Werk & Studie alle pijlers

Ik zoek werk!

05-11-2009 08:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet misschien iemand nog een leuke baan om vanuit huis op te starten ??

Heb 2 kinderen maar wil dolgraag weer iets beginnen, maar ook genoeg tijd hebben voor mijn kinderen, dus iets vanuit huis leek mij ideaal .

bedankt
Ik zou even hier een kijkje nemen!
Titel = onthoofdletterd
Zo Five, jij bent snel vanochtend!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik zou in eerste instantie bedenken wat je sterke kanten zijn. Want ik weet zo heel veel leuke dingen die je kunt doen, maar dan moet je bijvoorbeeld kunnen naaien, of een technische opleiding hebben gedaan. Of kunnen boekhouden ofzo. Misscjien moet je wat specifieker zijn?
Je hebt toch 1 kind? En zwanger van nr 2?

Misschien iets van een webshop?
MIsschien iets van opvang zoeken zodat je werk buiten de deur kunt vinden? Of is dit voor naast het werk buiten de deur?
Of gastouder worden?
Ja ff Gastouder worden of ff een webshopje openen......

TO wat zijn je papieren en wat wil je graag doen.
Ik denk dat je op deze manier de zaak van de verkeerde kant benadert. Je zou niet moeten denken "wat zou ik kunnen gaan doen?" maar meer: "wat vind ik leuk en hoe kan ik dat omzetten in werk?" Dus: wat zijn je interesses en waar ben je goed in? Dat kan niemand hier voor jou beantwoorden natuurlijk...
wat kan je, wat vind je leuk, wat voor opleiding heb je, wat voor werkervaring etc? Zonder dergelijke info kan ik niet veel advies geven.

Mocht je onverhoopt inderdaad ook een webwinkel(tje) in kinderkleding of zelfgemaakte boxkleden willen beginnen zijn er meer dan voldoende topics.

Wil je als zelfstandige aan de slag (wederom de vraag: wat kan je, waar ben je goed in en heb je het in je om zelfstandig ondernemer te zijn)?

Of wil je "thuiswerk" van 9-15 wat ook nog eens flink oplevert? Het laatste bestaat niet, ook hier zijn topics over (thuis email beantwoorden etc betekent over het algemeen oplichterij en bullshit banen waar je eerst moet betalen om überhaupt wat te verdienen).

Het maakt nogal verschil of je journalist bent (zelfstandig en makkelijk vanuit huis te werken) of verpleegkundige (beetje lastig om thuis te werken...). Verder denk ik dat je je niet moet verkijken op het thuis werken als je kinderen thuis zijn. Gaan ze tijdens jouw werkuren naar een KDV of wil je 's avonds gaan werken?

Kortom: wat zijn je mogelijkheden? Enkel vanaf thuis werken of gewoon parttime bij een bedrijf.
Ga gezellig garnalen pellen en laat de kinderen meewerken . Én quality-time met de kids én nog geld verdienen ook
Ik heb kinderopvang op de ma-di -woe.. maar straks met de tweede erbij mag ik hopen dat ze die zelfde dagen ook naar de opvang kan.

Wil graag iets doen buitenhuis en van huis uit, combinatie liefste. Ik heb SCW gestudeerd, dus dat is iets wat je niet van huis uit kunt doen. maar vind zoveel leuk. Hoe weet je wanneer je een verstandige keuze maakt en waar is nog vraag na in deze tijd ?
Sociaal cultureel werk heb je gestudeerd? Lijkt het je niets om gastouder te worden? Dat is ook een beetje die richting en dat diploma vragen ze ook ondere andere op kinderdagverblijven.
Moeder, je zou je ook als zogenaamde NUG'er (Niet Uitkerings Gerechtigde) kunnen inschrijven bij het UWV Werkbedrijf als werkzoekende. Je hebt dan géén sollicitatieplicht e.d. maar komt wel in aanmerking wellicht voor interessante workshops voor bv beroepskeuze, kunt je laten ondersteunen door een werkcoach en ontvangt info over vacatures.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven