Werk & Studie alle pijlers

Is dit raar om te doen?

13-07-2022 08:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een jaar heb ik een nieuwe collega. We hebben vanaf het begin af aan goed contact gehad, niet buiten werktijd om hoor, maar op kantoor was het contact altijd prima. Sinds een maand of twee heb ik het gevoel dat hij anders doet, hij mij ontloopt en negeert en ik heb geen idee waarom. Er is niks gebeurd, geen meningsverschil of ruzie gehad. Ik vind het heel vervelend en wil hem eigenlijk vragen of er wellicht iets aan de hand is, ik iets heb misdaan of wat dan ook. Maar ik wil mezelf ook weer niet voor schut zetten of de situatie nog erger maken. Is het raar om het gesprek met hem aan te gaan hierover?
simply-me wijzigde dit bericht op 13-07-2022 08:57
Reden: Ter verduidelijking
3.22% gewijzigd
Aangezien je het woord "confronteren" gebruikt, zou ik het niet doen.
Wat is er mis met gewoon een gesprek voeren zeg.
Zanahoria schreef:
13-07-2022 08:54
Aangezien je het woord "confronteren" gebruikt, zou ik het niet doen.
Wat is er mis met gewoon een gesprek voeren zeg.
Met confronteren bedoel ik eigenlijk het gesprek met hem aangaan en hem zeggen dat ik het gevoel heb dat er iets is en wil vragen of mijn gevoel juist is of niet. Ik ga er niet met een gestrekt been in of zo.
Ik zou het doen door middel van een normaal gesprek.

'He Kees, tijd voor een kopje koffie?" en dan verder.
Het klinkt alsof jullie een persoonlijke klik hadden en hij nu afstand neemt. Daar kan hij allerlei redenen voor hebben, die niet werkgerelateerd zijn.

Ik zou daar niets mee doen qua gesprek, maar meegaan in het wat afstandelijker/zakelijker contact. Alleen als zijn gedrag jullie samenwerking beinvloedt (hij overlegt minder, bijv), zou ik het bespreken.
Ik zou het niet direct op.jezelf betrekken. Misschien heeft hij wel iets privé aan zijn hoofd en gedraagt hij zich daardoor anders, maar dat hoeft niet perse met jou te maken te hebben.

Wat maak je het zwaar met gesprek aangaan/ confronteren, kun je niet gewoon op een rustig moment vragen of alles wel goed met hem gaat? Omdat je merkt dat hij wat geïrriteerd is ofzo. Hou het luchtig, en ga er niet meteen van uit dat het over jou gaat.
Ja, dat is raar om te doen!
Als deze man je iets te vertellen heeft, komt hij er zelf wel mee.
Voor nu loslaten, schouders ophalen en gewoon doorwerken.
Misschien heeft hij gewoon andere dingen aan zijn hoofd.

Wat ik me in zo'n situatie ook kan voorstellen is dat hij denkt dat jij op een andere manier leuk vindt dan gewoon "aardige collega" en daar zo geen zin in heeft, maar dat niet direct wil zeggen en jou daarom liever vermijdt.
Hmm oke dan laat ik het er voor nu denk ik maar bij zitten. Het hoeft niet per se persoonlijk naar mij bedoeld te zijn natuurlijk, maar aangezien ik hem wel leuk en normaal naar anderen hoor en zie doen en ik genegeerd word, kreeg ik wel het idee dat het persoonlijk is. Maar ik zal het wel verkeerd hebben gezien dan.
Elfilin schreef:
13-07-2022 09:14
Misschien heeft hij gewoon andere dingen aan zijn hoofd.

Wat ik me in zo'n situatie ook kan voorstellen is dat hij denkt dat jij op een andere manier leuk vindt dan gewoon "aardige collega" en daar zo geen zin in heeft, maar dat niet direct wil zeggen en jou daarom liever vermijdt.
Ik heb hem nooit aanleiding gegeven om dat te denken, het is ook niet zo, ik vind hem gewoon aardig en meer niet. Maar goed, hij kan het anders geïnterpreteerd hebben uiteraard.
hadea1 schreef:
13-07-2022 09:08
Het klinkt alsof jullie een persoonlijke klik hadden en hij nu afstand neemt. Daar kan hij allerlei redenen voor hebben, die niet werkgerelateerd zijn.

Ik zou daar niets mee doen qua gesprek, maar meegaan in het wat afstandelijker/zakelijker contact. Alleen als zijn gedrag jullie samenwerking beinvloedt (hij overlegt minder, bijv), zou ik het bespreken.
Ja, dit. Ik heb dat ook weleens met een collega gehad en vind het erg voor hem pleiten. Zo’n gesprek maakt het alleen maar ingewikkeld en jouw gevoel over dit slijt ook wel weer.
Misschien is hij verliefd op je?
Dat is het eerste wat in mij opkomt. Dat hij zich daar geen raad mee weet en zo afstand creëert.
Onkruit schreef:
13-07-2022 09:22
Dat is het eerste wat in mij opkomt. Dat hij zich daar geen raad mee weet en zo afstand creëert.
Ik kreeg zo de indruk dat TO dit heel graag wilde horen, maar het kan dus ook evengoed andersom zijn. Dat hij denkt dat TO verliefd en daar geen zin in heeft of dat hij een bepaalde vriendelijkheid van TO anders heeft geïnterpreteerd dan zij het heeft bedoeld.
Door zo’n gesprek aan te gaan maak je jullie band persoonlijker dan het is. Daar zou ik me als collega niet prettig bij voelen. Het klinkt ook wel groot; hij negeert me en ontloopt me.
Tja, het is maar een collega hè?
Onkruit schreef:
13-07-2022 09:22
ja joh, ga lekker lopen speculeren, daar heeft TO echt helemaal niks aan
Ik ben meer van het vragen, me iets blijven afvragen kost me veel meer energie dan gewoon de vraag stellen. Je kan toch vragen: "Kees, heb ik iets verkeerds gedaan want je negeert niemand behalve mij en dat vind ik jammer want ik dacht dat we goed door een deur konden?".
DingDong schreef:
13-07-2022 09:29
Ik ben meer van het vragen, me iets blijven afvragen kost me veel meer energie dan gewoon de vraag stellen. Je kan toch vragen: "Kees, heb ik iets verkeerds gedaan want je negeert niemand behalve mij en dat vind ik jammer want ik dacht dat we goed door een deur konden?".
en dat maakt de situatie alleen maar erger
Stel, er is iets. Blijkbaar wil deze collega het niet bespreken. Dus die houdt echt zijn mond wel
Stel, er is iets. En collega spreekt het uit. Dan kan het alsnog heel akelig worden, omdat er dan blijkbaar iets "mis" is met TO. De waarheid weten (stink oksels? slecht in haat werk? etc) maakt niet meteen dat iets opgelost is
Stel, er is Niets. Dan is TO de weirdo
DingDong schreef:
13-07-2022 09:29
Hmm... als je het dan toch wilt vragen, zou ik 'm meer inschieten als "hey, lang niet gezien! Ben je zo druk geweest? Koffietje doen in het bedrijfscafé?". Op de manier hierboven klinkt het onzeker, alsof er inderdaad een persoonlijke klik was die verder gaat dan vriendschappelijke collega's en een beetje op de man gericht.
Ik denk echt niet dat hij denkt dat ik verliefd op hem ben, andersom denk ik dat ook niet. Ik ga voorlopig het gesprek in ieder geval niet aan, tenzij er echt iets gebeurd wat mij erg dwars zit. Het is maar een collega inderdaad, ik heb moeite met afwijzingen, misschien dat ik het daarom zwaarder opvat dan zou moeten.
Hoe minder collega's zich met je bemoeien, hoe beter. Count your blessings. En zoek leuk contact met mensen buiten het werk. Collega's hebben nl. ook de neiging om een andere baan te nemen en dan verwaterd het contact vaak.
hadea1 schreef:
13-07-2022 09:08

Dit. Het gaat om werk. Hoe jammer het ook is. Maar zolang je nog goed met hem kunt samenwerken is er niet veel aan de hand.
Beerlover schreef:
13-07-2022 09:59
Hoe minder collega's zich met je bemoeien, hoe beter. Count your blessings. En zoek leuk contact met mensen buiten het werk. Collega's hebben nl. ook de neiging om een andere baan te nemen en dan verwaterd het contact vaak.

Het is dan alsnog wel leuk om het op je werk gezellig te hebben met anderen....
Ook als het persoonlijk is, mag een mens ervoor kiezen een beetje afstand te houden. Dat zouden meer mensen moeten doen, voorkomt een hoop problemen. Tenzij het echt werk in de weg staat, dat is niet professioneel.
Ik zou het ook niet leuk vinden als collega’s opeens anders doen .
Calla schreef:
13-07-2022 10:30
Ik zou het ook niet leuk vinden als collega’s opeens anders doen .
Is ook niet leuk, maar een ander is niet verplicht de precieze reden te delen. Tenzij het werkinhoudelijk is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven