Werk & Studie alle pijlers

Klanten uit de Hel

11-06-2013 15:41 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt de meest grappige website gevonden: clientsfromhell.net

Er staan korte conversaties op tussen klant en degene die een opdracht uitvoert voor de klant. Ik vind het hilarisch en aangezien ik ook met klanten werk, zo herkenbaar!!!

Wellicht dat we hier een Nederlandse variant kunnen starten?
quote:eefjewentelteefje schreef op 17 juni 2013 @ 13:49:

Misschien harststikke mosterd maar dit is de klant from hell!

Taylor Chapman was boos, omdat ze de avond ervoor geen bonnetje had gekregen toen ze afrekende bij Dunkin' Donuts.

En dan mag je je bestelling gratis.

Dus kwam ze de volgende dag terug om verhaal te halen en gratis eten!

En dat doet ze niet zo vriendelijk.

Ze filmt en dreigt dat ze het filmpje op Facebook zal zetten en dat iedereen weet hoe slecht de service is.

Maar ze realiseert zich niet dat het zich tegen haar keert.

(heeeeeel dom)

Nadat ze het op Facebook heeft gezet barst er een storm van kritiek los; op haar.

Ze heeft al haar socialmedia moeten deleten.

Het personeel waar ze haar racistische en onbeschofte uitlatingen op los laat wordt door de media geprezen en door het bedrijf in het zonnetje gezet.

Kijk en huiver....

Taylor Chapman Dunkin Donuts Rant

Wat een vreselijk mens...
Yarn is cheaper than therapy...
quote:Eleonora schreef op 15 juni 2013 @ 11:41:

[...]

In een van mijn vorige woonplaatsen was een bedrijfsleider bij de Albert Heijn die dat soort klanten wegstuurde uit zijn winkel als zijn personeel zulke verhalen aan hem vertelde.

Onbeschoft tegen de medewerkers?

Opzouten en niet meer terugkomen.

Heerlijke man vond ik dat.

Een aantal jaren geleden was ik sectorhoofd bij een gemeente. Balie ambtenaren waren nogal beducht voor een mevrouw die kwijtschelding wilde van gemeenteheffingen maar die daar niet voor in aanmerking kwam. Ze ging regelmatig flink scheldend tekeer aan de balie.

Ik heb die mevrouw opgebeld en een afspraak met haar gemaakt.

Haar haar verhaal laten doen en haar verteld dat ze van mij haar beklag mocht doen bij de wethouder en bij de gemeenteraad als ze de regeling niet billijk vond. Maar dat ik haar persoonlijk buiten de deur zou zetten als ze nog één keer zou gaan schelden tegen de ambtenaren die de regeling hebben uit te voeren. Ze vroeg of ik dat meende en het antwoord was ja. Nooit meer last gehad met die mevrouw.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
O ja, niet echt een klant verhaal, meer een publiek verhaal.

Onlangs begeleidde ik als motor-verkeersregelaar een zg. truck run. Ik moest het verkeer tegenhouden op een punt waar ca. 100 trucks (met gehandicapte kindertjes aan boord) passeerden.

Een man werd vreselijk boos, hij keek op de VR-pas die ik op mijn jas droeg en kondigde aan dat het een grof schandaal was en dat er morgen een heel verhaal in de krant zou staan met mijn naam er in.

Ik heb hem toen mijn visitiekaartje gegeven en gezegd dat dat prima was, op voorwaarde dat ze dan wel mijn naam goed zouden schrijven.
Aantal jaren geleden had ik een bijbaantje bij een grote tuincentrum ( nou iedereen kan wel raden welke dat was)

Goed! Ik zat op een zaterdagmiddag achter de kassa en was redelijk druk. Tussen de kassa's in stond een mand met nougat repen. Daarboven een bordje: '1.50' (geen idee hoe duur het was maar laten we het op 1.50 houden)

Komt een man met zijn bejaarde moeder aan de kassa met de vraag: 'die hele mand is 1.50 toch?'

Ik: 'nou nee meneer dat is toch echt per reep'

hij: 'ja maar dat staat er niet, ik wil de hele mand voor 1.50'

ik: 'meneer u begrijpt dat zo'n hele mand niet voor 1.50 weg kan?!'

Hij bleef volhouden dat hij recht had op de hele mand nougat repen en verhief natuurlijk zijn stem waardoor andere mensen in de rij al zuchtend en klagend naar de man toe werden.

Ik heb hem naar de klantenservice verwezen want hij wilde per direct een klacht in dienen.

Mijn arme collega achter de klantenservice kreeg de volle laag!

zegt ze: 'meneer, dit is wel heel kinderachtig dit hoor! Maar ik zal de baas erbij halen'

Ik door met mijn kassawerkzaamheden en sommige mensen bleven serieus staan om te kijken naar die relschopper want intussen kon de hele winkel meegenieten!

Baas erbij, maar die gaf niet toe en de boze klant liep stampvoetend de deur uit met de voorwaarde als morgen op dat bordje niet 'PER REEP 1.50' hij persoonlijk alles meenam!

oef..sommige mensen houden echt van nougat!!
Ja, die principiëlen zijn het ergst.....

Zou hij dat trouwens ook in de supermarkt doen? Want daar staat ook alleen maar een prijsje op het schap met doperwten 99 cnt. Neemt hij dan ook het hele vak mee?
Ik heb er nog 1.

Een verhaal dat mijn oma vroeger altijd vertelde.

Was ergens in de jaren 70/60

Mijn oma stond in de rij bij een boekenwinkel waar je ook tweedehands boeken kon kopen.

Voor haar stond een man die dus een tweedehandsboek wilde kopen. Destijds stond de prijs met potlood boven aan op de 1ste bladzijde.

De meneer is aan de beurt en vraagt aan de vrouw achter de toonbank: ' kan de prijs niet wat omlaag?'

De vrouw keek waarschijnlijk verontwaardig omdat het boek 0.75 cent was.

Had ze het prijsje, die boven aan de bladzijde stond, uitgegumd en het zelfde bedrag weer onder aan de bladzijde geschreven.

''Zo! nu is de prijs omlaag! 0.75 cent meneer!''

Dit verhaal gaat al jaren door de familie heen, en ik vind hem nog steeds mooi! haha , kan er nog steeds om lachen!
#starshine

haha idd idd!

Die bejaarde moeder deed trouwens niks, die stond maar te kijken haha.

Ik denk dat die man in kwestie gewoon dronken was ofzo
Bij mijn bijbaantje hadden we producten in de etalage liggen met een voetbalmerk erop. Klant kwam binnenstormen en meldde dat 'als die rotzooi niet gauw uit de etalage werd gehaald, er wel wat stenen doorheen zouden vliegen'.

En weg was hij weer.

Wat een sneue hooligan, bazin heeft de producten nog uit de etalage gehaald ook
Een leuke, begripvolle klant zei altijd tegen mij: Kwal, een klant is pas koning als hij zich er naar gedraagt.
Da's een goeie om te onthouden! En dan gebruiken als iemand roept dat 'de klant altijd koning' is. Maar op de een of andere manier denk ik dat het niet in dank afgenomen zou worden als je dat als personeel zou zeggen. Maar als een andere klant je zo zou steunen... prachtig.
Klanten doen soms raar... Maar verkopers ook

Ik bood op een jurkje op marktplaats de vraagprijs van 35 euro via mail

Mailt de verkoper terug: no deal; veels te weinig!

Ik mailde terug: ik bied toch je vraagprijs

Mailt verkoper weer; maar ik wil er veel meer voor hebben dan wat ik er voor vraag

...
Nog een ontevreden klant ...
quote:timzalot schreef op 17 juni 2013 @ 22:59:

Mailt verkoper weer; maar ik wil er veel meer voor hebben dan wat ik er voor vraag

...
quote:babsm23 schreef op 17 juni 2013 @ 13:41:

ik heb hardop moeten lachen om het verhaal van flower wat smerig zeg! wat een lef hebben sommige mensen toch

ik heb gewerkt bij de mac donald... dat is geen aanrader.

Klant: Mijn hamburger is koud

Ik: U heeft hem een half uur geleden gekocht dus het kan zijn dat hij nu koud is.

Klant: Ja maar mijn kinderen willen altijd eerst de friet op eten dan wordt de burger koud

Ik: dan had u kunnen vragen of de burger apart gehouden kon worden

Klant: ik wil een nieuwe want hij is koud

enzovoort...

en er waren ook zo vaak klanten die met een knipoog vroeger of ik er geen gratis extra saus bij kon doen of extra ijs in de mac flurry enz.

supermarkt is niet veel beter ook heel lang gewerkt dan heb je klanten die oom 5 minuten voor sluitingstijd (vaak oude mensen) nog uitgebreid boodschappen willen gaan doen en niet naar de kassa willen komen als je gaat sluiten.. of speciaal op zaterdag alle proef hapjes op gaan eten. en dan ook echt allemaal.Nou naar de Mac hoef je niet heen te gaan als je van warm eten houd. Het eten is daar vaak lauw
Haha zo erg sommige acties!

Ik heb er ook nog een:

Ik werk nu dus bij een evenementenbureau en mijn mobiele nummer staat op ons antwoordapparaat, ik zeg er dan ook bij dat het in noodgevallen gebeld kan worden (in het weekend zijn we namelijk gesloten).

Zondag gaat mijn mobiel:

Klant: Sorry dat ik je stoor zo op de zondag.

Ik: Ahah, wat is er aan de hand?

Klant: Ik probeer je al de hele zaterdag op kantoor te bereiken, maar jullie nemen maar niet op. Toen maar dit nummer nu geprobeerd.

Ik: Meneer, wij werken niet in het weekend, dat zeg ik ook op het antwoordapparaat.

Klant: Ja, maar ik ben wel het hele weekend aan het werk!!!! En dan moeten jullie ook aan het werk als ik iets nodig heb.

Ik: ????
Ik heb bij een heel groot bouwbedrijf gewerkt en deed daar de WKA/VAR en had dus heel veel en intensief contact met zzp-ers betreffende onze betalingen. Elke keer dezelfde gesprekken dat KvK 1jr geldig is en je WKA 3 maanden enz. Het was echt een terugkerend iets wat jammer is want als het oporde is incl je manuren bij je factuur betalen we gewoon zonder problemen binnen 2 weken. Het waren ook altijd dezelfde mensen. Nog erger was als ik ze alvast opbelde als ik even tijd had om het probleem voor te zijn en ik hun vrouw aan de lijn kreeg en ze zich realiseerde dat ze dit niet meer optijd kon regelen. Huilen en paniek.

En dat vind ik dan én zielig en stom dat ze dit niet in hun agenda bijhouden wanneer dingen verlopen. Kunt u het écht niet betalen, nee sorry het systeem waar ik het in aanpas houd de betaling automatisch tegen.

Ik heb ook als receptioniste gewerkt en ik was nog jong en deed dit samen met een ( voor mij oudere ) secretaresse ( was ze niet haha ze was toen jonger dan ik nu ben ) maar ik kreeg wat heftigheid te voorduren. Ik wil NU je baas spreken. Sorry wat is uw naam? Dat hoef JIJ niet te weten! Ja sorry dat moet ik wel weten. Dan bel ik hem wel op zn mobiel. Ok, dan wens ik u een prettige dag verder. WACHT wat is zijn nummer, die had ik maar ben ik dus kwijt. Nee sorry ik mag geen mobiele nummers geven. WAT is dit? Ik ken je baas persoonlijk! O u kunt hem ook mailen? Wat is zijn email?! Die geef ik ook niet maar een terug bel actie kan ik wel aanmaken?

Hoevaak ik dit soort gesprekken heb gevoerd is niet te tellen. Het bedrijf was van mijn ouders, vaak ( haast altijd ) beantwoorde ik de telefoon niet met mijn eigennaam omdat ik hiermee nog meer toestanden op de hals haalde omdat ze er dan direct vanuit gingen dat ik wel alles voor ze kon regelen als ik op goede voet met ze was en dat soort toestanden. En ook ging iedereen er vanuit dat als ze mijn ouders kende ik óók moest weten wie ze precies waren en zulke dingen. Dus werkte ik ook wel eens met de naam van mn collega toen gezien we beide het zelfde accent hebben.

Was wel een leuke tijd, tot de echte betaalproblemen begonnen.

Mijn baas ( vader dus ) of andere manager realiseerde zich erg goed dat wij als een van de weinige vrouwen echt veel problemen hadden met de mannen aan de telefoon of aan de balie. Wij waren dan ook verplicht bedreigingen en andere heftige dingen direct door te geven en hier namen ze direct actie op! dat gaf voor alle vrouwen echt een gevoel van veiligheid gezien de gene die je zojuist aan de telefoon had met dat gemak ook zo aan je balie had staan.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Gister in de supermarkt stond er een meneer met alleen maar een broek en schoenen aan voor mij in de rij. Helemaal onder de tatoeages, echt een niet zo fris typje.

Hij had een flesje bier wat hij wou afrekenen, maar voor hem was een stel met een volle kar boodschappen. Dus die knakker spreekt het supermarktjongetje aan met: Hey klootzak, zijn er hier niet meer kassa's? Het supermarktjongetje zegt keurig: "Nee meneer, we openen nu geen extra kassa" en hij liep verder.

Begint die vent toch te schreeuwen: K**kerhomo wat is dit voor K**zooi hier! Ik zal je eens in je reet neuken, kijken of je dan nog steeds zo'n grote bek hebt! Ik heb in de gevangenis gezeten en ik zal je eens laten voelen wat ze daar met je doen. En nog tien scheldwoorden meer, allemaal met de ziekte

Het supermarkt jochie had gelukkig niks gehoord, maar het meisje achter de kassa was wel een beetje verbaasd over die rare vent.

Iedereen in de rij was echt opgelucht toen die vent weg was. Volgens mij kwam die echt regelrecht uit de hel.
En Pruttel, niemand zei wat? Ik zou die smeerlap wel echt even laten merken wie er hier nou een grote bek had.
Nee, niemand zij wat, dat was echt te gevaarlijk. Die gast was compleet van de wereld. En te vies om tegen te praten.

Ik ben normaal ook zo iemand die wat zou zeggen, maar in dit geval was dat niet verstandig. Die vent was veel te agressief.

De mensen voor hem hebben hem voor laten gaan om hem zo snel mogelijk de winkel uit te krijgen. Als het was geëscaleerd weet ik zeker dat iedereen wel wat had gedaan. Maar het was op dat moment veiliger voor iedereen om niks te zeggen en hem zo snel mogelijk weg te krijgen, anders hadden de medewerkers van de supermarkt een mega probleem gehad. Dat ga je ze ook niet aandoen.
Nou ben ik ook niet op mijn mondje gevallen, maar iemand die meteen al agressief begint te doen en in kennelijke staat is....dan zeg ik ook even niks hoor.
Nee, terwijl ik wel had ingegrepen als hij daadwerkelijk was gaan meppen. En ik denk de rest van het rijtje mensen ook wel. Tenminste, dat gevoel had ik erbij, iedereen hield zijn mond, maar stond wel op scherp.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 11 juni 2013 @ 16:19:

Ik werkte bij een bedrijf en moest dan ook mensen die naar de tv-shows kwamen begeleiden. Van tevoren kregen ze een brief waarop ze moesten replyen dat ze kwamen en of ze speciale eetwensen hadden. Je kunt het zo gek niet bedenken of het werd geregeld he, vegan, vegetarisch, PKU ,lactoseintolerant. Je mocht ook gewoon aangeven wat je lekker vond.

Boos he dat mensen dan waren dat die en die geitenkaas er niet was....

Let wel, je kon dit zeg maar winnen als prijs. Heel groot buffet altijd, en voor mensen met intoleranties uiteraard dingen apart, doggy bags, alles. En dan krijsen dat er geen geitenkaas was...

Als ze dan weggingen kregen ze een cadeau (we hebben het hier over macbooks, televisies, gigagadgets etc). Ze mochten 1 gast meenemen, die kreeg een ''kleinigheidje' (lees: senseo met koffiepads, mp3spelers, dvdspeler dat soort dingen). Boos he die mensen, maar echt boos, ik ben uitgescholden voor kuthoer kutwijf smerige teef en weet ik niet wat omdat de gasten niet ook een macbook of tv kregen...

In de begeleidende brief stond netjes aangegeven dat de winnaar een grote prijs meekreeg en er voor de gast een kleinigheidje zou zijn? Mensen hebben serieus tv's enzo proberen te jatten voor 'opa'. Een keer was er ook nog een chocoladereep voor iedereen, maar er was precies genoeg, ging een vrouw een reep jatten en op een drafje weg (ze was behoorlijk zwaar en ging niet heel snel). Toen ik vroeg of ze hem terug wou geven omdat ik niemand wilde teleurstellen was ik een triest mens en zou ik mezelf nog wel tegenkomen

Nou nou nou wat een ellendige tokkies heb je toch ook

Zoals verwacht een erg vermakelijk topic!
Oh Pruttel, wat erg!

Met zulke mensen kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Oh ja pruttel, dat zal wel een soort zwerver geweest zijn. Ik heb ook een wat minder erge ervaring gehad met een buurtzwerver. Die begon stennis te schoppen bij de supermarkt omdat hij niet genoeg geld had voor het bier dat hij op de band had gelegd. Ik stond achter hem in de rij en hij vroeg aan mij geld. Ik ging wel wat in mijn portemonnee rommelen maar bedacht me dat ik geen zin had om aan zijn verslaving bij te dragen. Dus deed ik verder niets. Toen vond hij zelf toch een muntje, betaalde en schreeuwde verderop vanuit het gangpad nog 'Bedankt hé' naar me met een dreigende blik. Ik heb hem vriendelijk 'geen dank' gezegd en ben langs hem gelopen.

En ooit een zwerver gehad die me kk toewenste omdat ik hem geen geld wilde geven.

Tsja, op straat gelden andere regels dan in het 'reguliere maatschappelijke verkeer' zal ik maar zeggen.

Je hebt overigens ook het spiegelbeeld van deze discussie, winkelpersoneel dat je als vuil behandelt. Daar is ook wel een topic over hier...
Ja, klanten stellen de vreemdste eisen. Ik heb jarenlang in een boekenwinkel gewerkt. Het hele jaar door kwam een klant langs die dan boeken weg wilde leggen, voor de feestdagen, om aan zijn familie te geven. Echt stapels boeken (overigens... hartstikke leuk vond ik dat, als leesfanaat). Maar dan kwam het...: de dag voor kerst (gekkenhuis!) kwam hij dan in de winkel, en dan moest die hele stapel te voorschijn gehaald worden en dan moesten we alles gaan inpakken. Terwijl er rijen mensen stonden, boek voor boek in pakken. OK, daar waren we een keer ingetrapt en toen dachten we het jaar daarop: "We vragen gewoon voor wie het is, en dan pakken we het alvast in maar we zorgen dat we weten welke titel het is... appeltje eitje!" Nee, dus, dat wou hij niet. Want hij wist in maart toch nog niet of hij de dán nieuwe Brusselmans aan Piet of Marie zou geven (wij hadden altijd mannenpapier en vrouwenpapier). Maar ook sekseneutraal papier. Nou nou nou... ook niet goed want het mannenpapier was veel mooier (of zo). Mèn, wat een vent was dat zeg. Maar hij bestelde wel altijd kapitalen aan boeken dus ja... een beetje in de watten leggen was wel gepast. Maar je moest de rij horen mopperen... Oh ja, en dan moest er nog een stickertje op met Fijne Feestdagen en de naam van de ontvanger, en dat moest hij allemaal zelf doen. En dat ging zooooooo onnnnnntttttzetttttttennnnnnnnnd laaaaannnnnnggggzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmm! Want hij moest dan eerst nog bepalen of het nou voor Piet of Marie was. Echt ongelooflijk. Maar ja... klant is koning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven