Werk & Studie alle pijlers

Is dit gangbaar?

18-07-2019 18:09 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:56
99.73% gewijzigd
Nougatine schreef:
20-07-2019 12:59
Daar ben ik me wel van bewust maar dan vraag ik me ook af of het normaal is dat alle negatieve zaken van een lijstje opgelezen worden. Ik heb daar naar zitten luisteren, hem uit laten praten. Toen wilde ik wat zeggen en dat mocht toen niet. Alles werd weer herhaald in iets andere bewoordingen , ik wilde weer reageren, zegt hij: "Nou probeer je al weer een weerwoord te geven en jezelf te verdedigen". Er kwam een collega leidinggevende van hem bij waar ik soms zijdelings mee te maken heb. Mijn leidinggevende zei tegen hem:" ze probeert zich steeds te verdedigen". Die andere ging ook nog eens dat lijstje af plus dat ik lege kratten had op moeten ruimen en dat de flipover vellen niet goed tegen de muur plakten.
Tegen die tijd was ik helemaal murw geluld en heb ik de rest maar aangehoord en verder niet inhoudelijk gereageerd.
Vanochtend belde mijn leidinggevende om te vragen hoe het ging en zei dat ik het niet persoonlijk op moest vatten. "Soms moeten mensen flink op hun nummer gezet worden en nu was jij aan de beurt".
Ik heb 'm prettig weekend gewenst en opgehangen.
Als ik het zo lees lijkt het een wat knullige manier van feedback geven over iets dat al een tijdje broeit en dat je niet echt luistert, maar meteen terugkaatst en dat dat laatste wellicht wat vaker voorkomt?

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar ik denk dat dit het gewoon is.
Nougatine schreef:
20-07-2019 12:47
Ik werk 24 uur in loondienst en de rest als ZZP-er.
Bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie?
Love is the meaning of life
Zou zelf aan al mijn directe collega’s individueel een mail sturen. Daarin om feedback, tips en tops, vragen. Als er niet veel negatief komt, dan zou ik dit aan baas teruggeven. Als wel negatieve dingen, dan in gesprek gaan met die personen. En verslaglegging van maken, voor jezelf.
En het kan gebeuren dat zij dan ook feedback vragen. Geef die dat nooit, nooit, voordat je de feedback van die ander hebt ontvangen.
Bij volgende gesprek alle feedback uitdraaien, ook van bijv klanten, externen die je feedback hebt gevraagd. Dat neerleggen op tafel, in nette map. Dat je voorbereid overkomt. Dan heb je wat te weerleggen. En eventueel baas confronteren met onwaarheid.
Succes.
Niet in de verdediging, maar met rechte rug in de aanval!
Anoniempje2050 schreef:
20-07-2019 22:36
Zou zelf aan al mijn directe collega’s individueel een mail sturen. Daarin om feedback, tips en tops, vragen. Als er niet veel negatief komt, dan zou ik dit aan baas teruggeven. Als wel negatieve dingen, dan in gesprek gaan met die personen. En verslaglegging van maken, voor jezelf.
En het kan gebeuren dat zij dan ook feedback vragen. Geef die dat nooit, nooit, voordat je de feedback van die ander hebt ontvangen.
Bij volgende gesprek alle feedback uitdraaien, ook van bijv klanten, externen die je feedback hebt gevraagd. Dat neerleggen op tafel, in nette map. Dat je voorbereid overkomt. Dan heb je wat te weerleggen. En eventueel baas confronteren met onwaarheid.
Succes.
Niet in de verdediging, maar met rechte rug in de aanval!

Wat een vreselijke werksfeer creëer je dan. Wil je wel bij zon organisatie werken? Je kunt toch beter vragen wat je hiervan kunt leren? Dat kan iets zijn om je werk te verbeteren maar je kan ook hebben geleerd dat je in die baan niet op je plek zit. Aanval, terwijl je ergens nog een tijdje fijn wil werken lijkt mij niet de juiste tactiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven