Werk & Studie alle pijlers

Kan ik dit maken?

26-04-2018 20:19 32 berichten
Werk in de gehandicaptenzorg sinds 2012 op een vaste groep.
Sinds zomer 2016 op een nieuwe groep. Ik wilde minder werken en wat taken neerleggen, daarom koos ik hiervoor, zodat op mijn oude groep een nieuwe eerstverantwoordelijke aangenomen kon worden in mijn plaats.
Vond het in mijn nieuwe team en op de nieuwe groep wel leuk, maar vond stiekem mijn oude groep wel een heel stuk leuker, vanwege de doelgroep en andere werkzaamheden.
Toch dit niet aangekaart, want team had me nodig qua uren en inzet, en ik had nou eenmaal mijn keuze gemaakt.

Een jaar nadat ik in het nieuwe team zat, werd ik zwanger. Mijn zwangerschap verliep niet vlekkeloos waardoor ik vanaf 6 maanden bedrust moest houden. Mijn nieuwe team was erg lief voor me. Collegas zochten veel contact, kwamen allemaal op kraambezoek en ben overladen met kadootjes. Familie van de bewoners stuurden ook steeds kaartjes e.d., erg leuk!
Inmiddels is mijn kindje gezond geboren en 3 maanden oud. Over enkele weken hoop ik weer te gaan werken als oproepkracht.
Collega's zijn blij dat ik terugkom!

Nu belde mijn leidinggevende, of ik misschien terug wilde komen op mijn oude groep!!
Daar waren meer tekorten, en hij wist wel dat ik het daar altijd goed naar mijn zin had gehad. Combinatie maken vond hij niet ideaal vanwege de continuïteit...

Nu wil ik dit zelf eigenlijk héél graag. Maar ik voel me best wel rot naar de collega's van mijn nieuwe team.......
Om nu toch nog terug te gaan naar mijn oude groepje...
Kan ik dit wel maken? Het voelt zo lullig!!!!
anoniem_298227 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 20:19
Reden: taalfout
3.87% gewijzigd
Je kunt het wel maken, maar vind je op je oude groep terug wat je hebt achtergelaten? Het is maar zelden dat alles langere tijd hetzelfde blijft, al merk je daar misschien niet zoveel van als je er dagelijks bent. Nu is er personeelstekort, weet je ook waarom? En misschien zijn er intussen nieuwe collega's en is er een nieuwe dynamiek ontstaan. Sowieso zal het anders zijn als je als oproepkracht gaat werken. Ik zou nuchter kijken waar de beste mogelijkheden voor je liggen, en de oude situatie niet te veel idealiseren.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je wel écht heel blij was in het nieuwe team, zou je nog zonder schuldgevoel terug mogen naar je oude groep. Het is werk, je werkgever geeft je een keuze en je bent je collega's niets verplicht.

Ga langs met taartjes, bedank je nieuwe team voor de tijd dat je met hen hebt gewerkt, dat je een heel leuk jaar met ze hebt gehad en bedank hen dat ze zo lief voor je zijn geweest tijdens je zwangerschap en kraamtijd.

Ik zou wel goed nadenken of je je oude groep niet teveel idealiseert nu, ook daar zijn ze twee jaar verder sinds je daar weg ging. Je hoeft dus niet per se hetzelfde aan te treffen, er kan in 2 jaar een hoop veranderen. Ik zou dat wel meenemen in je overweging.
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad belangrijk om goed te kijken welke groep op dit moment het beste past bij mij en mijn mogelijkheden. Het klopt dat de oude groep wel degelijk veranderd is, ik werkte daar af en toe nog een dienst als invaller, ook al was de nieuwe groep mijn vaste. Maar er is sprake van een andere doelgroep, op de nieuwe groep werkt ik met intensieve zorgzwaarte clienten met een laag ontwikkelingsniveau. Je bent eigenlijk altijd bezig met verzorgen. In mijn oude team ligt het accent meer op het begeleiden van de bewoners, Ze hebben iets hoger niveau en vaker gedragsproblemen zoals autisme of ziektebeelden als dementie. dat ligt mij toch iets meer. Ook is de werkdruk op de oude groep een heel stuk lager omdat de bewoners meer mobiel zijn en omdat de gezondheid van de bewoners stabieler is verandert er ook niet steeds ontzettend veel wat op de nieuwe groep wel het geval is. Ik denk daarom voor mij als oproepkracht ook beter bij te houden...
Er komen daar elke keer zo ontzettend veel afspraken mbt de zorg voor bewoners bij, dat ik als fulltimer het vaak al niet bij kon houden. Gecombineerd met zeer hoge werkdruk vanwege de zorgzwaarte zag ik altijd van tevoren een beetje tegen diensten op. Zat dan de dag ervoor al te plannen, ik doe die in die badkamer vast in bad zo laat, want zo laat moet die uit bed, enz enz...... Altijd rommelige diensten en geen tijd voor activiteiten...
Collegas waren allemaal verpleegkundigen en vinden dat verzorgen en doorstampen heerlijk. Ik ben spw en vind activiteiten en meer begeleiden leuk...
De collegas in oude team zijn ook erg veranderd. Nieuwe mensen erbij... Allemaal in mijn verlof gebeurd, dus hoe dat zal zijn weet ik niet. Je werkt daar echter alleen de diensten dus je hebt minder met elkaar te maken.
anoniem_298227 wijzigde dit bericht op 28-04-2018 14:04
26.13% gewijzigd
closednote schreef:
26-04-2018 21:15
Ik zou ook terug gaan maar loop je dan niet weer tegen dezelfde problemen aan waardoor je juist destijds voor je nieuwe team hebt gekozen? Helemaal nu je het nog drukker hebt met baby.
Tegen dezelfde problemen zal ik niet aanlopen, want ik word oproepkracht. Dus krijg geen eerst verantwoordelijke taken...
En toen heel onverwacht mijn ziekteverlof inging wisten ze al dat ik na mijn verlof oproepkracht zou worden dus is er gelijk iemand aangenomen in mijn plaats toendertijd dus in principe heb ik collega's niet extra hard hoeven werken omdat ik in de Ziektewet zat...
Klinkt als een goede afweging, OudeWijzeUil. Dat kun je toch aan de huidige collega's ook prima uitleggen? Daar zullen ze best begrip voor hebben. (Niet dat je ze verantwoording schuldig bent, maar als je goed met ze kunt opschieten, dan zou het best ter sprake kunnen komen.)
Beperk je jezelf niet heel erg door maar voor 1 groep in te vallen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, waarom geen flexwerker bijv worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven