Kerstpakket 2017
donderdag 21 december 2017 om 23:00
Ik weet dat je niet mag klagen over iets wat je krijgt, maar ik kan het niet laten; wat een flutpakket!
Ik kreeg een doosje met:
Douchegel
Puzzelboekje
Kaarsje
Pickwick thee
Chocoladereep
En allerlei suffe kortingsbonnen waarvan de saunabon niet geldig is omdat er geen afgiftedatum op staat en een bon voor 1 bolletje gratis ijs bij een ijssalon die pas in de zomer weer open is (incl mini bakje waar dat bolletje dan in moet en die je dan dus mee moet nemen.....
)
Voorgaande jaren kregen we een bon van 45 euro dus dit is een dikke tegenvaller!
Het is geen ramp als het niet zo veel is of minder duur maar ga geen dingen weggeven die niet geldig zijn of waar met koeienletters 'gratis sample' op staat.
Ik zou me doodschamen als ik dit geregeld had...
Gelukkig heeft manlief een beter pakket gekregen.
Ik kreeg een doosje met:
Douchegel
Puzzelboekje
Kaarsje
Pickwick thee
Chocoladereep
En allerlei suffe kortingsbonnen waarvan de saunabon niet geldig is omdat er geen afgiftedatum op staat en een bon voor 1 bolletje gratis ijs bij een ijssalon die pas in de zomer weer open is (incl mini bakje waar dat bolletje dan in moet en die je dan dus mee moet nemen.....
Voorgaande jaren kregen we een bon van 45 euro dus dit is een dikke tegenvaller!
Het is geen ramp als het niet zo veel is of minder duur maar ga geen dingen weggeven die niet geldig zijn of waar met koeienletters 'gratis sample' op staat.
Ik zou me doodschamen als ik dit geregeld had...
Gelukkig heeft manlief een beter pakket gekregen.
vrijdag 22 december 2017 om 10:06
Geen kerstpakket dit jaar. Bedrag is geschonken aan een goed doel.
Gelukkig was er wel een kerstdiner (normaal een borrel). En hoewel ik niet echt iets heb te klagen of het nodig heb, vind ik het gewoon niet zo leuk. Dit soort dingen voelen altijd een beetje als een goede sier maken over de rug van de werknemers. En ik vind een kerstpakket (ook al is het super klein) gewoon erg leuk en feestelijk!
Gelukkig was er wel een kerstdiner (normaal een borrel). En hoewel ik niet echt iets heb te klagen of het nodig heb, vind ik het gewoon niet zo leuk. Dit soort dingen voelen altijd een beetje als een goede sier maken over de rug van de werknemers. En ik vind een kerstpakket (ook al is het super klein) gewoon erg leuk en feestelijk!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 22 december 2017 om 10:09
Hier net de doos in de auto gaan zetten. ik werk in een groente en fruitbedrijf. Heb ondertussen al van collega's te horen gekregen dat de enorme doos gevuld is met allerhande fruit en groenten van passievruchten en annanas tot rode biet en witloof.
bij ons is er altijd iets van het bedrijf zelf. sint bracht per persoon een krat mandarijntjes.
bij ons is er altijd iets van het bedrijf zelf. sint bracht per persoon een krat mandarijntjes.
vrijdag 22 december 2017 om 10:18
vrijdag 22 december 2017 om 10:23
.
Hmm nou zag ik van de week zo’n blauwe koffer van een bedrijf en die had de bedrijfsnaam redelijk subtiel in reliëf. Vond het best een prima koffer. Maar vast een ander bedrijf (dt was Y).
vrijdag 22 december 2017 om 11:03
Ben het helemaal met je eens. Ik zou het ook niet leuk vinden. Het is leuker als het je eigen keuzen is.dianaf schreef: ↑22-12-2017 10:06Geen kerstpakket dit jaar. Bedrag is geschonken aan een goed doel.![]()
vrijdag 22 december 2017 om 11:04
Gelukkig kan ik hier online even anoniem over klagen. Want als de directie zoiets echt belangrijk vindt, dan mag het ook gewoon van de eigen bonus af of/en gewoon als bedrijfskosten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 22 december 2017 om 11:25
vrijdag 22 december 2017 om 11:30
lola712 schreef: ↑22-12-2017 11:25Niks. Werk via een uitzendbureau en van de opdrachtgever krijg ik niks en van het uitzendbureau alleen een mailtje met fijne feestdagen! Gaat om het gebaar, maar helemaal niets is wel erg zuinig. Destemeer omdat uitzendbureau van opdrachtgever wel relatiegeschenken etc. krijgt.
Ja, dat is wel karig.
Weet je, al is het maar een zakje kerstkransjes of zo.
vrijdag 22 december 2017 om 12:30
.dianaf schreef: ↑22-12-2017 10:06Geen kerstpakket dit jaar. Bedrag is geschonken aan een goed doel.![]()
Heb je zelf door hoe verwend je klinkt? Bah. Er wordt veel geld verspild aan die prulpakketten.
Prima juist dat een werkgever beslist wat nuttigers te doen met een heleboel geld dat die kerstpakketten anders kosten.
(Bij ons al jaren geen kerstpakket meer. Maar toen het er nog was, koos ik meestal voor het goede doel)
vrijdag 22 december 2017 om 12:41
Ja maar dan had je zelf de keuze en koos je zelf het goede doel.Erizon schreef: ↑22-12-2017 12:30.
Heb je zelf door hoe verwend je klinkt? Bah. Er wordt veel geld verspild aan die prulpakketten.
Prima juist dat een werkgever beslist wat nuttigers te doen met een heleboel geld dat die kerstpakketten anders kosten.
(Bij ons al jaren geen kerstpakket meer. Maar toen het er nog was, koos ik meestal voor het goede doel)
Ik zou er niet van houden als de werkgever voor mij zou beslissen naar welk goed doel het ging.En vooral niet als ze zeggen het goede doel maar niet zeggen welk goed doel. Heb ik het gevoel dat ze zelf het goede doel zijn.
vrijdag 22 december 2017 om 12:45
De bonus van de directie natuurlijk! Is een heel goed doel
Maar even serieus, ik zou het ook niet leuk vinden. Helemaal afschaffen prima, de werknemer de keus geven het bedrag zelf aan een goed doel geven kan ik waarderen, maar niet iets als bedrijf aan een goed doel geven namens de werknemers zonder dat zij daar zelf iets over te zeggen hadden.
Maar even serieus, ik zou het ook niet leuk vinden. Helemaal afschaffen prima, de werknemer de keus geven het bedrag zelf aan een goed doel geven kan ik waarderen, maar niet iets als bedrijf aan een goed doel geven namens de werknemers zonder dat zij daar zelf iets over te zeggen hadden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
vrijdag 22 december 2017 om 12:50
In grotere bedrijven is corporate responsibilty al jaren een vast gegeven. Ik heb het idee dat in kleinere, Nederlandse bedrijven nog een inhaalslag te maken is.
Het is alsof veel mensen een kerstpakket zien als een recht en alsof hen iets wordt afgenomen in plaats van een extraatje waarover de werkgever naar eigen inzicht (binnen de grenzen van de belastingsregels) kan beslissen.
Het is alsof veel mensen een kerstpakket zien als een recht en alsof hen iets wordt afgenomen in plaats van een extraatje waarover de werkgever naar eigen inzicht (binnen de grenzen van de belastingsregels) kan beslissen.
vrijdag 22 december 2017 om 12:58
Ik vind het niet verwend klinken. Een kerstpakket in welke vorm dan ook zie ik als een leuke attentie ter waardering van je inzet. De meeste mensen zijn er ook erg blij mee. Ik zie niet in waarom dat geld aan een goed doel besteed moet worden. Prima als je zelf beslist om het aan een goed doel te schenken maar zet mensen niet in een kwaad daglicht die het graag zelf willen houden. Daar is niks mis mee.Erizon schreef: ↑22-12-2017 12:30.
vrijdag 22 december 2017 om 13:14
vrijdag 22 december 2017 om 14:02
Haha, gisteren wees ik een collega erop dat een aantal collega's vandaag niet werken, en dat dat misschien handig was ivm de kerstpakketten (lees: dat ze die misschien alvast moesten krijgen). Verschrikte blik...er was nog niets geregeld. Ik werk hier toch al een jaar of 4, en deze is nieuw voor me...
Zojuist komt die collega naar me toe, of ik even wat printjes kan maken want haar laptop maakte geen verbinding met de printer. Pluimachtige e-vouchers die nog even last minute op de kop zijn getikt
Zojuist komt die collega naar me toe, of ik even wat printjes kan maken want haar laptop maakte geen verbinding met de printer. Pluimachtige e-vouchers die nog even last minute op de kop zijn getikt
vrijdag 22 december 2017 om 14:04
Overigens heb ik gisteren van een klant een soort giftset met heeeeeel grote brokken chocolade gehad, en van een andere klant een enorm pakket. Dat is hun pakket voor werknemers, maar die geven ze ook aan ons als relaties. Ik denk dat de winkelwaarde zo'n 100 tot 150 euro is, heel leuk!
Mijn vriend kreeg van relaties ook aardig wat, chocoladepakketten (top!) en veel flessen rood. En een vreetpakket dat ik mocht uitpakken
Mijn vriend kreeg van relaties ook aardig wat, chocoladepakketten (top!) en veel flessen rood. En een vreetpakket dat ik mocht uitpakken