Werk & Studie alle pijlers

Ik twijfel!!

12-05-2017 11:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek, alleen ik twijfel heel erg..

Ik ben een jonge meid, nog niet heel erg veel werkervaring in mijn branch.. Ik vind het super belangrijk om dingen goed te doen. Alleen op het eerste gesprek, die vrouw leek mij een beetje, straf/nukkig/pinnig/streng.

Misschien is dat ook wel nodig..

En stel; Ik word aangenomen.

Ik vind ontslag nemen best eng.. hoe doe je dat op een goede manier?
Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.
Ontslag neem je met een officiële brief. Wie weet valt het mee. Je loopt wel erg op de zaken vooruit zeg. Gewoon proberen en kijken hoe het bevalt.
Je twijfelt omdat de vrouw die je sollicitatiegesprek afnam je pinnig leek??????

Je bent uitgenodigd voor een tweede gesprek, dus ze zal toch wel enthousiast over je zijn geweest.

Gewoon gaan. Je hoeft dan nog steeds niet per se de baan aan te nemen.
Luna_ schreef:
12-05-2017 11:29
Ontslag neem je met een officiële brief. Wie weet valt het mee. Je loopt wel erg op de zaken vooruit zeg. Gewoon proberen en kijken hoe het bevalt.
Op tweede gesprek komen is meestal wel een goed teken toch?
Ja, maar je hebt het nu al over hoe je ontslag moet nemen en je bent nog niet eens aangenomen.
Luna_ schreef:
12-05-2017 11:33
Ja, maar je hebt het nu al over hoe je ontslag moet nemen en je bent nog niet eens aangenomen.
Ik zei toch al dat ik onervaren was.. Ik wil slechts goed voorbereid zijn.
Ik zou je in het kader van "goed voorbereid willen zijn" focussen op aangenomen worden, niet op hoe je ontslag neemt. :roll:
antoinette95 schreef:
12-05-2017 11:31
Op tweede gesprek komen is meestal wel een goed teken toch?
Waarom zouden ze je uitnodigen voor een tweede gesprek als het eerste gesprek niet goed is bevallen? Antwoord op je vraag is dus: ja, natuurlijk is dat een goed teken!

Verder zit ik ook in de situatie dat ik m'n baan (deze maand) moet opzeggen. Vind het wel spannend, zit er nog maar net een half jaar en volgens mij denken m'n collega's dat het allemaal wel prima gaat, maar dat is dus niet zo. Heb gelukkig nog bijna 3 weken om zenuwachtig te zijn voor dat gesprek :)
mms schreef:
12-05-2017 11:43
Waarom zouden ze je uitnodigen voor een tweede gesprek als het eerste gesprek niet goed is bevallen? Antwoord op je vraag is dus: ja, natuurlijk is dat een goed teken!

Verder zit ik ook in de situatie dat ik m'n baan (deze maand) moet opzeggen. Vind het wel spannend, zit er nog maar net een half jaar en volgens mij denken m'n collega's dat het allemaal wel prima gaat, maar dat is dus niet zo. Heb gelukkig nog bijna 3 weken om zenuwachtig te zijn voor dat gesprek :)
Ik werk er pas sinds september 2016..
Honingbij_ schreef:
12-05-2017 11:40
Ik zou je in het kader van "goed voorbereid willen zijn" focussen op aangenomen worden, niet op hoe je ontslag neemt. :roll:
:rofl:
Tja, als je nu "ja" zegt en het bevalt niet, dan zit je wel mooi tot je 67ste (of langer) met die pinnige mevrouw opgescheept!
Tijdens mijn sollicitatie had ik een gesprek met een man die ik tijdens een enorme eikel vond. Nu is hij m'n baas en zou geen andere willen.

Mensen kunnen dus heel anders zijn in een sollicitatiegesprek, dan dat ze op de werkvloer zijn. Wie weet is dit ook met die pinnige vrouw ook zo.
-jolijn- schreef:
12-05-2017 12:46
Tja, als je nu "ja" zegt en het bevalt niet, dan zit je wel mooi tot je 67ste (of langer) met die pinnige mevrouw opgescheept!
Niet overdrijven: tot HAAR 67e niet TO's 67e. Of ze moet leeftijdgenoot blijken te zijn maar om de één of andere reden verwacht ik dat niet..
Loep TO even dan weet je genoeg. Weer geen serieus te nemen topic.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven