Werk & Studie alle pijlers

Hoe moeilijk is het nou helemaal?!

14-10-2009 12:20 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom bellen bedrijven je na een sollicitatiegesprek NOOIT op de dag dat ze zeiden dat ze zouden bellen? En waarom begrijpen ze niet hoe frustrerend het voor een sollicitant is om uren naast de telefoon te zitten wachten?

Sollicitanten steken aardig wat tijd in een sollicitatie (je in het bedrijf verdiepen, een mooie brief maken, een gesprek voorbereiden, je netjes aankleden, erheen rijden, je van je beste kant laten zien), dus hoe moeilijk is het nou helemaal om even die telefoon te pakken en een (positief danwel negatief) gesprekje van maximaal vijf minuten te voeren?

AAARRRGH!!!

*haalt nog eens diep adem en leunt - iets minder gefrustreerd dan voor deze posting - achterover*
Ehm, even denken...
Hoe lang hebben ze je laten wachten?
Oh Thinker, ik herken je agressie. :-)

Ik werd soms niet eens gebeld (een keer na de derde ronde), belde ik zelf en dan kreeg ik te horen dat ik het toch niet was geworden.
Misschien zijn ze er nog niet uit?

Dan kunnen ze nog bellen om dàt te melden, natuurlijk...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Heel frustrerend... en gewoon niet netjes.
@ nukje: nog niet zo heel lang , maar het is wel al de zoveelste keer... Het jammere eraan vind ik dat ik echt heel enthousiast was na het gesprek (leuke mensen, interessante functie, mooi bedrijf), maar ZO afknap op het feit dat ze hun afspraken niet nakomen. Echt zonde

@ toffifee: bizar hè? Als je als bedrijf de ballen niet hebt om slecht nieuws-gesprekjes te voeren, zet dan die vacature ook niet zelf uit, maar huur een bureau in of zo. Onbegrijpelijk!
Ehm, even denken...
Ontzettend irritant is dat. Ik heb de laatste keer (na 2,5 week wachten) zelf maar gebeld: was ik het geworden. Dat is zó raar telefoneren, ik was te verbijsterd om blij te zijn.

'Ik bel naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek van dd. xx. Is er al meer bekend?'

'Nou, mevrouw Jacobs, ik kan u feliciteren, want u bent het geworden.'

' '

Waarom bellen jullie dan niet even??

Goed, de baan wel genomen, ik wilde hem erg graag. Maar de gang was zaken bleek wel heel tekenend voor het bedrijf. Zo ga ik nooit meer ergens werken.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 12:36
Reden: pielen aan de smiley
% gewijzigd
@Aletta: naja, zeg! En wat was nou eigenlijk de reden dat ze je niet zelf hadden gebeld?
Ehm, even denken...
quote:AlettaJacobs schreef op 14 oktober 2009 @ 12:35:

'Ik bel naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek van dd. xx. Is er al meer bekend?'

'Nou, mevrouw Jacobs, ik kan u feliciteren, want u bent het geworden.'

' '

Waarom bellen jullie dan niet even??

Wil je niet van je zelfvertrouwen ontdoen, maar voor mij als lezer van dit berichtje komt zo'n gevoel op van:

Vz SollCie: "Nou, heren wat zullen we doen?"

LedenSollCie: "Euhm, tsja, euhm... moeilijk hoor."

Vz SollCie: "Weet je wat, we nemen gewoon de eerste die belt om te vragen wat de uitslag is."

LedenSollCie knikken instemmend en aldus besloten.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
@ Aletta: dat is natuurlijk helemáál achterlijk! Mezelf kennende had ik het "waarom béllen jullie dan niet even?!" er waarschijnlijk uitgeflapt. En 2,5 week is ook geen korte periode, zeg! Dat zou ik echt niet uithouden...
@ Noanne: inderdaad, WHAHA! :-D
@ Noanne:

@ Thinker: de P&O-dame zei dat ze er toevallig net mee bezig was, toen ik belde. Inmiddels weet ik hoe het gaat bij mijn bedrijf: de uitslag blijft een paar weken liggen tot betreffende verantwoordelijke op zijn flikker krijgt dat het nog steeds niet is geregeld. Mijn belletje was voor haar het startsein om iets te gaan doen
Thinker weet jij inmiddels al wat meer? *duimduimduim*
Valt jullie dat ook op, dat mensen vaak 'er net mee bezig waren' als je belt. Ik heb het idee dat ik helderziend ben
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Dan ben ik ook helderziend

Jammer dat het alleen is als ik mensen mail of bel en niet als een kind de suikerpot omtrekt of zijn bed onderkotst of ineens diaree heeft. Of er een bal door een ruit vliegt. Of er een auto tegen mijn auto aanrijdt. Jammer is dat, erg jammer.
Alet, wat een mop! Maareh...heb je het wel een beetje naar je zin daar? Of regelen ze echt alles op z'n JanBoerenfluitjes en ben je dat inmiddels zat?

noanne, lief dat je duimt! Ik weet nog niets. Ik geef het nog een paar uurtjes en dan ga ik zelf maar weer eens bellen.

Broedkippetje, precies! Maar dat is kennelijk te veel moeite...
Ehm, even denken...
Ik zou doen alsof ik nog een andere sollicitatie heb lopen waardoor ik het snel moet weten allemaal.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ze regelen echt alles op z'n Janboerenfluitjes en ik ben dat ook wel vrij zat, maar de baan is inhoudelijk precies wat ik ervan verwachtte. Gelukkig is het een project: nog een jaar, dan ben ik klaar en kan ik weg bij dat bedrijf. Hoewel mijn werk inhoudelijk echt leuk is, kijk ik er enorm naar uit om straks weer verder te kunnen gaan
Thinker, ik herken je frustratie. Bij mij bleek dit overigens wel tekenend voor de organisatie te zijn. Jammer, want in het begin was ik erg gedreven maar na een paar afspraken die de organisatie niet na kwam besloot ik ook om niet meer keihard te werken. Wat maakt het immers uit als de organisatie dit niet opmerkt of zelf achterloopt? Nu werk ik in het tempo van de organisatie .
quote:mizuki schreef op 14 oktober 2009 @ 12:49:

Valt jullie dat ook op, dat mensen vaak 'er net mee bezig waren' als je belt.Die zin stond volgens mij deze week in de Viva bij het lijstje van meest gebruikte leugens .
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2009 @ 12:55:

Ik zou doen alsof ik nog een andere sollicitatie heb lopen waardoor ik het snel moet weten allemaal.

Dat vind ik een hele goeie!
Zo irritant, idd. Een paar weken geleden had ik een sollicitatiegesprek - telefonisch, bedrijf in het buitenland, heel gedoe allemaal. Gesprek ging goed en HR zegt: we bellen je volgende week dinsdag. Prima.

Ruim een week erna had ik nog niks gehoord. Dus stuur ik een mailtje. Geen reactie, helemaal niks! Ik vind dat ronduit asociaal. Dat je niet reageert op een brief, dat vind ik nog begrijpelijk. Maar na een gesprek niet eens even een mailtje sturen dat je het bijv. niet bent geworden...

Voor zijn bedrijf wil ik niet eens meer werken.
En Thinker? *duimduimduim*
2 dagen achtereen zomaar meegemaakt dat uitzendbureaus zomaar bellen om te zeggen datbij de een:

de vacature voorlopig stop is gezet

en de andere dat de baan naar een ander was gegaan

Heb me echt zitten afvragen of ze toevallig naar n cursus geweest waren: "Licht altijd je klanten in", en dat gelijk in de praktijk aan het oefenen waren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik kan me voorstellen dat medewerkers het erg druk hebben, mede omdat zij het werk moeten doen van diegene die de vacature achter liet. En daarom niet op de dag van de afspraak terugbellen, maar een of twee dagen later.

Als dit het geval is in mijn team, dan heeft het vervullen van die vacature voor mij (en mijn leidinggevende) juist de hoogste prioriteit. (En dat laten we de P&O'er in kwestie ook duidelijk weten )

Hoe sneller de vacature wordt vervuld, des te sneller is de capaciteit van het team weer op niveau en wordt het werk binnen het team weer goed verdeeld. Diegene die de baan krijgt wordt z.s.m. op de hoogte gesteld, het lijkt me niet meer dan logisch dat de andere kandidaten vrijwel direct daarna op de hoogte worden gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven