Inkomsten naast vaste baan
maandag 5 november 2018 om 16:11
Hi allemaal,
Momenteel heb ik een fulltime baan, maar ik wil graag in mijn vrije tijd wat bijverdienen binnen mijn vakgebied. In mijn contract staat dat dit niet zomaar mag en dat de werkgever hier nadrukkelijke toestemming voor moet geven.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee of verstand van. Mag dit, kan dit en heeft iemand er wel ervaring mee?
Momenteel heb ik een fulltime baan, maar ik wil graag in mijn vrije tijd wat bijverdienen binnen mijn vakgebied. In mijn contract staat dat dit niet zomaar mag en dat de werkgever hier nadrukkelijke toestemming voor moet geven.
Ik heb er helemaal geen ervaring mee of verstand van. Mag dit, kan dit en heeft iemand er wel ervaring mee?
maandag 5 november 2018 om 16:14
Dat staat er niet.blondie-90 schreef: ↑05-11-2018 16:12Lijkt me een duidelijk verhaal?
Er staat nadrukkelijk in je contract dat dit niet mag. Doe je dit toch en komen ze erachter, dan ben je je baan kwijt met al dan niet een boete als extraatje.
Het mag niet zomaar, alleen met goedkeuring.
maandag 5 november 2018 om 16:16
maandag 5 november 2018 om 16:17
Bij heel veel bedrijven mag dat niet, heb nog geen contract getekend zonder zo'n beding, en het lijkt me ook wel duidelijk waarom. Ze willen gewoon niet dat je met je kennis naar de concurrent gaat waardoor ze mogelijk inkomsten mis lopen. Ik zou dus voor iets gaan buiten je vak gebied wat niks te maken heeft met je vaste baan. Er staan inderdaad hoge boetes op vaak.
Deed je het werk al voordat je bij bedrijf kwam werken dan is het een ander verhaal mits je het gewoon vermeld hebt.
Deed je het werk al voordat je bij bedrijf kwam werken dan is het een ander verhaal mits je het gewoon vermeld hebt.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-11-2018 16:18
5.64% gewijzigd
maandag 5 november 2018 om 16:19
Ja, vaak wel.