Kern talenten methode
maandag 6 maart 2017 om 12:09
Simpele vraag, heeft iemand ervaring met de kerntalenten methode? Ik kwam de naam dit weekend in het NRC tegen in een artikel over hoogbegaafde mensen op de arbeidsmarkt. Vanzelfsprekend staan de sites van de aanbieders vol met lovende ervaringen over deze methode, maar ik wil graag weten wie er echt iets aan heeft gehad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 6 maart 2017 om 12:24
Ik heb dit ooit gedaan bij mijn vorige werkgever. Ik wilde hogerop, zij zagen me dat wel doen, maar ik had niet de relevante diploma's. Toen heb ik zo'n kernkwaliteiten ding moeten invullen (en aan collega's moeten vragen wat zij in me zagen qua kernkwaliteiten).
Ik heb er de andere functie voor 'gekregen', maar heb er verder nooit meer wat mee gedaan. Niet met mijn 'zwaktes', 'allergieën', of wat dan ook.
Ik weet hoe ik ben, waar ik mezelf in moet afremmen of waarin ik me zou kunnen verbeteren (of zou moeten verbeteren).
Ik heb het toen echt gedaan, omdat mijn werkgever dat als eis stelde om de andere functie te kunnen doen.
Ik heb er de andere functie voor 'gekregen', maar heb er verder nooit meer wat mee gedaan. Niet met mijn 'zwaktes', 'allergieën', of wat dan ook.
Ik weet hoe ik ben, waar ik mezelf in moet afremmen of waarin ik me zou kunnen verbeteren (of zou moeten verbeteren).
Ik heb het toen echt gedaan, omdat mijn werkgever dat als eis stelde om de andere functie te kunnen doen.
maandag 6 maart 2017 om 12:26
https://www.coretalents.be/nl#pc-wie
Jezus nu 2 sites bekeken en wat zijn die sites slecht in elkaar gezet zeg! maar dat terzijde.
Het lijkt mij weinig toe voegen moet ik zeggen. Vreemde conclusie, vraag wat ingenieurs wat hun favoriete spelletjes zijn uit hun jeugd en trek er conclusie uit.
Lijkt me een scam om eerlijk te zijn, het volgende modeding.
Jezus nu 2 sites bekeken en wat zijn die sites slecht in elkaar gezet zeg! maar dat terzijde.
Het lijkt mij weinig toe voegen moet ik zeggen. Vreemde conclusie, vraag wat ingenieurs wat hun favoriete spelletjes zijn uit hun jeugd en trek er conclusie uit.
Lijkt me een scam om eerlijk te zijn, het volgende modeding.
maandag 6 maart 2017 om 12:28
maandag 6 maart 2017 om 12:37
maandag 6 maart 2017 om 18:01
quote:Fruity-Pebbles schreef op 06 maart 2017 @ 12:26:
Ik vind het kerntalenten trouwens heel erg afgekeken van kernkwaliteiten. Iets andere insteek, maar grotendeels hetzelfde principeEn allebei jeukwoorden. Een beetje leidinggevende of manager ziet toch zelf wel wat iemand kan zonder allerlei methodes en bepaalt op basis daarvan samen met de medewerker het loopbaanpad.
Ik vind het kerntalenten trouwens heel erg afgekeken van kernkwaliteiten. Iets andere insteek, maar grotendeels hetzelfde principeEn allebei jeukwoorden. Een beetje leidinggevende of manager ziet toch zelf wel wat iemand kan zonder allerlei methodes en bepaalt op basis daarvan samen met de medewerker het loopbaanpad.
maandag 6 maart 2017 om 20:39
De reacties die de meeste geven kloppen indien je er niets mee doet. Ik heb van een analyse veel geleerd. Ik ben perfectionistisch aangelegd. Mijn kernkwaliteit is dat ik nauwkeurig en precies werk, mijn selling point. Een valkuil voor mij is dat ik te nauwkeurig en precies wordt. Hierdoor te veel inga op details.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat je door het invullen van de analyse meer inzicht krijgt. Tijdens sollicitaties, loopbaanontwikkeling, etc komen deze analyses regelmatig op. Voor je ontwikkelpunten kun je hem ook invullen. Zo zie je dat je valkuil ook een positieve insteek heeft
Wat ik hiermee wil aangeven is dat je door het invullen van de analyse meer inzicht krijgt. Tijdens sollicitaties, loopbaanontwikkeling, etc komen deze analyses regelmatig op. Voor je ontwikkelpunten kun je hem ook invullen. Zo zie je dat je valkuil ook een positieve insteek heeft