Werk & Studie alle pijlers

Kan dit eigenlijk wel als receptioniste?

19-06-2013 08:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ik werk als receptioniste en in mijn haast vanmorgen heb ik een hempje aangetrokken, met een grijs tuniekje eroverheen, mouwloos.

Het hempje is redelijk hoog, dus het is niet dat er bh of borst zichtbaar is, maar toch voel ik me nu opeens een beetje ongemakkelijk. Misschien net te bloot bij de armen? Tjah, ik ben normaal een koukleum dus voordat ik zoiets aantrek moet het inderdaad 30 graden zijn, maar zo op het werk voel ik me er niet prettig bij. Mijn chef zei niets toen hij langsliep maarja..

Wat vinden jullie ervan?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
De mussen vallen nog net niet dood van het dak. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je een hemdje aan hebt. Ik zou eerder raar kijken als je daar met lange mouwen/jasje zou zitten.
Ik denk dat het er een beetje aan ligt bij wat voor een soort bedrijf je werkt en wat je verder nog aan hebt.
Hangt er toch helemaal vanaf bij wat voor bedrijf je werkt. Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben hoor, maar als je op, ik noem maar wat, een chique advocatenkantoor werkt is het wellicht minder geschikt.
Ik vind dat mouwloos moet kunnen op een dag als vandaag...

Wat echt niet kan is 'me' chef typen.
Lorem Ipsum
Zolang er geen tig verschillende tattoo's te voorschijn komen is het prima.
Ik vind mouwloos niet representatief. Maar het ligt er wel aan bij wat voor bedrijf je werkt. Bij een reclamebureau is het losser dan bij een advocatenkantoor.
Ligt aan het bedrijf.
Ik zou me er niet druk om maken. Zolang je er verder netjes uitziet begrijpt iedereen dat toch?
quote:turquasi schreef op 19 juni 2013 @ 08:30:

Wat echt niet kan is 'me' chef typen.

Viel mij ook op ja

Mouwloos; ligt aan het bedrijf. Ik vind het vaak niet mooi.
Anders vraag je het eind van de dag even aan iemand, liefst een andere vrouw.

(eerder zou ik niet doen want dan voel je je rest van de dag misschien opgelaten)

Ik vind het er ook heel erg van afhangen wat voor bedrijf het is en of het erg heet wordt binnen.

Als je oksels maar geschoren zijn
Me chef, receptioniste? Arm bedrijf . . . . . Mouwloze outfit vind ik minder erg dan die taalfout!!
In het bedrijf van mijn man staat de klimaatbeheersing op standje noordpool, dus die loopt altijd in overhemd met lange mouw. Persoonlijk zou ik in het vervolg altijd iets met een (klein) mouwtje aantrekken.
.
flipsyflopsy wijzigde dit bericht op 10-10-2013 22:36
Reden: .
% gewijzigd
Forummen onder werktijd zou ik erger vinden.
Ik denk dat jouw chef er meer problemen mee heeft dat je direct na aankomst op het Vivaforum zit te mutsen over een hemdje!!!!

Wat echt niet kan is 'me' chef typen.Dat is ook echt een domme fout Normaal corrigeer ik anderen erop haha. Kwam door de haast

Wat echt niet kan is 'me' chef typen.Precies!
Ik vind het niet erg zakelijk, zou het zelf nooit doen, en toentertijd had mijn chef me ook naar huis gestuurd. Bij een bank gewerkt en daar hoorde je een jasje aan te hebben. Kon ook wel want de airco deed het goed. Onderweg fietste ik in een bloesje, jasje mee in tasje!

En nu met de hele discussie over tienermeisjes in korte broekjes en hemdjes zou ik het zeker niet doen.
quote:neave schreef op 19 juni 2013 @ 08:59:

Forummen onder werktijd zou ik erger vinden.Ah joh, er zijn er hier genoeg die onder werktijd forummen hoor. Mijn collega en ik hebben nou eenmaal nog geen taakuitbreiding dus er zijn gewoon momenten dat het heel rustig is en je niks te doen hebt..
quote:Louba schreef op 19 juni 2013 @ 08:57:

In het bedrijf van mijn man staat de klimaatbeheersing op standje noordpool, dus die loopt altijd in overhemd met lange mouw. Persoonlijk zou ik in het vervolg altijd iets met een (klein) mouwtje aantrekken.Ja, dat ga ik voortaan ook maar gewoon doen.
quote:flipsyflopsy schreef op 19 juni 2013 @ 08:58:

Maar het is helemaal niet heet vandaag.

De thermometer geeft net 20 graden aan.Binnen is het al 25 graden, buiten al 23....
Ik vind op het werk mouwloos not done. Nooit. Gewoon niet aangekleed genoeg.
En het is hemdje. Niet hempje.....
Heel goed, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven