Is dit raar om te doen?
woensdag 13 juli 2022 om 08:49
Sinds een jaar heb ik een nieuwe collega. We hebben vanaf het begin af aan goed contact gehad, niet buiten werktijd om hoor, maar op kantoor was het contact altijd prima. Sinds een maand of twee heb ik het gevoel dat hij anders doet, hij mij ontloopt en negeert en ik heb geen idee waarom. Er is niks gebeurd, geen meningsverschil of ruzie gehad. Ik vind het heel vervelend en wil hem eigenlijk vragen of er wellicht iets aan de hand is, ik iets heb misdaan of wat dan ook. Maar ik wil mezelf ook weer niet voor schut zetten of de situatie nog erger maken. Is het raar om het gesprek met hem aan te gaan hierover?
simply-me wijzigde dit bericht op 13-07-2022 08:57
Reden: Ter verduidelijking
Reden: Ter verduidelijking
3.22% gewijzigd
woensdag 13 juli 2022 om 08:57
Met confronteren bedoel ik eigenlijk het gesprek met hem aangaan en hem zeggen dat ik het gevoel heb dat er iets is en wil vragen of mijn gevoel juist is of niet. Ik ga er niet met een gestrekt been in of zo.
woensdag 13 juli 2022 om 09:08
Het klinkt alsof jullie een persoonlijke klik hadden en hij nu afstand neemt. Daar kan hij allerlei redenen voor hebben, die niet werkgerelateerd zijn.
Ik zou daar niets mee doen qua gesprek, maar meegaan in het wat afstandelijker/zakelijker contact. Alleen als zijn gedrag jullie samenwerking beinvloedt (hij overlegt minder, bijv), zou ik het bespreken.
Ik zou daar niets mee doen qua gesprek, maar meegaan in het wat afstandelijker/zakelijker contact. Alleen als zijn gedrag jullie samenwerking beinvloedt (hij overlegt minder, bijv), zou ik het bespreken.
woensdag 13 juli 2022 om 09:08
Ik zou het niet direct op.jezelf betrekken. Misschien heeft hij wel iets privé aan zijn hoofd en gedraagt hij zich daardoor anders, maar dat hoeft niet perse met jou te maken te hebben.
Wat maak je het zwaar met gesprek aangaan/ confronteren, kun je niet gewoon op een rustig moment vragen of alles wel goed met hem gaat? Omdat je merkt dat hij wat geïrriteerd is ofzo. Hou het luchtig, en ga er niet meteen van uit dat het over jou gaat.
Wat maak je het zwaar met gesprek aangaan/ confronteren, kun je niet gewoon op een rustig moment vragen of alles wel goed met hem gaat? Omdat je merkt dat hij wat geïrriteerd is ofzo. Hou het luchtig, en ga er niet meteen van uit dat het over jou gaat.
woensdag 13 juli 2022 om 09:14
woensdag 13 juli 2022 om 09:15
Hmm oke dan laat ik het er voor nu denk ik maar bij zitten. Het hoeft niet per se persoonlijk naar mij bedoeld te zijn natuurlijk, maar aangezien ik hem wel leuk en normaal naar anderen hoor en zie doen en ik genegeerd word, kreeg ik wel het idee dat het persoonlijk is. Maar ik zal het wel verkeerd hebben gezien dan.
woensdag 13 juli 2022 om 09:17
Ik heb hem nooit aanleiding gegeven om dat te denken, het is ook niet zo, ik vind hem gewoon aardig en meer niet. Maar goed, hij kan het anders geïnterpreteerd hebben uiteraard.Elfilin schreef: ↑13-07-2022 09:14Misschien heeft hij gewoon andere dingen aan zijn hoofd.
Wat ik me in zo'n situatie ook kan voorstellen is dat hij denkt dat jij op een andere manier leuk vindt dan gewoon "aardige collega" en daar zo geen zin in heeft, maar dat niet direct wil zeggen en jou daarom liever vermijdt.
woensdag 13 juli 2022 om 09:21
Ja, dit. Ik heb dat ook weleens met een collega gehad en vind het erg voor hem pleiten. Zo’n gesprek maakt het alleen maar ingewikkeld en jouw gevoel over dit slijt ook wel weer.hadea1 schreef: ↑13-07-2022 09:08Het klinkt alsof jullie een persoonlijke klik hadden en hij nu afstand neemt. Daar kan hij allerlei redenen voor hebben, die niet werkgerelateerd zijn.
woensdag 13 juli 2022 om 09:27
Ik kreeg zo de indruk dat TO dit heel graag wilde horen, maar het kan dus ook evengoed andersom zijn. Dat hij denkt dat TO verliefd en daar geen zin in heeft of dat hij een bepaalde vriendelijkheid van TO anders heeft geïnterpreteerd dan zij het heeft bedoeld.
woensdag 13 juli 2022 om 09:28
woensdag 13 juli 2022 om 09:29
woensdag 13 juli 2022 om 09:34
en dat maakt de situatie alleen maar ergerDingDong schreef: ↑13-07-2022 09:29Ik ben meer van het vragen, me iets blijven afvragen kost me veel meer energie dan gewoon de vraag stellen. Je kan toch vragen: "Kees, heb ik iets verkeerds gedaan want je negeert niemand behalve mij en dat vind ik jammer want ik dacht dat we goed door een deur konden?".
Stel, er is iets. Blijkbaar wil deze collega het niet bespreken. Dus die houdt echt zijn mond wel
Stel, er is iets. En collega spreekt het uit. Dan kan het alsnog heel akelig worden, omdat er dan blijkbaar iets "mis" is met TO. De waarheid weten (stink oksels? slecht in haat werk? etc) maakt niet meteen dat iets opgelost is
Stel, er is Niets. Dan is TO de weirdo
woensdag 13 juli 2022 om 09:37
Hmm... als je het dan toch wilt vragen, zou ik 'm meer inschieten als "hey, lang niet gezien! Ben je zo druk geweest? Koffietje doen in het bedrijfscafé?". Op de manier hierboven klinkt het onzeker, alsof er inderdaad een persoonlijke klik was die verder gaat dan vriendschappelijke collega's en een beetje op de man gericht.DingDong schreef: ↑13-07-2022 09:29Ik ben meer van het vragen, me iets blijven afvragen kost me veel meer energie dan gewoon de vraag stellen. Je kan toch vragen: "Kees, heb ik iets verkeerds gedaan want je negeert niemand behalve mij en dat vind ik jammer want ik dacht dat we goed door een deur konden?".
woensdag 13 juli 2022 om 09:42
Ik denk echt niet dat hij denkt dat ik verliefd op hem ben, andersom denk ik dat ook niet. Ik ga voorlopig het gesprek in ieder geval niet aan, tenzij er echt iets gebeurd wat mij erg dwars zit. Het is maar een collega inderdaad, ik heb moeite met afwijzingen, misschien dat ik het daarom zwaarder opvat dan zou moeten.
woensdag 13 juli 2022 om 10:01
Dit. Het gaat om werk. Hoe jammer het ook is. Maar zolang je nog goed met hem kunt samenwerken is er niet veel aan de hand.hadea1 schreef: ↑13-07-2022 09:08Het klinkt alsof jullie een persoonlijke klik hadden en hij nu afstand neemt. Daar kan hij allerlei redenen voor hebben, die niet werkgerelateerd zijn.
woensdag 13 juli 2022 om 10:04
Het is dan alsnog wel leuk om het op je werk gezellig te hebben met anderen....
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in