Werk & Studie alle pijlers

Ik vind het opeens best spannend!! (stage adres)

22-07-2009 20:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volg sinds eind vorig jaar via het NTI de opleiding tot doktersassistente. Erg leuk en tnt haal ik goede cijfers(ook al zeg ik het zelf..)

Maar nu wordt het tijd om te gaan stage lopen en bij een thuisstudie moet je achter je eigen stage plek aan. Ik woon in Friesland en daar zijn zat huisartsen , maar ik heb eerst 8 in de buurt aan geschreven.

Helaas van 2 inmiddels afbericht. Nu weet ik wel dat dat niet erg is , maar toch begint het nu best spannend te worden , en gaan er wel een paar gedachten door mijn hoofd van "wat als het niet lukt"

Zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje of hebben jullie positieve ervaringen??( Of is er een huisarts die me wil hebben , haha!!)
Onze ha heeft toch echt wel stagiaires. Gewoon blijven proberen, komt vast goed.
Of is dit meer een verkapte manier om een stageplaats via het forum te vinden?
quote:marijn_81 schreef op 22 juli 2009 @ 21:14:

Of is dit meer een verkapte manier om een stageplaats via het forum te vinden?Absoluut niet , maar soms heb je even zo'n dipje ....
Het probleem met stageadressen voor doktersassistentes is dat veel scholen afspraken hebben met huisartsenpraktijken/ziekenhuizen

Wat ongeveer zoveel inhoud: Een huisarts heeft alleen stagiaires van die en die school om zo die school te garanderen dat ze voldoende stageplaatsen hebben. Idem met ziekenhuizen..

Wat je dan krijgt is dat als je belt je weggestuurd word met: Sorry, we nemen alleen stagiaires van ....school

Dat maakt het zo vreselijk lastig om als stagezoekende een adres te vinden omdat de meeste potentiele adressen dus al 'bezet zijn...

Tenminste, hier in de regio (gelderland) gaat dat zo
Hoe ik het aan zou pakken??? Grootschalig! Stuur geen 8 brieven maar 80! Of 100! Toen ik op zoek was naar een stageplaats heb ik het altijd zeer grootschalig aangepakt...Ik weet niet waar in Friesland je woont maar een stad als Leeuwarden heeft toch wel een boel dokters.....

Als jij 80-100 brieven/emails verstuurd, dan ben JIJ degene die straks mag kiezen welke JIJ het leukste vindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven