Werk & Studie alle pijlers

klaar met studie, wat nu

24-09-2011 21:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is klaar met haar studie dtp/grafisch vormgever.

Ze zit nu al een half jaar thuis en het solliciteren lukt niet zo best.

Ze gaat 's nacht rond 4 a 5.00 uur na bed en staat pas in de middag op. Ze heeft nergens zin in.

Heeft iemand ervaring hoe je dit aanpakt. praten helpt niet.

Ze wil ook alleen maar werken in de opleiding die ze gevolg heeft.
zet haar uit huis, ze hoeft ook niks te doen, want haar bedje is gespreid.
quote:suus0105 schreef op 24 september 2011 @ 22:08:

Ik kan het me trouwens wel voorstellen dat het erg demotiverend is: geen werk kunnen vinden in de richting die je wilt opgaan, maar ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk ervaring opdoen is.

Precies. Ze kan zich ook als stagiaire aanmelden om zo meer werkervaring op te doen in de branche waar ze wel werkzaam wil zijn. Ze werkt zichzelf dan zo in 'the picture' om misschien later daar te gaan werken.

Precies mijn idee! Mijn dochter (iets andere opleiding, zelfde branche) heeft twee stages gedaan en heeft nu een baan in die branche.

TO, ik kan me voorstellen dat je dochter nergens zin in heeft. Ze is waarschijnlijk teleurgesteld. Je hebt een opleiding afgerond, en dan volgt toch een baan? Helaas niet, in deze tijden. Mijn dochter heeft na haar opleiding ook een tijdje zonder werk gezeten, en ik zag haar in haar wanhoop verzinken. Totdat ze een stageplek vond. Toen moest ze wel weer een regelmatig leefpatroon krijgen, van 's ochtends vroeg op en 's avonds op tijd naar bed.

Kortom: is een stage niet iets voor je dochter?
anoniem_6498240f1a0cc wijzigde dit bericht op 24-09-2011 23:17
Reden: aanvulling
% gewijzigd
die dochter heeft totaal geen last van haar eigen werkeloosheid. Betaalt ze al kostgeld?
c.
Inderdaad, een *figuurlijke* schop onder dr kont geven!

Zolang je nog thuis woont, kostgeld betalen, voor 10:00 uur je bed uit komen, helpen met de huishoudelijke klusjes en je steentje bij het gezin mee dragen. Daarnaast zorgen voor regelmaat, sóchtends het internet afstruinen naar vacature's, smiddags de uzb's langs om werk te vinden. En voor 12:00 uur snachts zit je op je kamer en ga je slapen.

En als dat haar niet bevalt, dan gaat ze maar lekker op zich zelf wonen. Moet je eens zien hoe snel ze werk vind om alles te kunnen betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven