk zijn de werkzaamheden niet. Beetje bureau's poetsen en stofzuigen kan toch iedereen wel zou je denken.
odi et amo
Vervelend zeg. Als je baas ziet dat je prima met je andere collega samen werkt zou hem toch iets moeten gaan dagen. Waarschijnlijk vraagt hij ook de andere collega hoe de samenwerking was en dan kom je wel positief uit de bus. Als het een goede baas is, laat hij zich niet de wet voorschrijven door 1 werknemer. Het zou wel erg ver gaan als zij zoveel macht heeft dat jij niet meer terug kan komen.

Als je vandaag op het matje wordt geroepen, probeer dan kalm te blijven, (als je kwaad wordt, is het meteen van: zie je wel) en vertel eerlijk jouw kant van het verhaal, ook dat je geprobeerd hebt een gesprek met haar te hebben maar dat jullie er niet uitkomen. En je kan zeggen dat je heel graag daar werkt, en dat je graag wilt blijven. Misschien zijn er nog andere lokaties waar ze schoonmaaksters nodig hebben?
Ja, iloveholiday, zeker dat ze dat gaat roepen als ik me kwaad maak. Ik verdenk haar er ook van dat ze net zo lang zit te klieren totdat ik degene ben die opstapt en dat ga ik dus echt

niet doen. En de bazin weet dat ik geprobeerd heb een gesprek

met haar te hebben, maar die wordt hier ook op de proef gesteld en

zal het moelijk vinden om eigen personeel ongelijk te geven tov

een uitzendkracht. Nu ben ik daar ook niet op uit. Ik wil gewoon

een paar uurtjes normaal werken zonder steeds maar rondgecomandeerd te worden, want dat schiet ook niet op.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven