Werk & Studie alle pijlers

Ik word niet aangenomen(Geen OP)

18-01-2020 16:41 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2020 11:25
Reden: OP verwijderd
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
19-01-2020 14:44
Bij mij hebben ze het ook prima voor elkaar (hogeropgeleid etc), maar dat wil niet zeggen dat ze niet te maken hebben met racistische opmerkingen. Ik denk ook zeker niet dat in het geval van TO er sprake van was trouwens, zal inderdaad gevalletje leeftijd zijn geweest. Maar ik reageerde op iemand die racisme in NL ontkende en vervolgens deed alsof er wel steeds meer witte Nederlanders worden gediscrimineerd.
De verhalen die mijn vrienden vertellen, daar klapperen mijn oren echt van. En ja, dan besef ik me wel dat ik een privilege heb. Werd hier ook weer duidelijk toen mijn mening opzij werd geschoven 'omdat ik wel een migratieachtergrond zou hebben'.
En wat is het privilege dan van een solliciterende blanke vrouw of man van 60 dan?

En hoe kan het dat de bejaarde slachtoffers van misdrijven (woningovervallen, tasjesroven e.d.) bijna altijd zonder uitzondering autochtone, blanke bejaarden zijn?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
19-01-2020 14:47
Er wordt zoveel geblaat over racisme, dat ik het allemaal met een flinke korrel zout neem. Natuurlijk bestaat er racisme, maar als ik naar Opsporing Verzocht kijk, dan zucht ik ook vaak diep als het weer een getinte of donkere dader is. Wat dat betreft is het jammer dat nu ook weer met al die messentrekkende jeugd het veel te vaak jongeren met een bepaalde achtergrond en/of huidskleur zijn. Hier ligt toch ook echt een taak voor veel ouders met een migratie-achtergrond. Als je kind met een groepje een sportwinkel een sportwinkel binnenstormt en de boel leeg rooft, dan is er heel wat mis. Het draagt ook niet bij aan het imago van bepaalde groepen jongeren en dat kan inderdaad tegen gaan werken bij het vinden van een stageplaats of werk.
Ben ik het mee eens. Valt gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
19-01-2020 14:47
Er wordt zoveel geblaat over racisme, dat ik het allemaal met een flinke korrel zout neem. Natuurlijk bestaat er racisme, maar als ik naar Opsporing Verzocht kijk, dan zucht ik ook vaak diep als het weer een getinte of donkere dader is. Wat dat betreft is het jammer dat nu ook weer met al die messentrekkende jeugd het veel te vaak jongeren met een bepaalde achtergrond en/of huidskleur zijn. Hier ligt toch ook echt een taak voor veel ouders met een migratie-achtergrond. Als je kind met een groepje een sportwinkel een sportwinkel binnenstormt en de boel leeg rooft, dan is er heel wat mis. Het draagt ook niet bij aan het imago van bepaalde groepen jongeren en dat kan inderdaad tegen gaan werken bij het vinden van een stageplaats of werk.
Geweldsmisdrijven worden voor het overgrote merendeel gepleegd door mannen. Verkrachtingen ook. En hey, toch weten we 'niet alle mannen zijn verkrachters'. En komen zij nog gewoon aan het werk.

Ik snap tot op zekere hoogte hoe mensen dit zo ervaren hoor. Overigens is daarbij ook belangrijk om te onthouden: allochtone jongeren zijn oververtegenwoordigd in de armoede. Armoede lijdt sneller tot criminaliteit. Dus vind ik het niet heel gek dat ze ook zijn oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit dat je op Opsporing Verzocht ziet. De vraag is dan: is het hun kleurtje? Of speelt er wellicht iets anders mee zoals arme achtergrond? Je krijgt ook een vicieuze cirkel. Want ja, als je niet meer aan een stageplek of werk komt, dan is die stap naar criminaliteit kleiner dan wanneer je een goede toekomst tegemoet kunt gaan.

Dus ja, ik snap het onderbuikgevoel van mensen die naar Opsporing Verzocht kijken. Maar toch denk ik dat het gecompliceerder ligt dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
19-01-2020 14:50
En wat is het privilege dan van een solliciterende blanke vrouw of man van 60 dan?

Volgens mij hadden we net al gehad over dat leeftijdsdiscriminatie ook een ding is. Discriminatie als je dik bent ook trouwens.
Die dingen kunnen allemaal naast elkaar bestaan he?
Alle reacties Link kopieren
Beekind, zeker ook waar. Maar je kiest er wel voor die kant op te gaan. En dat doe je bewust. Je wordt niet gedwongen, wat je omstandigheden ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-01-2020 14:53
Zeker ook waar. Maar je kiest er wel voor die kant op te gaan. En dat doe je bewust. Je wordt niet gedwongen, wat je omstandigheden ook zijn.
De vraag is natuurlijk hoe bewust je dat doet als je 16 bent, maar ik ben het er inderdaad wel mee eens dat er ook een grote rol ligt voor ouders. Die wellicht in het verleden wel verzaakt is.
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat inbreken of gewapende overvallen gaat plegen weet je dondersgoed hoe fout dat is op je 16e.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
19-01-2020 14:52
Volgens mij hadden we net al gehad over dat leeftijdsdiscriminatie ook een ding is. Discriminatie als je dik bent ook trouwens.
Die dingen kunnen allemaal naast elkaar bestaan he?
Ik ben al ouder en toch begrijp ik die leeftijdsdiscriminatie door werkgevers wel. Heel veel van mijn leeftijdsgenoten kunnen nauwelijks met een computer overweg. Ik zie dat ook weleens bij bepaalde instanties waar oudere werknemers werken. Zelfs aan de balie in het ziekenhuis zie ik oudere assistentes die nauwelijks een afspraak in de computer kunnen vastleggen en daar ook nog eens heel lang over doen. Dikke mensen vormen voor werkgevers ook een groter risico vanwege gezondheidsproblemen. Als je werkgevers 12 jaar lang aansprakelijk maakt voor een zieke werknemer dan krijg je de situatie dat er zorgvuldiger wordt afgewogen welke sollicitant de minste risico's zal geven.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
19-01-2020 14:51
Geweldsmisdrijven worden voor het overgrote merendeel gepleegd door mannen. Verkrachtingen ook. En hey, toch weten we 'niet alle mannen zijn verkrachters'. En komen zij nog gewoon aan het werk.

Ik snap tot op zekere hoogte hoe mensen dit zo ervaren hoor. Overigens is daarbij ook belangrijk om te onthouden: allochtone jongeren zijn oververtegenwoordigd in de armoede. Armoede lijdt sneller tot criminaliteit. Dus vind ik het niet heel gek dat ze ook zijn oververtegenwoordigd in dit soort criminaliteit dat je op Opsporing Verzocht ziet. De vraag is dan: is het hun kleurtje? Of speelt er wellicht iets anders mee zoals arme achtergrond? Je krijgt ook een vicieuze cirkel. Want ja, als je niet meer aan een stageplek of werk komt, dan is die stap naar criminaliteit kleiner dan wanneer je een goede toekomst tegemoet kunt gaan.

Dus ja, ik snap het onderbuikgevoel van mensen die naar Opsporing Verzocht kijken. Maar toch denk ik dat het gecompliceerder ligt dan dat.
De messentrekkende en stekende jongeren zijn voor het overgrote deel geen blanke autochtone jongens. Armoede is geen excuus voor criminaliteit. Geen jas van 500 euro hebben of de nieuwste Iphone is namelijk geen armoede. Mijn ouders komen uit arme gezinnen en niemand was crimineel. Het is een kwestie van normen en waarden die je van huis uit meekrijgt. Als jouw kind met een dure Iphone of jas van 500 euro thuiskomt, terwijl hij niet werkt, dan vraag je je als ouder toch af waar die spullen vandaan komen? Waarom lopen jonge kinderen in de basisschoolleeftijd 's nachts nog op straat?

Veel van die criminele jongeren willen helemaal geen baan waarbij ze 's ochtends vroeg uit hun bed moeten en waarbij iedere maand hun loon op de rekening wordt gestort. Ze wilen "snel geld" en veel. Dat verdien je niet met een gewone baan, dus wordt het de misdaad.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2020 12:45
Reden: off topic
99.10% gewijzigd
icequeen2000 schreef:
19-01-2020 15:10
[...]
Schei toch uit, waar gaat dit over? Nog steeds over die criminele jongeren? Die zijn gewoon hier geboren hoor.

En hoe we van een zeventienjarige die een baantje zoekt bij criminele jeugd zijn gekomen is me ook een raadsel. Zal toch niet die opmerk8ng over ‘buitenlands’ geweest zijn? We discrimineren immers helemaal niet? Behalve de Turken uit de Kolenkitbuurt dan, schijnbaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2020 12:45
Reden: quote verwijderd
19.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wel hier geboren, maar toch allochtoon. Toch?!?!?!

En idd we gaan totaal offtopic.
justagirly schreef:
19-01-2020 15:55
En idd we gaan totaal offtopic.
En waar is TO?
justagirly schreef:
19-01-2020 15:55
Wel hier geboren, maar toch allochtoon. Toch?!?!?!

En idd we gaan totaal offtopic.
Schat het begrip allochtoon wordt niet meer gebruikt.
TO lacht want haar reltopic is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Officieel misschien niet nee.

En je hebt gelijk.
Fizz schreef:
19-01-2020 14:18
Je haalt er nu van alles bij, maar in het geval van de OP, is TO gewoon uitgenodigd voor een gesprek.

Ik neem aan dat je een kleurtje hebt, want je toon is bepaald niet erg redelijk. Je stelt je vreselijk aan.
Pure discriminatie dit ondanks dat je het kennelijk niet door hebt want het moet maar kunnen en omdat je jouw definitie en grenzen van discriminatie hebt verlegd.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
19-01-2020 16:19
Pure discriminatie dit ondanks dat je het kennelijk niet door hebt want het moet maar kunnen en omdat je jouw definitie en grenzen van discriminatie hebt verlegd.


Dit is niet zoals ik dat lees hoor. Ik lees het als in: 'Je toon is nogal onredelijk dus je zal het wel op jezelf betrekken (omdat jij waarschijnlijk ook een kleurtje hebt).

Niet als: je bent onredelijk, dat zijn alle gekleurde mensen, dus daaruit concludeer ik dat jij ook een kleurtje hebt.

Zo kan je alles uit zijn verband trekken, natuurlijk en aandikken.
jillian69 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 17:17
5.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet dat ik het dan erg subtiel uitgedrukt vind en niet zoals ik het zou zeggen, maar een beetje reëel blijven kan geen kwaad.
Jillian69 schreef:
19-01-2020 16:47
Ik lees het als in: 'Je toon is nogal onredelijk dus je zal het wel op jezelf betrekken (omdat jij waarschijnlijk ook een kleurtje hebt).
Dan is het op de man spelen, ofwel ad hominem, ofwel het ontduiken van de bewijslast door het verdacht maken van de opponent. Geen nette manier van discussiëren. Geen enkele reden om dat te vergoelijken.
Alle reacties Link kopieren
Jillian69 schreef:
19-01-2020 16:47
Dit is niet zoals ik dat lees hoor. Ik lees het als in: 'Je toon is nogal onredelijk dus je zal het wel op jezelf betrekken (omdat jij waarschijnlijk ook een kleurtje hebt).

Niet als: je bent onredelijk, dat zijn alle gekleurde mensen, dus daaruit concludeer ik dat jij ook een kleurtje hebt.

Zo kan je alles uit zijn verband trekken, natuurlijk en aandikken.
Zo bedoelde ik het inderdaad.

Misschien dat ik mij wat omzichtiger had moeten uitdrukken, maar ik ben die overgevoeligheden over huidskleur zo ontzettend zat.
Fizz schreef:
19-01-2020 17:30
Zo bedoelde ik het inderdaad.

Misschien dat ik mij wat omzichtiger had moeten uitdrukken, maar ik ben die overgevoeligheden over huidskleur zo ontzettend zat.
Niet omzichtiger, inhoudelijker. Gewoon een argument geven in plaats van een drogreden.
Alle reacties Link kopieren
Betonrot schreef:
19-01-2020 17:33
Niet omzichtiger, inhoudelijker. Gewoon een argument geven in plaats van een drogreden.
Muggenziften.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kut dat je niks kan doen.
Je kunt geen dingen veranderen die niet te veranderen kunnen worden.
ik was zelfs een kwartier te vroeg dat vond die wel leuk. Daarna vroeg die een paar vragen. Je weet niks over mij. dus ga dan meer vragen stellen. eerste indruk is altijd kan want dat is niet de realiteit. Hij schreef op dat ik alleen op maandagen en woensdagen kan. (ik had het over leeftijdsdiscriminatie btw) mijn afkomst kan te maken hebben misschien maar ik denk zelf leeftijd omdat ik wel buitenlanders zag werken. Mijn houding was gewoon normaal en je zou daar niet te snel over moeten oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is dat het van de WET is verboden met het gebeurt alsnog? Like excuse me WTF?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet ik dat ik bij andere bedrijven wel word aangenomen? ik ben net 17 geworden dus ik ben duurder. Ik wil zekerheid en geen tijdverspilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven