keuze maken
donderdag 14 februari 2019 om 09:33
donderdag 14 februari 2019 om 09:43
Ik ga op dit moment regelmatig met frisse tegenzin naar mijn werk, dus ik ben ook aan het solliciteren. Ik zou wel een wat lager salaris accepteren voor een (veel) leukere baan, maar ik kan dat financieel prima hebben en ik hoef er geen kudde kinderen van te onderhouden oid. Je persoonlijke omstandigheden spelen natuurlijk wel mee.
Maar in het algemeen: beter met plezier naar mijn werk dan een hoog salaris!
Maar in het algemeen: beter met plezier naar mijn werk dan een hoog salaris!
The owls are not what they seem
donderdag 14 februari 2019 om 09:49
Ik heb onlangs om die reden een leuke baan laten schieten bij een bedrijf waar ik best graag wilde werken.
Als het minder had gescheeld, zou ik het wel hebben gedaan. Nu zou het betekenen dat we te veel zouden moeten laten.
Daar kwam bij dat de baan van mijn man opeens op de tocht stond.
Het deed pijn, en ik vind het nog steeds oprecht jammer, maar ik kon het mij simpelweg niet veroorloven.
Dus: hoe groot is het verschil? Kun je dat bedrag missen?
Hoe zit het met vooruitzichten? Toekomstige carrièrekansen? Secundaire arheidsvoorwaarden? Werkplezier? Sfeer op de werkvloer? Inhoud van het werk? Reistijden?
Allemaal factoren die een rol spelen bij een beslissing.
Als je met minder geld kunt rondkomen en de andere aspecten zijn gunstig, zou ik het er niet om laten.
Als het minder had gescheeld, zou ik het wel hebben gedaan. Nu zou het betekenen dat we te veel zouden moeten laten.
Daar kwam bij dat de baan van mijn man opeens op de tocht stond.
Het deed pijn, en ik vind het nog steeds oprecht jammer, maar ik kon het mij simpelweg niet veroorloven.
Dus: hoe groot is het verschil? Kun je dat bedrag missen?
Hoe zit het met vooruitzichten? Toekomstige carrièrekansen? Secundaire arheidsvoorwaarden? Werkplezier? Sfeer op de werkvloer? Inhoud van het werk? Reistijden?
Allemaal factoren die een rol spelen bij een beslissing.
Als je met minder geld kunt rondkomen en de andere aspecten zijn gunstig, zou ik het er niet om laten.
Ik moet helemaal niks!
donderdag 14 februari 2019 om 10:34
donderdag 14 februari 2019 om 13:42
Jezelf de vraag stellen of jij er zelf beter van wordt. In de zin van waardering, voldoening, misschien doorgroeimogelijkheden op termijn zodat je misschien dan weer richting je oude salaris gaat? Kijken of je nieuwe baan je meer of minder stress gaat bezorgen. Zelf afwegen! geld maakt inderdaad niet per definitie gelukkiger.Wat voor soort contract krijg je? Heb je nu een vast?
Heel veel succes met je beslissing!
Heel veel succes met je beslissing!
blijf altijd vriendelijk!