Werk & Studie alle pijlers

Interne functie

03-09-2012 19:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik willen weten wat jullie zouden doen. Ik werk nu bijna een jaar bij deze organisatie en kan het ontzettend goed vinden met iedereen! Het enige wat ontzettend tegenstaat is mijn zeer bemoeizuchtige leidinggevende. Wij zitten met z'n tweeen op een kamer en moet mezelf om de haverklap verantwoorden waar ik mee bezig ben. Ook zijn er bepaalde opmerkingen gemaakt die mij erg hebben gekwetst.. Ik ben erachter gekomen dat het niet aan mij ligt, aangezien ik het tot zover het langste volhoud (mijn voorgangers namen binnen enkele maanden ontslag!).

Nu ondersteun ik een andere afdeling waar ik het erg naar mijn zin heb. Hier is momenteel een vacature vrij, maar dit is wel 1 stapje terug al blijf ik hetzelfde verdienen. Ik ga in verband met de herkenbaarheid de functies niet benoemen, sorry hiervoor.

Nu komt het, mijn manager is nogal erg dominant. Hij voelt zich zeker weten gepasseerd als ik laat weten interesse te hebben in deze functie. Ik weet dat de leidinggevende van de andere afdeling vindt dat ik mijn werk goed doe, maar ik weet niet of hij ziet zitten of ik de geschikte kandidaat ben (in verband met bepaalde kennis die ik niet bezit). Nu ben ik van plan om morgen een gesprek aan te gaan met deze leidinggevende.

Maar wat als deze leidinggevende het niet zit zitten en mijn manager krijgt dit te horen (ongetwijfeld). Dan ben ik bang dat het er niet gezelliger op wordt. Pff erg lastig allemaal, aangezien mijn jaarcontract bijna afloopt en ik niet weet wat ik nu moet doen.

Buiten dit verhaal ben ik druk aan het solliciteren trouwens, maar dit valt allemaal niet mee helaas..

Heeft iemand tips? Bedankt alvast!
vervelende situatie inderdaad... zou het toch een poging geven als ik jou was. die leidinggevende is toch al een trut/lul dus dat zou niet je hindernis moeten zijn.
Eens met oogappeltje. En dan daarbij, moet je het eerst overleggen met je leidinggevende? Het is jouw leven. Ook al solliciteer je naar zijn baan, hoef je het hem nog niet te vertellen.
Erg moeilijke situatie ja. Want je loopt inderdaad zondermeer risico als je informeert naar nieuwe functie. Hoe is je relatie met die nieuwe leidinggevende? Als die goed is kan je misschien heel informeel een balletje opgooien in plaats van officieel interesse te tonen. Als hij en beetje oplet en je graag wil dan zal hij wel toehappen hoop ik voor je.
Gewoon voor jezelf doen. Proberen de functie te krijgen, lukt het dan ben je blij de stap gewaagd te hebben. Lukt het niet en krijg je vervelende reacties, zegt dat veel over diegene. Niet over jou, jij mag elke kans die zich voordoet aangrijpen. Het is jouw leven en baan! Krijg je de baan niet dan komt er heus wel weer eens iets anders leuks voorbij....

Ik zou het erop wagen! Veel succes.
Bedankt alvast voor jullie reacties, zoals lepeltjes zegt wil ik informeel iets los laten dat ik interesse heb naar de nieuwe leidinggevende. Nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken, maar heb gelukkig goed contact met hem. Hij weet trouwens hoe dominant mijn manager kan zijn, ik heb zo het idee dat hij niet verrast zal zijn als ik hier eerlijk over ben, maar gooi het toch op een andere boeg. Iets te gevaarlijk om hier helemaal eerlijk in te zijn..

Maar jullie zouden ook eerst informeren bij de nieuwe leidinggevende of zouden jullie voor een andere weg kiezen?
Ik zou gewoon informeren bij de nieuwe leidinggevende en ook officieel interesse tonen.

Je jaarcontract loopt immers af en je hebt nog niets gehoord over verlenging (?). Dus je moet wel solliciteren, dat het nu in het zelfde bedrijf is maakt naar mijn inziens niet zo veel uit. Als je de baan hebt is het pas tijd om het je manager te vertellen.

Dat is volgens mij niet lullig of achter de rug van je manager om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven