Werk & Studie alle pijlers

Is dit gangbaar?

18-07-2019 18:09 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:56
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
18-07-2019 19:18
Dit is het proces van het ontslaan van iemand.
Geen paniek zaaien. Het tekenen van zo'n verslag is vrij normaal. Dat hoeft niet per se iets te betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Niet voor akkoord tekenen, hooguit voor gezien.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:59
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 19:52
@Zarah, ik ga zeker het beleid nakijken mbt dit soort gesprekken. Het is een klein bedrijf, met HR afdeling en een OR.
Mooi, eerst een met HR overleggen en checken of dit de juiste gang van zaken was. Kom je er met HR niet uit, ga dan eens met de OR in gesprek. Zij zijn er in principe niet voor individuele cases, maar wellicht hebben ze meer van deze signalen ontvangen, dan kunnen ze er waarschijnlijk wel wat mee.
Zarah schreef:
18-07-2019 20:28
Geen paniek zaaien. Het tekenen van zo'n verslag is vrij normaal. Dat hoeft niet per se iets te betekenen.
Alleen al 't feit dat ze van zo'n zogezegd informeel gesprekje een verslag maken zegt bij mij toch iets.

Of het nu wel of niet getekend wordt.


Als ik van tevoren weet dat iets op schrift komt en 't belangrijkste gesprek van 't jaar is spreek ik toch écht anders dan als iets informeel is.
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 20:30
Niet eerder mee gemaakt maar ik kan me wel voorstellen dat dit het begin van het einde is. Een opmerking in die richting werd ook gemaakt, soort verkapt dreigement.
Mag ik vragen wat er gezegd werd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 20:30
Niet eerder mee gemaakt maar ik kan me wel voorstellen dat dit het begin van het einde is. Een opmerking in die richting werd ook gemaakt, soort verkapt dreigement.
Dan zou ik zoals Meds schrijft, advies inwinnen bij de vakbond en/of jurist. Vooral je niet uit de tent laten lokken en nergens tekenen voor akkoord (boven je handtekening zetten ‘voor gezien’).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:59
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wordt er iets vastgelegd van dit gesprek?

Ik denk niet dat zij op basis van 1 gesprek afscheid van je kunnen nemen...dat kan gewoon niet. Wanneer je volgende keer ziek bent overleg dan ff met de bedrijfsarts dat kan ook preventief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een extreem ouderwets bedrijf. Ik zou elders gaan solliciteren.
Hangtiet schreef:
18-07-2019 19:18
Dit is het proces van het ontslaan van iemand.
Ja, dossieropbouw.
Nougatine schreef:
18-07-2019 20:44
"Als zaken niet zouden verbeteren dan zou het kunnen zijn dat onze wegen zich moeten scheiden einde van dit jaar"
Dat is duidelijk.

Ik denk dat dit helaas gangbaar is als een bedrijf van een medewerker af wil.

Het is ook gangbaar dat een manager andere werknemers vraagt hoe iemand functioneert. Zeker als een manager wat verder van de werkvloer af staat. Ik hou daar ook niet van, maar ik snap wel dat hij/zij informatie nodig heeft om beoordelingsgesprekken te kunnen voeren.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
18-07-2019 21:36
Ja, dossieropbouw.


Dat is duidelijk.

Ik denk dat dit helaas gangbaar is als een bedrijf van een medewerker af wil.

Het is ook gangbaar dat een manager andere werknemers vraagt hoe iemand functioneert. Zeker als een manager wat verder van de werkvloer af staat. Ik hou daar ook niet van, maar ik snap wel dat hij/zij informatie nodig heeft om beoordelingsgesprekken te kunnen voeren.
Natuurlijk heeft een manager informatie nodig, maar dit lijkt me niet gangbaar. Bijzonder riskant ook, de hele groepsdynamiek staat op het spel. Als ze dit tenminste bij iedereen doen. Zet mensen lekker tegen elkaar op, kweekt gezichtloze vijanden. Je mag je niet verdedigen, je mag niet weten uit welke hoek de kritiek kwam. En als klap op de bijzonder amateuristische vuurpijl wordt positieve feedback niet genoemd! Ik zou inderdaad, zoals al geopperd is, eens gaan praten met HR.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier zelf ook flink chagerijnig van worden.

"Een hoop kritiek, zonder voorbereiding, zonder weerwoord en zonder context . Er was blijkbaar ook iets positiefs maar dat werd niet benoemd. Geen idee wat het probleem is want er was vooral kritiek en geen verbeterplan".

Daar zou ik voor tekenen.
Ik zou zeker niet tekenen voor "accoord",
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 23:06
Reden: Dubbel
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
18-07-2019 19:22
Je hoeft niks voor akkoord te tekenen als je het er niet mee eens bent. Je kunt voor gezien tekenen en je commentaar toevoegen.
Nou dat moet wel op dit forum hoor, als je een waarschuwing krijgt moet je op akkoord klikken voor je weer door kunt. Maar goed, dat is natuurlijk een ander verhaal.

Nare situatie, TO, hopelijk kan HR je meer helderheid geven of er afspraken die gemaakt zijn over dit soort 'tussentijdse, informele' beoordelingsgesprekken.
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
Niet ondertekenen maar per mail een bewijs van onderbouwing vragen. En aangeven dat je dit graag voorlegt aan een advocaat. Hier wordt een smerig spel gespeeld die je hoe dan ook je baan kost want ookal heb je gelijk, dan nog wordt er straks gegooid op scheve verstandshoudingen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 14:00
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat kliekje zal dan wel zijn extra stel ogen zijn. Je bevindt je in een vervelende positie, ik wens je er veel sterkt mee.
el4ra wijzigde dit bericht op 19-07-2019 00:11
3.80% gewijzigd
.
En zo'n gesprek is alleen met jou gevoerd? Of mocht jij ook feedback geven over collega's?

Kun je een andere baan vinden en dus zelf opstappen?
Bitje93 schreef:
18-07-2019 20:29
Niet voor akkoord tekenen, hooguit voor gezien.
+1
Alle reacties Link kopieren
Niemand die zich afvraagt of de kritiek misschien terecht was?

TO geeft zelf aan dat ze haar privé problemen op een bepaald moment meenam naar het werk.
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen maar de manager had ook anders kunnen insteken. We zien dat het minder goed gaat. Heb je hulp nodig, gesprek met BA, kan scholing/trainingen helpen of simpel we willen graag verbetering zien maar dit is stemming maken, heers en verdeel en een onveilig werkklimaat creëren en daar wordt niemand beter van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Nee niet een beoordelingsgesprek.
Functioneringsgesprek maar dan slecht uitgevoerd?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 14:03
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
19-07-2019 07:05
Niemand die zich afvraagt of de kritiek misschien terecht was?

TO geeft zelf aan dat ze haar privé problemen op een bepaald moment meenam naar het werk.
Zonder context heb je daar natuurlijk helemaal niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven