Werk & Studie alle pijlers

Hoi - ik kan nog steeds geen werk vinden

13-12-2019 14:34 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_393592 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 14:43
Reden: Weggehaald wegens herkenning. Ik accepteer de consequenties, viva mods.
99.93% gewijzigd
Hoe oud ben je?
Welke studie(s) heb je exact gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wordt uitgenodigd is er of iets mis met je brief/cv, of je solliciteert op niet passende banen.

Zelfse vragen als voorganger en een extra vraag: op welke functies reageer je?

Dat je minder sociaal bent aangelegd is in dit stadium minder zichtbaar.
Misschien dat een traineeship toegankelijker is?
Sorry, ipv tips heb ik vooral vragen ;-):
Heb je enig idee waarom je niet wordt uitgenodigd? Sociaal niet sterk zijn hoeft geen probleem te zijn om uitgenodigd te worden voor een gesprek ;-). Is het mogelijk om missende kennis te krijgen via online cursussen?
Is er een loopbaanbegeleider (of hoe zo iemand ook heet) op de universiteit waaraan je gepromoveerd bent? Ik zou met zo iemand je brief en CV bespreken. Bij ons kon je ook met diegene verder zoeken naar minder voor de handliggende carrière-opties. Zou je een complete carrière-switch willen overwegen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_393592 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 14:44
Reden: herkend.
99.44% gewijzigd
Hier een topic met tips over omscholing van alpha naar een IT-functie.
werk-studie/omscholen-ict/list_messages ... #p30720171
Lees het topic eens door, want er staat veel info in.

Ik ken verschillende mensen die van een BA/MA/PhD in psychologie/pedagogiek/Duits/geografie zijn omgeschoold naar de IT. Sommigen daarvan werden ik-communiceer-de-hele-dag-met-de-klant informatiemanager, anderen doen laat-mij-maar-het-grootste-deel-van-de-dag-Python-programmeren. Je kan alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_393592 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 14:44
Reden: herkend.
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
13-12-2019 15:20
Ik ken verschillende mensen die van een BA/MA/PhD in psychologie/pedagogiek/Duits/geografie zijn omgeschoold naar de IT. Sommigen daarvan werden ik-communiceer-de-hele-dag-met-de-klant informatiemanager, anderen doen laat-mij-maar-het-grootste-deel-van-de-dag-Python-programmeren. Je kan alle kanten op.
Dankjewel! Ik ga hem doorspitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vervelend ook, soms kan onbetaald werkervaring opdoen toch deuren opendoen. Is één dag in de week voor jou een mogelijkheid? Is er misschien een grootouder of ander familielid dat bijvoorbeeld drie maanden lang een dag per week zou willen oppassen?
Alle reacties Link kopieren
En je netwerk inzetten! Dat betekent ook mensen die je sinds je studie nauwelijks heb gesproken maar wel op LinkedIn hebt, opbellen en vragen om te kletsen omdat je hun carrière interessant vindt en dezelfde kant op wilt. Je moet een drempel over, maar als je brieven niet tot een gesprek leiden, kan 'viavia' dingen mogelijk maken
Alle reacties Link kopieren
SaartjeHopeloos schreef:
13-12-2019 15:17
Ik ben begin 30. Mijn exacte studies maken me te herkenbaar en dat is niet handig mocht mijn ontsnappingspoging niet lukken, maar grofweg een BA Geschiedenis & Filosofie, en een (onderzoeks)master in Oude en Obscure Dingen.
ja master geschiedenis, niet moeilijk dat je enkel maar docenten banen vindt... weer zo'n sorry om het cru te zeggen nutteloze studie.
je bent niet sociaal maar je kunt blijkbaar wel les geven?
Alle reacties Link kopieren
middelbare onderwijs zijn banen genoeg, dan moet je echt les gaan geven want anders ga je met deze studie niks vinden ze, tenzij mss journalistiek of bib zoeken ze ook vooral met dat soort studies
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat voor baan je graag zou willen doen? Misschien een loopbaancoach om dat goed te onderzoeken. Maak ook een netwerk CV, naast gebruik voor het netwerken helpt het je ook heel goed om te beschrijven wat je wilt.

En als je bijv aan projectmedewerker zit te denken misschien een cursus richting project management gaan doen?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Als je een lange tijd niet werkt en je krijgt een uitkering, dan moet je toch werk zoeken wat onder je niveau ligt? En kinderopvang toeslag wordt toch berekend op je inkomen niet op je opleiding?
Alle reacties Link kopieren
dan ga je sowieso werk moeten zoeken onder uw niveau ze administratie, onthaal, als je zo goed uit het hoofd kunt leren dan had je beter rechten gedaan ipv geschiedenis als je echt bij uw vak wilt blijven dan gaat academische wereld de enige optie zijn ze
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_393592 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 14:45
Reden: herkend.
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SaartjeHopeloos schreef:
13-12-2019 15:22
Voor veel traineeships ben ik helaas te oud, of heb ik te lang geleden mijn master behaald (dat is dus al 9 jaar geleden). Een carriere switch sta ik zeker voor open.

Ik reageer op startersfuncties in educatie (niet voor de klas, maar bijvoorbeeld als projectmedewerker, ontwikkelaar), en culturele instellingen. Dezelfde vacatures waar de master studenten die ik begeleid op solliciteren. ;)
Ja maar die zijn waarschijnlijk wel een stukje jonger. Jij bent maar op het pad waar je eigenlijk niet op wil zitten vooruit gedenderd en bent nu ouder en hebt geen andere werkervaring. Ik zou ook voor een loopbaancoach gaan. Heb je geen netwerk ontwikkeld?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_393592 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 14:46
Reden: herkend.
99.12% gewijzigd
SaartjeHopeloos schreef:
13-12-2019 15:39
Ja, ik kan wel lesgeven. Ik heb ook een leuk gezin en goede vrienden. Ik ben gewoon slecht in smalltalk en hou van Aparte Dingen.

Je hebt natuurlijk gelijk over mijn studie, zoals ik in mijn OP ook al aangaf. Aan de andere kant, ik heb dus duidelijk wel verkooptalent, want ik ben er toch al jarenlang voor betaald om het te blijven doen.



Ik ben momenteel universitair docent, en heb nooit een uitkering gehad. Kinderopvangtoeslag krijg je alleen voor gewerkte uren. Een onbetaalde stage telt niet mee. Vandaar dat ik niet zomaar mijn baan kan opgeven en voor niets kan gaan werken.
Je bent momenteel universitair docent maar de baan zoeken wil niet lukken?
SaartjeHopeloos schreef:
13-12-2019 15:17
Ik ben begin 30. Mijn exacte studies maken me te herkenbaar en dat is niet handig mocht mijn ontsnappingspoging niet lukken, maar grofweg een BA Geschiedenis & Filosofie, en een (onderzoeks)master in Oude en Obscure Dingen.
Ik dacht al zoiets. Dit zijn helaas studies waarmee je alleen als docent aan een universiteit aan de slag kan .
En dat bedoel ik niet denigrerend , want het zijn studies die mij ook erg aanspraken .
Het werd mij afgeraden omwille van wat waar jij nu tegen aanloopt.

Er zal niets anders op zitten dan je om te scholen.
Verder zijn er hier goede tips gegeven.

Succes!
Misschien een cliché tip, maar je kan proberen om je verworven competenties meer in de verf te zetten? Je hebt een PhD gehaald, dus je hebt doorzettingsvermogen (ja dooddoener maar het is maar een voorbeeld).
Programma's waarmee je hebt leren werken, administratief sterk door literatuurlijsten te ordenen (ook een dooddoener maar je snapt waar ik naartoe wil) en minder focussen op je studie zelf?
SaartjeHopeloos schreef:
13-12-2019 15:42
Bedankt voor alle adviezen! Netwerken ben ik niet goed in; contacten onderhouden gaat me met vrienden en familie al moeizaam af. Ik heb veel hele fijne collega's over de hele wereld, maar dat zijn dus allemaal academici. :-D
Academici werken toch ook?
Lieverd, je komt een beetje verheven over...

Vraag is rond bij je academici vriendjes?
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
13-12-2019 15:43
Ik dacht al zoiets. Dit zijn helaas studies waarmee je alleen als docent aan een universiteit aan de slag kan .
En dat bedoel ik niet denigrerend , want het zijn studies die mij ook erg aanspraken .
Het werd mij afgeraden omwille van wat waar jij nu tegen aanloopt.

Er zal niets anders op zitten dan je om te scholen.
Verder zijn er hier goede tips gegeven.

Succes!
of zelfs middelbare leerkracht maar andere opties gaat hij niet hebben als hij bij zijn vak wilt blijven, geschiedenis is tof als hobby maar niet als nuttige toekomst
Alle reacties Link kopieren
Is werken in een lectoraat misschien iets voor je? Toegepast, praktijkgericht onderzoek in samenwerking met docenten en vrij van academische cultuur.

https://www.werkenbijhogescholen.nl/fun ... en-lector/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven