Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel geld voor team uitje?

21-04-2024 18:27 197 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie een goed richtbedrag als je voor je eigen team een uitje organiseert? Dit uitje moet iedereen zelf bekostigen. Wordt niet door het bedrijf of personeelsvereniging gedaan.

Bedoeling is overdag iets met elkaar ondernemen vanaf uurtje of 14.00 en dat savonds uit eten en drankjes daar nog bijkomen. Het gaat dus om alleen een bedrag voor het middagprogramma.
Wat vinden jullie een goed richtbedrag?
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 20:41
Straks krijg ik het nog in mijn schoot geworpen ook. Als ik het zoveel goedkoper kan, nou, laat maar eens zien dan. En zit ik het te organiseren.
Nee dank. Eerlijk zijn prima, maar ik kijk eerst de kat uit de boom hoe ik denk dat het landt.

En voor een volgende keer weet ik nu dat ik gewoon moet vragen wat voor budget ze in gedachten hebben. Dan beslis ik aan de voorkant.
Waarom zou jij het ineens moeten organiseren wanneer je aangeeft dit bedrag niet over te hebben voor een teamuitje? Dat is toch helemaal niet logisch?
Gewoon eerlijk zijn en niet te lang wachten. Dan weten zij ook waar ze aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
21-04-2024 20:58
Lulsmoes vind ik wel raar hoor, je bent een volwassen professional, dan kan je toch gewoon zeggen "sorry, maar dit ligt ver boven het budget dat ik voor een teamuitje over heb, dus ik haak af"?
Dit dus. Helder en duidelijk. En ik snap ook niet waarom TO denkt dat ze voor de voeten gegooid gaat krijgen 'organiseer het dan maar als jij het goedkoper kan'. TO is geen vragende partij. En wat is 'HET' voor 120 euro? Echt geen 'lulsmoes' voor nodig. Van mezelf zou ik het al knap vinden dat ik hier nee op zou zeggen zonder aan te geven hoe ridicuul dit (bedrag/actie) van de 'organisatoren' is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als collega's het zelf moeten betalen dan zou ik het om te beginnen al geen team-uitje noemen, want dat impliceert over het algemeen toch een soort verplichting die bovendien door de werkgever betaald wordt.

Dit lijkt me gewoon een vrijblijvende bijeenkomst voor en door collega's, en zo zou ik dan ook aanduiden. Voel je dus niet verplicht.
intothewild wijzigde dit bericht op 21-04-2024 21:54
4.26% gewijzigd
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou echt meteen terugmailen dat je dit bedrag niet verwacht had en dat je er dus vanaf ziet omdat je het te duurt vindt. Als je te lang wacht kunnen ze misschien niet meer annuleren en krijg je beschuldigende blikken, want waarom zei je dit niet meteen?

120 is echt extreem voor alleen een middagactiviteit! Zeker met collega's. Ik verdien tegenwoordig zeer goed maar ik zou dit dus echt niet betalen. Voor een vriendenuitje is het eigenlijk al heel erg duur, maar voor een uitje met collega's is het gewoon belachelijk.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie inzichten. Ik ga er eens goed over nadenken. Ik ben wel nieuw in het team. Misschien dat dat maakt dat ik wat voorzichtig ben. Ik voel me nog niet vrij genoeg om meteen in stuitermodus te gaan. Ik wil eerst wat meer weten. Voor hetzelfde geld wordt dit vaker zo georganiseerd en vind men het normaal. Het leek mij een leuke kans om mijn team te leren kennen (dacht dus dat het eerst samen uit eten was) en naar later bleek ook een middagprogramma.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 22:03
Bedankt voor jullie inzichten. Ik ga er eens goed over nadenken. Ik ben wel nieuw in het team. Misschien dat dat maakt dat ik wat voorzichtig ben. Ik voel me nog niet vrij genoeg om meteen in stuitermodus te gaan. Ik wil eerst wat meer weten. Voor hetzelfde geld wordt dit vaker zo georganiseerd en vind men het normaal. Het leek mij een leuke kans om mijn team te leren kennen (dacht dus dat het eerst samen uit eten was) en naar later bleek ook een middagprogramma.
Hoe bedoel je stuitermodus? Gewoon direct reageren dat je dat bedrag niet in gedachten had een niet mee gaat. Geen drama maken verder hoor.

120 euro.... grapjassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 22:03
Bedankt voor jullie inzichten. Ik ga er eens goed over nadenken. Ik ben wel nieuw in het team. Misschien dat dat maakt dat ik wat voorzichtig ben. Ik voel me nog niet vrij genoeg om meteen in stuitermodus te gaan. Ik wil eerst wat meer weten. Voor hetzelfde geld wordt dit vaker zo georganiseerd en vind men het normaal. Het leek mij een leuke kans om mijn team te leren kennen (dacht dus dat het eerst samen uit eten was) en naar later bleek ook een middagprogramma.
Je kunt prima nee zeggen zonder stuitermodus of lulsmoes. Nee, dit vind ik te duur, is een heel normaal, beschaafd antwoord.
En zoals iemand anders al schreef: ik wed dat er meer collega's zijn die dat vinden. Tot nu toe vindt iedereen die hier reageert het belachelijk veel geld. Niemand heeft gereageerd met: oh geen probleem, dat zou ik zeker doen. Het is echt heel normaal om dit niet te willen. Zelf zou ik er nog geen seconde bedenktijd voor nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
21-04-2024 18:58
Zelf betalen? En dan ook helemaal zelf betalen? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wel dat je zelf iets moest bijleggen maar als ik t echt zelf helemaal loet betalen dan denk ik dat ik liever thuis blijf. Zoveel waarde hecht ik er niet aan en ik vind het van de zotte dat ee werkgever niet wil betalen.
Huh? Waarom is dat raar? Wij gaan regelmatig met team wat leuks doen. Beetje raar als de baas dat zou betalen
Alle reacties Link kopieren Quote
120 euro ex eten voor een teamuitje is echt niet normaal hoor, tenzij je op de Zuidas werkt en iedereen van elkaar weet dat ze minimaal 8000 euro verdienen. Juist in die omgeving is het dan weer absurd om zoiets op eigen kosten te doen. Ik heb een tijdje op een locatie gewerkt waar de meesten meer verdienden dan ik en vaak nog met een eveneens goed verdienende partner. Afscheidsetentje van een collega bleek in een nogal fancy restaurant waar ik met uitgestreken gezicht 65 euro neertelde, maar daar baalde ik ook nogal van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een werkgever gehad die niet voor teamuitjes betaalde, omdat er jaarlijks nogal een riant bedrijfsfeest werd gegeven. Een uitje met m’n team op eigen kosten was dan €60 p.p. o.i.d. voor een activiteit en eten. Het gaat erom dat je samen een leuke tijd hebt, niet de meest bijzondere ervaring van je leven. Voor €120 p.p. mogen ze je haast wel in een luchtballon hijsen of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
120 exclusief eten en dan niet weten wat je gaat doen? No way.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 19:13
(…)
Een week later zag ik dat het plan was gewijzigd naar een middagprogramma. Kennelijk was het geen probleem om die uren van onze teamleider kado te krijgen. Nou ook prima. In mijn hoofd ging het dan om een max bedrag van €50.

Er is geïnventariseerd en op 1 iemand na wilde iedereen meedoen.
Totdat ik vrijdag de mail kreeg dat de kosten €120 waren excl. het eten en drankjes die er nog bijkwamen. En ik vind dit vreselijk veel geld en heb spijt dat ik heb toegezegd. Ik ben nu in dubio wat ik ermee moet, want als ik had geweten dat dit zo'n bedrag zou zijn, had ik me niet aangemeld. Maar ik vind het ook raar staan om nu terug te krabbelen.
(…)
Geen sprake van! Dit zou ik zonder gene afzeggen. Absurd bedrag om zelf te betalen voor een teamuitje. Dat had je van tevoren echt niet in kunnen schatten.

Meteen afzeggen, zodat eventuele reserveringen aangepast kunnen worden. Echt gekkenwerk.

Ik zou hier absoluut wél als partypooper melden, gewoon echt teveel geld. En daar ga ik geen smoezen voor verzinnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 19:13
Ok, jullie zeggen eerst voorleggen en dan budget afspreken?

Ik zal maar gelijk mijn dilemma voorleggen.
De vraag wie er zin had in een teamuitje is mij/ons gesteld namens 3 organiserende collega's. Aanvankelijk was het plan om eind vd middag (uurtje of vier) met z'n allen uit eten te gaan. Ik heb enthousiast gereageerd en aangegeven het leuk te vinden om mee te gaan.

Een week later zag ik dat het plan was gewijzigd naar een middagprogramma. Kennelijk was het geen probleem om die uren van onze teamleider kado te krijgen. Nou ook prima. In mijn hoofd ging het dan om een max bedrag van €50.

Er is geïnventariseerd en op 1 iemand na wilde iedereen meedoen.
Totdat ik vrijdag de mail kreeg dat de kosten €120 waren excl. het eten en drankjes die er nog bijkwamen. En ik vind dit vreselijk veel geld en heb spijt dat ik heb toegezegd. Ik ben nu in dubio wat ik ermee moet, want als ik had geweten dat dit zo'n bedrag zou zijn, had ik me niet aangemeld. Maar ik vind het ook raar staan om nu terug te krabbelen.

Ik was benieuwd wat men hier normale bedragen zouden vinden of dat dit mijn eigen gierigheid zou zijn. Ik bedoel, het geld is er wel, maar ik ga een week later een paar dagen weg met vriendinnen en zal dan dingen moeten laten hierom. Ik geef dat geld dan liever uit aan mijn mini vakantietje. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg zonde om het uit te geven aan een daguitje met collega's.
200 euro voor een teamuitje? Nou nee dus. Ik besteed die 200 euro liever aan zelfgekozen mensen en dan kan ik het nog wel missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 20:26
Ik ga komende week beetje proberen te vissen. Polsen of ik een indruk kan krijgen wat anderen er van vinden. Afhankelijk daarvan maak ik dan mijn keuze. Eerlijk zijn of niet. Meegaan of niet.
Ik zou het volledig bij mezelf houden. Ík vind het teveel. Wat een ander doet, moeten ze zelf weten. Of ik nieuw of oudgediende ben zou mij daarin niet uitmaken.
september wijzigde dit bericht op 22-04-2024 00:27
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 19:40
Nee, niks bekend. Wat we gaan doen is een verrassing. We kregen de mail met rekening nr om het over te maken.

Ik ga nog even nadenken of ik er niet met een of andere lulsmoes vanaf kan komen. Ik heb geen zin om als party pooper te worden gezien.
Waarom boeit jou dat? Ben je een pleaser? Want ik denk dat de meeste mensen wel snappen Waarom je geen 200 euro gaat uitgeven en anders hebben ze lekker pech toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
21-04-2024 23:00
120 euro ex eten voor een teamuitje is echt niet normaal hoor, tenzij je op de Zuidas werkt en iedereen van elkaar weet dat ze minimaal 8000 euro verdienen. Juist in die omgeving is het dan weer absurd om zoiets op eigen kosten te doen. Ik heb een tijdje op een locatie gewerkt waar de meesten meer verdienden dan ik en vaak nog met een eveneens goed verdienende partner. Afscheidsetentje van een collega bleek in een nogal fancy restaurant waar ik met uitgestreken gezicht 65 euro neertelde, maar daar baalde ik ook nogal van.
Ik werk op de Zuidas, en wij declareren zelfs een kopje koffie op het station als het werkgerelateerd is. Ook de mensen die 6- of 7-cijfers verdienen.
september wijzigde dit bericht op 22-04-2024 00:26
3.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
21-04-2024 21:15
Dan mag het wel iets heel spectaculairs zijn voor dat bedrag. Maar ik zou ook niet zomaar 120 euro betalen voor zoiets.
Maar ik wíl helemaal niet op eigen kosten iets spectaculairs doen met mijn werk. Iets gewoons kan toch ook?
september wijzigde dit bericht op 22-04-2024 00:28
4.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
21-04-2024 21:08
De vraag was: hoeveel zou je er voor over hebben. Die vraag heb ik beantwoord, de rest boeit me niet.
Oké nou het antwoord is voor mij... wel een euro of 50 ofzo als de baas bijvoorbeeld een budget van 50 euro heeft en t wat duurder uitvalt en ik t leuk vindt. Betaalt de baas niks dan bekijken ze het maar lekker. Dan zit ik liever naast mijn partner op de bank tv te kijken dan dat ik verplicht een uitje moet doen op eigen kosten met mensen waar ik al verplicht veel tijd mee spendeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
21-04-2024 22:03
Bedankt voor jullie inzichten. Ik ga er eens goed over nadenken. Ik ben wel nieuw in het team. Misschien dat dat maakt dat ik wat voorzichtig ben. Ik voel me nog niet vrij genoeg om meteen in stuitermodus te gaan. Ik wil eerst wat meer weten. Voor hetzelfde geld wordt dit vaker zo georganiseerd en vind men het normaal. Het leek mij een leuke kans om mijn team te leren kennen (dacht dus dat het eerst samen uit eten was) en naar later bleek ook een middagprogramma.
Maar wat dan als "men" het normaal vindt? Jij kan dat toch niet normaal vinden? Wat maakt dat je je zo beperkt voelt om grenzen te trekken en voor jezelf op te komen? T is maar werk hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
22-04-2024 00:25
Maar ik wíl helemaal niet op eigen kosten iets spectaculairs doen met mijn werk. Iets gewoons kan toch ook?
Ik wil eventueel best iets spectaculairs doen.
Maar dan wil ik wel van tevoren weten wat en / of inspraak hebben.

Er zijn dingen die ik helemaal niet kan of mag doen medisch gezien.
Of die ik gewoon niet durf.
Dan kom ik er op de dag zelf op uit dat ze een benji-jump gepland hebben ...
Nou, niet dus.


Mijn baas vond het een bepaald jaar leuk om onder andere te gaan muurklimmen.
(Waarbij er uiteraard van tevoren ook niet gemeld was wat we gingen doen.)
De helft van 't personeel - waaronder ik - is in de cafetaria blijven zitten.
Zonde van 't geld dat hij betaald heeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Als to op de zuidas had gewerkt had het bedrijf het ongetwijfeld betaald.

Niet laten beïnvloeden door anderen maar je eigen financiële keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelkleed schreef:
21-04-2024 22:34
Huh? Waarom is dat raar? Wij gaan regelmatig met team wat leuks doen. Beetje raar als de baas dat zou betalen
Voor de meeste werkgevers is het volstrekt normaal hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-04-2024 06:50
Voor de meeste werkgevers is het volstrekt normaal hoor
Misschien 1 a 2 keer per jaar. Misschien is dit wel een uitje uit eigen beweging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vanuit werkgever een bepaald bedrag per vaste medewerker om dit soort dingen te organiseren. Omdat we ook altijd wel inleen en stagelopers hebben die we ook meenemen, wordt dat bedrag pp iets lager. We prikken een datum en vragen bevestiging van deelname (het is niet verplicht), en dan weten we wat we exact hebben te besteden en zoeken daar activiteit en restaurant bij.
Ik heb het nu meerdere jaren georganiseerd en het komt steeds zo rond de 70€ pp uit, maar dat is dan inclusief eten en onbeperkt drinken (fatsoenlijk eten ook). We hebben de afspraak als het geld op is is de rest van de drank voor eigen rekening, maar dat is nog nooit nodig geweest.

120€ excl eten en drinken is bizar veel, dat zou ik echt niet doen. Zit er vervoer bij in ofzo?? En wat ook al gezegd werd, waar willen ze dan gaan eten ook nog.
Vindt het niet oke om je collega’s zo te overvallen met zo’n bedrag, je kunt niet bij een ander in de portemonnee kijken, dus dit soort dingen kies je erop uit dat iedereen mee kan doen.

Wij gaan ook nog wel tussendoor eens wat eten met het team, en dat zijn dan ook betaalbare restaurants, precies om die reden.
september schreef:
22-04-2024 00:25
Maar ik wíl helemaal niet op eigen kosten iets spectaculairs doen met mijn werk. Iets gewoons kan toch ook?
Wij zijn wel eens op eigen initiatief aan het eind van de middag in een mooi natuurgebied gaan wandelen en hebben daarna in het restaurant daar gegeten en zelf betaald. Was supergezellig en we hadden dus alleen kosten van het eten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven