Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur werk jij?

19-01-2022 15:12 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist las ik een ander topic waarin werd gesproken over meer uren gaan werken. In de situatie van die TO waarschijnlijk de beste oplossing.
De laatste tijd begin ik juist steeds meer behoefte te krijgen om minder te werken. Financieel gaat dat natuurlijk iets betekenen en ergens voelt het ook heel lui. Op dit moment werk ik op papier 40 uur (in werkelijkheid is het eerder 45-50 uur), ik woon alleen, LAT relatie, en ben begin 30.
Ik zou graag 4 dagen per week gaan werken en binnen mijn organisatie is 4x9 niet mogelijk, dus wordt het dan 32 uur.
Mijn vraag is, puur nieuwsgierigheid,: hoeveel uur werk jij en waarom dat aantal uren?
Alle reacties Link kopieren
Op papier 40 uur, maar in de praktijk gemiddeld 45 uur per week.
Ik werk op papier 40, word betaald voor 38, krijg extra vakantiedagen voor die andere 2 en in de praktijk werk ik tijdens COVID wel wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 en ik werk 24 uur per week. Dit klinkt misschien erg weinig voor iemand van mijn leeftijd, maar dit heeft te maken met het feit dat ik hiernaast een universitaire studie volg. Ik werkte hiervoor 28 uur, maar dat bleek toch net 4 uur te veel te zijn. Van 24 uur per week kom ik net rond, maar het is soms lastig om een balans tussen werk en studie te vinden.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
19-01-2022 15:22
40 uur, sommige weken wat meer en dat compenseer ik weer in rustigere weken.

Enerzijds is een dagje minder werken wel lekker, maar in mijn branche merk ik dat veel mensen die 4 dagen werken alsnog op hun vrije dag wat dingen oppakken. Dan wordt ik er liever voor betaald. Ook vind ik het nogal wat geld wat er minder binnen komt (niet alleen salaris, maar ook pensioen dat je misloopt).

Voor nu laat ik het dus nog.

Zo sta ik er ook in.
Trucker werkt ook 40-50 uur en zolang we dat volhouden blijven we dat doen.

Spaarrekeningen spekken zodat we wellicht eerder kunnen stoppen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 en heb nooit meer dan 36 uur gewerkt. Ik ben na afstuderen begonnen met 32 uur en heb nadat ik mijn kindje kreeg 3 maanden 36 uur gewerkt over 4 dagen. Ik werkte al 9 uur per dag (ene week 3x9 andere week 4x9) dus dacht dat het wel mee zou vallen. Echter werk ik nu volledig achter de computer de hele dag, en dan is 9 uren veeeeeeeeel te lang. Dus terug gegaan weer naar 32 uur :-D ga nooit meer werken tenzij dat financieel nodig is. Minder ook niet.

Ik vind het perfect. Mijn man werkt ook 32 uur (sinds zijn 31e, nu 34 jaar) Die is gelijk naar 4 dagen gegaan toen ik afstudeerde en ook mijn steentje bijdroeg in de financiën. Wij zouden niet anders willen.

Ik zie het niet als lui. Wij kunnen heel riant leven, gaan 3 tot 4 keer per jaar op vakantie, gaan weekendjes weg, doen leuke dingen en kunnen sparen enz. We zouden meer kunnen verdienen door een dag meer te werken, maar ik zie absoluut niet de toegevoegde waarde, omdat we het nu al riant zat hebben. Ik heb ook het idee dat je er toch wel naar gaat leven als je meer geld gestort zou krijgen.
Ik werk 24 uur per week. Partner werkt 32 uur per week.
Op deze wijze kunnen wij werk en privé (zorg kind en zorg hond) op prettige wijze inregelen.

Ik ben dan overigens wel parttimer, echter draai productie en behaal resultaten van een fulltimer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit fulltime gewerkt :mrgreen: voor onze dochter wekte ik 32 uur en sinds haar geboorte 24. Vind het heerlijk! Soms werk ik nog op zaterdag 3 uur die ik opbouw. Dat is ongeveer 1 keer per maand. Ik vind de verdeling prima zo. Ik doe ook echt niks extra’s naast die uren, op wat thuisstudie na waar ik 16 uur per jaar voor krijg. Kost me minder dan dat per jaar. Man werkt 36 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk contractueel 20 uur verdeeld over 5 dagen en dat is op dit moment het maximale voor mijn functie binnen dit bedrijf. In bepaalde weken werk ik iets meer.

Financieel is het wel even een uitdaging. Ik vind het erg leuk werk, ondanks dat het fysiek soms best pittig is (ik fiets, loop en til best veel).

Edit: ben 38, getrouwd, maar we hebben geen kinderen
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 19-01-2022 15:48
8.04% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn scheiding: 28 uur per week
Na scheiding 36 uur per week ( fulltime)
Nu weer getrouwd en vorig jaar terug naar 32 uur per week
Wil over een jaar nog terug naar 28 uur per week
Alleen volwassen kinderen hier

Ik ken dat topic waar het hier over gaat.
Ik snap ook niet als je een 18jarige hebt en geen lichamelijk beperking, waarom je dan klaagt als je niet kan rondkomen zonder toeslagen
Waarom niet al jaren fulltime gaan werken?
Ik vind dat zo gemakzuchtig allemaal, en dan nu maar klagen
Alle reacties Link kopieren
Ik (v, geen kinderen) werk 36 uur en vriend 32. Ik zou ook graag naar 32 willen, ooit. :) 4 dagen werken en 3 dagen weekend is een betere verhouding dan 5 dagen werken (oké 4,5, maar je bent toch op 5 dagen bezig) en 2 dagen weekend...
24 uur.

Wel een relatie, geen kinderen.

Op mijn vrije dagen doe ik de huishouding, de tuin, de boodschappen etc. Zodat het weekend ook echt weekend kan zijn en we niet alleen maar bezig zijn met dat soort klussen.

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik op mijn werk als parttimer niet meetel, ik word juist zeer gewaardeerd om mijn inzet in die 24 uur. Ik ben ook nooit te beroerd om op mijn vrije dag thuis even in te loggen als er iets dringends is, ze weten dat ze mij daarvoor kunnen storen op mijn vrije dag.
Ik heb een baan met toch wel wat verantwoordelijkheden dus dat is voor mij niet meer dan logisch.

Ik vind het heerlijk, 24 uur werken, zou niet anders willen.
Alle reacties Link kopieren
Appelboom34 schreef:
19-01-2022 15:34
Klinkt als veel! Wel mooi en dankbaar dat je mantelzorger kan zijn.
Het is ook veel. Ooit van fulltime naar parttime weer naar fulltime gaan werken omdat man zonder werk kwam te zitten. Inmiddels zijn de kinderen of bijna volwassen of jongvolwassen dus die draaien gewoon mee in het huishouden. Inmiddels is fulltime werken niet meer nodig maar och, het zit in mijn systeem en ik wil niet tot mijn 67e hoeven te werken. Zou graag een paar jaar eerder willen stoppen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
20 uur in 3 dagen. In de toekomst waarschijnlijk 4 halve dagen zodat ik mn kind van school kan halen. Ik vind het fijn voor nu. Als ze iets groter is, kan ik weer meer gaan werken, nu eerst even genieten!
24 uur per week. (0,6 fte, mbo onderwijs).

Niet meer omdat ik bijna 2 uur reistijd per dag en ik dat er met mijn lesuren niet altijd uit haal...

Zoals de periode:
Dinsdag les van 08:30 tot 14:15.
Woensdag les van 08:30 tot 12:05 (kost mij bijna meer aan reistijd en benzine)
Vrijdag lesvrije dag, dan werk ik thuis.
Alle reacties Link kopieren
Al zo’n 30 jaar werk ik 32 uur. Ik LAT, geen kinderen en kan er prima van rondkomen. En op mijn vrije dag doe ik van alles, of niks. Net hoe het uitkomt.

Ik heb zelfs een poets omdat ik op mijn vrije dag liever een lange wandeling maak, in plaats van te gaan schoonmaken.

Ik ben het waard. :cheer2:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
f
pikachu wijzigde dit bericht op 07-07-2022 23:23
98.80% gewijzigd
hoi
Twee kinderen, partner werkt 32-40 uur (afhankelijk van drukte op werk). Ik werk 12 uur en fulltime WO-studie.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 32 uur (verspreid over 4 dagen), krijg 30 uur uitbetaald, dus spaar elke week 2 uur voor extra verlofdagen. Heb een partner, geen kinderen.
Werk 32 uur omdat ik dat i.v.m. chronische ziekte en psychische problematiek aan kan, meer heb ik geprobeerd, maar lukt niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen werkten we beide 40 uur op papier, vaak iets meer in de praktijk.

Toen er eenmaal kinderen kwamen zijn we beide 32 uur gaan werken. Sinds een jaar werk ik voor een andere werkgever en daar is 34 uur fulltime, dus dat werk ik nu in 4 dagen. Vorige baan had ik 2,5 uur reistijd per dag. Nu niks of heel af en toe 40 min per dag, dus 8,5 uur per dag werken is prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu 34 uur. Toen ik van 38 uur kwam wou ik niet te veel loon inleveren en werk daarom 2x8 en 2x9.
De dagen met 8u vallen me toch beter mee, zeker nu in de winter. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik terug naar 32 uur en dus 4x8u. Ik voel me totaal niet lui hiervoor, thuis moet ook alles een beetje op orde blijven en af en toe wat Netflixen is ook eens nodig :)
Alle reacties Link kopieren
voordat ik kinderen kreeg, 40 uur (en in praktijk veel meer, jarenlang zelfs 60-70 uur per week met veel reizen).
nu 1 kind van 1,5 en tweede onderweg overgeschakeld naar 32u. eerst met ouderschapsverlof, maar recent contract laten aanpassen.
minder is niet mogelijk in mijn functie
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen, lat relatie
Ik werk 40-50 uur per week en thuis doe ik dan nog m’n administratie, ik ben zzp in een contactberoep.
Ik probeer wel eens minder te werken maar met de lockdowns gaat dan gewoon even niet, het is nu nodig om m’n spaarpot weer aan te vullen.
Geen drama want ik hou ontzettend van m’n werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 36 uur (is fulltime bij ons) verdeeld over 4 dagen. Ik heb twee kinderen en we zijn ieder een dag met de kinderen thuis door de weeks. Ik kan trouwens zelf mijn uren en werklocatie bepalen (voor corona al, nu is het verplicht thuis) en dat geeft zoveel flexibiliteit dat het prima te combineren is gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik 25 uur, man 30 uur. Eerst allebei fulltime, na de komst van de kinderen ben ik parttime gaan werken en sinds een aantal jaren man ook parttime. Naarmate we ouder worden hechten we steeds meer waarde aan vrije tijd dan aan geld.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
19-01-2022 15:46
Voor mijn scheiding: 28 uur per week
Na scheiding 36 uur per week ( fulltime)
Nu weer getrouwd en vorig jaar terug naar 32 uur per week
Wil over een jaar nog terug naar 28 uur per week
Alleen volwassen kinderen hier

Ik ken dat topic waar het hier over gaat.
Ik snap ook niet als je een 18jarige hebt en geen lichamelijk beperking, waarom je dan klaagt als je niet kan rondkomen zonder toeslagen
Waarom niet al jaren fulltime gaan werken?
Ik vind dat zo gemakzuchtig allemaal, en dan nu maar klagen
Beste Pearle,
Ik ben de TO van dat andere topic, toevallig zie ik ineens dit topic en lees ik jouw reactie.
Wat jammer dat je dit zo ervaart. Volgens mij klaag ik nergens, stel ik alleen vast dat ik straks, wanneer mijn zoon 18 wordt (hij is nu nog 17) er enorm op inkomen op achteruit zal gaan, en vraag ik hoe andere alleenstaande ouders dit gat hebben opgevangen.
Een van de conclusies is inderdaad dat ik meer moet gaan werken, en hier ben ik ook al langere tijd mee bezig, ik hoop op uitbreiding in mijn huidige baan (en doe hier nog steeds alles aan), maar daarnaast kijk ik ook uit naar andere banen.
In mijn topic is de toon nergens klagerig, integendeel, het is juist een erg positief topic geworden waar we elkaar tips aan de hand doen, complimenteren en steunen.
Dus nogmaals jammer dat je dit jij dit blijkbaar ergens als zo negatief gelezen/ ervaren hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven