Werk & Studie alle pijlers

Info studie Budgetcoach/Schuldhulpverlener

04-07-2013 19:59 29 berichten
Hallo,

Ik overweeg een carriereswitch naar Budgetcoach/Schuldhulpverlener en ben me aan het orienteren op cursussen.

- Wat ik graag wil weten van mensen die soortgelijke functie hebben: welke opleiding heb je nodig om aan het werk te kunnen?

- Wie heeft er zo'n opleiding gedaan en kan me tips geven?
Ik weet hoe het is om met 2 kinderen van 300 pm te leven... heb een vervelende scheiding achter de rug en ik weet dus hoe het is, ben toen ook heel snel heel inventief geworden. Niet mauwen maar knokken, en er bovenop gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Binnen SJD is er een afstudeerrichting voor schuldhulpverlening. ( in ieder geval op Inholland) Het advies van Louba is echter echt goed. Ik dacht ook fat ik dit werk wou doen totdat ik bij Humanitas vrijwilligerswerk Ben gaan doen. Ik ben nu afgestudeerd en blij met al mijn opgedane kennis en vaardigheden maar ik ga zeker niet als shv werken. Veel klasgenoten lopen er trouwens tegenaan dat het zo goed als onmogelijk is om ergens binnen te komen zonder 2 of 3 jaar werkervaring. Dit komt niet doordat de bedrijven geen starters zouden willen maar er is gewoon geen tijd om mensen in te werken..
Geloof me...jouw instelling delen de meeste cliënten niet en dat maakt het ( voor mij) frustrerend.
Wil je aan de slag gaan als budgetcoach dan moet je een opleiding volgen als budgetcoach.

Ik werk zelf als budgetcoach en ik heb goede ervaringen met [ spam ]

Goede praktijk gerichte opleiding.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2013 12:27
Reden: link naar comm website verwijderd.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven