Werk & Studie alle pijlers

Klanten uit de Hel

11-06-2013 15:41 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt de meest grappige website gevonden: clientsfromhell.net

Er staan korte conversaties op tussen klant en degene die een opdracht uitvoert voor de klant. Ik vind het hilarisch en aangezien ik ook met klanten werk, zo herkenbaar!!!

Wellicht dat we hier een Nederlandse variant kunnen starten?
quote:Louba schreef op 13 juni 2013 @ 13:46:

Oh dat herken ik ook. Heb eens tegen een vrouw gezegd, die begon te tieren dat ze nóóit post kreeg: "Ja, die postbodes zijn niet te vertrouwen he? Ze houden de factuur, de herinnering en de aanmaning bij zich. Maar de dwangbevelen, die hoeven ze niet!"

Wat ik ook wel zei was: "hoe kan het dat uw adres wel goed in het systeem staat en alleen het dwangbevel wordt ontvangen? Hoe werkt dat? Misschien moet u een klacht indienen bij de posterijen!"

( Nee hoor, postbodes van nederland, jullie zijn niet schuldig )

een goede, Louba.

Ik vind dat soort mensen zó irritant. Zelf het boetekleed aantrekken ho maar.
quote:vrouwtje89 schreef op 13 juni 2013 @ 16:49:

Hier ook meer dan genoeg verhalen vanuit een bedrijf met 'bezoekers' ipv 'klanten' ..

Ik zal er 1 kort toelichten;

Na een lange dag veel gestaan te hebben loop ik even de de trap op naar mijn collega die daar staat en zeg: zo, even wat beweging.

Waarop een bezoeker doodleuk zegt: had je maar een vak moeten leren.

Ik reageer met: dat heb ik ook wel gedaan hoor.

Hij zo: dan had je hier ook niet dom portiertje staan te spelen

Dat was trouwens het meest brutale in 5 jaar wat ik naar me hoofd geslingerd kreeg. Ik voelde me hoofd rood worden van woede, heb hem genegeerd en ben weer weggelopen. Wel gaf ik zijn vrouw een vuile blik.Ik vraag me serieus af wat zo'n vent bezielt. Je gaat toch geen wildvreemde zonder aanleiding uitschelden? Is zo iemand psychisch niet in orde ofzo? Snap die vrouw trouwens ook niet. Als mijn man zoiets zou zeggen dan kreeg hij met mij te maken.
quote:Ster__ schreef op 13 juni 2013 @ 21:19:

Ja dat 'ik ga naar radar' en 'ik ga Neelie Kroes bellen' is echt te sneu voor woorden..."Ik ga naar Radar, Kassa en de Consumentenbond". Hoe vaak ik dat wel niet te horen heb gekregen. Nou, Radar gaat jouw klacht echt niet behandelen hoor. Zullen er eerst meer klachten over binnen moeten komen en Kassa doet ook niets voor je omdat je boos bent dat je niet meer aangesloten wordt omdat je zelf verzuimd hebt te betalen ...
quote:joyforever schreef op 13 juni 2013 @ 20:59:

Ik werk op de werkadministratie van een aannemersbedrijf, wij doen opdrachten voor woningbouw.

Wat je dan wel eens aan de telefoon krijgt is echt schandalig.

Alle mensen verwachten dat je gister al langs kwam, ook al hebben ze vandaag de melding gedaan.

Ik heb 1 keertje meegemaakt, dat ik een zoon van een bewoner sprak, hij was erg verontwaardigd dat het allemaal zo lang duurde.

Dus ik bied excuses aan en leg uit dat er iets in bestelling heeft gestaan, dat nogal een lange levertijd had.

Vervolgens was hij zeer onbeschoft en vraagt hij mijn naam, dus ik geef hem nogmaals mijn naam.

Zegt hij: ow, ik heb je gevonden op hyves, nu ga ik je stalken.

Ik was er best van onder de indruk de hele dag.Triest ... dat mensen zich zó laten kennen hoor. Best sneu eigenlijk.
Toen ik als middelbaar scholier kaasmeisje was bij AH waren dat soort opmerkingen schering en inslag. 'Als je je school had afgemaakt had je hier niet gestaan'. Afgezien van dat het onbeschoft is, is het ook nogal een achterlijke uitspraak tegen een 16-jarige die vermoedelijk nog op school zit. Ook leuk waren de mensen die een pond kaas wilden en niets meer of minder. Dat is natuurlijk wel de uitdaging, maar ik ga geen drie stukjes afsnijden als ik er steeds 20 gram naast zit
Sorry mijn hele verhaal kwam niet mee:

Ik werk als stewardess en had een aantal jaar geleden een vlucht naar las palmas, waarop er bij het instappen een vrouw woest naar me toe komt en met haar vinger in mijn gezicht begint:

" EN NIEMAND HEEFT MIJ GEZEGD DAT WIJ EEN TUSSENLANDING MAKEN, Ik vind het belachelijk, schadevergoeding blablabla"

Dus ik zeg een beetje flabbergasted: " mevrouw we maken helemaal geen tussenlanding, we vliegen rechtstreeks naar las palmas"

Zij weer: "ja wel en het staat boven en dan ook nog zo'n aggenebbes bestemming die ik niet eens kan uitspreken"

Dus enigszins nieuwsgierig ga ik met haar mee naar boven om te kijken waar ze het nou over heeft.

Ze wijst het aan zegt: " zie je nou wel, jullie zijn zo dom dat jullie niet eens weten waar je naartoe gaat, kijk maar Las Palmas - Deelaajét

Ik kon nog net uitbrengen voordat ik m'n kin van de grond raapte: "mevrouw er staat dat we 10

Minuten Delayed zijn"
quote:misssuus schreef op 13 juni 2013 @ 22:03:

Ik werk als stewardess en had een aantal jaar geleden een vlucht naar las palmas, waarop er bij het instappen een vrouw woest naar me toe komt en met haar vinger in mijn gezicht begint:

" EN NIEMAND HEEFT MIJ GEZEGD DAT WIJ EEN TUSSENLANDING MAKEN, Ik vind het belachelijk, schadevergoeding blablabla"

Dus ik zeg een beetje flabbergasted: " mevrouw we maken helemaal geen tussenlanding, we vliegen rechtstreeks naar las palmas"

Zij weer: "ja wel en het staat boven en dan ook nog zo'n aggenebbes bestemming die ik niet eens kan uitspreken"

Dus enigszins nieuwsgierig ga ik met haar mee naar boven om te kijken waar ze het nou over heeft.

Ze wijst het aan zegt: " zie je nou wel, jullie zijn zo dom dat jullie niet eens weten waar je naartoe gaat, kijk maar Las Palmas - Deelaajét

Ik kon nog net uitbrengen voordat ik m'n kin van de grond raapte: "mevrouw er staat dat we 10

Minuten Delayed zijn"

Geweldig!
Yarn is cheaper than therapy...

Minuten Delayed zijn" OMG!
quote:betjebig schreef op 13 juni 2013 @ 21:57:

Toen ik als middelbaar scholier kaasmeisje was bij AH waren dat soort opmerkingen schering en inslag. 'Als je je school had afgemaakt had je hier niet gestaan'. Afgezien van dat het onbeschoft is, is het ook nogal een achterlijke uitspraak tegen een 16-jarige die vermoedelijk nog op school zit. Ook leuk waren de mensen die een pond kaas wilden en niets meer of minder. Dat is natuurlijk wel de uitdaging, maar ik ga geen drie stukjes afsnijden als ik er steeds 20 gram naast zit Verschrikkelijk, om zoiets te zeggen tegen iemand. Ik snap niet dat sommige mensen zo onbeschoft zijn om dat tegen iemand te zeggen.
missuus
quote:menelya schreef op 13 juni 2013 @ 22:19:

[...]

Verschrikkelijk, om zoiets te zeggen tegen iemand. Ik snap niet dat sommige mensen zo onbeschoft zijn om dat tegen iemand te zeggen.

Ik wilde na mijn afstuderen even rust en er was niet zoveel werk te vinden in mijn branche, dus ik werkte een poosje achter de kassa toen ik klaar was. Een van de vaste klanten was de moeder van een middelbare schoolvriendin, met wie het contact verwaterd was.

Ze keek me altijd een beetje meewarig aan, alsof ik mijn studie maar aan de wilgen had gehangen en de rest van mijn leven caissière zou zijn
En dan nog...wat is er mis met een kassa dame?
quote:Tuorrebout schreef op 13 juni 2013 @ 22:58:

En dan nog...wat is er mis met een kassa dame?Nou, in de basis niets, maar het is wel zonde van je vwo-diploma en je jarenlange universitaire studie. Dit voorbeeld was ook niet zozeer in de categorie 'klanten from hell' maar meer als reactie op de opmerking dat je niet weet waarom iemand in een supermarkt werkt...
Hmm, ik sta ook wel erg vaak bij een apotheek waar iets weer niet op voorraad is, en ja, dat vind ik heel irritant. Ik bel namelijk keurig een paar dagen van tevoren het herhaalrecept door, heb al jaren hetzelfde, en telkens is het er niet. Bij een supermarkt kan ik dan iets anders nemen, bij een apotheek niet. Bovendien moet ik voor de apotheek vrij nemen, want die zijn alleen open van 8.30-17.15, en ik ben van 7.30-20 van huis. En dan dus een paar dagen later nog een keer voor poging twee.

En ja, ik heb ook al bedacht dat ik het nóg verder van tevoren moet bestellen, maar dat mag niet omdat ik nog genoeg op voorraad heb volgens hun computer. Ik ben een vrij rustig persoon, maar ik denk dat de apotheek inderdaad de enige is die mij ook geen leuke klant vindt.
Zonde, ja misschien wel. Maar goed, je kan beter als caissière werken, dan thuis blijven zitten en een uitkering trekken omdat je, je te goed voelt voor dat soort werk. :-)
quote:menelya schreef op 13 juni 2013 @ 23:47:

Zonde, ja misschien wel. Maar goed, je kan beter als caissière werken, dan thuis blijven zitten en een uitkering trekken omdat je, je te goed voelt voor dat soort werk. :-)Ja, dat vind ik ook :-) Maar die moeder-van-die-vriendin nam dus niet de moeite om te vragen waarom ik in die supermarkt werkte. Ze keek me alleen hoofdschuddend aan. Zo van: meisje, moest jij niet eens wat van je leven maken?

Minuten Delayed zijn"Jeetje, heeft ze haar excuus gemaakt? Vast niet, zulke mensen zijn zo onbeschoft en hebben een bret voor hun hoofd
Hahaha die van die delayed flight! Wat een klootjesvolk zeg.
27 mensen vinden dit leuk.
misssuus, ongelooflijk dat er zulke mensen zijn.

Ik heb dit topic sowieso met plezier gelezen trouwens, helaas heb ik er geen leuke ervaringen aan toe te voegen.

Een vriendin van mij werkte, nadat ze cum laude afgestudeerd was in Rechten, een tijdje bij de V&D, om te sparen voor een lange reis. Hoe vaak zij wel niet te horen kreeg 'o, je bent zeker te dom om het wisselgeld uit te rekenen' en dat soort dingen, vreselijk vreselijk vreselijk.
quote:nausicaa schreef op 13 juni 2013 @ 23:42:

Hmm, ik sta ook wel erg vaak bij een apotheek waar iets weer niet op voorraad is, en ja, dat vind ik heel irritant. Ik bel namelijk keurig een paar dagen van tevoren het herhaalrecept door, heb al jaren hetzelfde, en telkens is het er niet. Bij een supermarkt kan ik dan iets anders nemen, bij een apotheek niet. Bovendien moet ik voor de apotheek vrij nemen, want die zijn alleen open van 8.30-17.15, en ik ben van 7.30-20 van huis. En dan dus een paar dagen later nog een keer voor poging twee.

En ja, ik heb ook al bedacht dat ik het nóg verder van tevoren moet bestellen, maar dat mag niet omdat ik nog genoeg op voorraad heb volgens hun computer. Ik ben een vrij rustig persoon, maar ik denk dat de apotheek inderdaad de enige is die mij ook geen leuke klant vindt.dat ligt dan aan je apotheek, dat het er niet is. Als ik een herhaalrecept invoer, is het de volgende dag of uiterlijk 2 dagen later op voorraad. Bovendien zijn van heel veel medicijnen verschillende merken, en kan je dus ook iets anders krijgen. Net zoals bij de supermarkt en voor je probleem van de openingstijden, zoek een andere apotheek. Wij zijn van 8-19 open en op zaterdag van 10-17. Daar zit vast iets tussen waarvoor je geen vrij hoeft te nemen
zelf geen ervaring, maar wat ik ronduit asociaal vind, is al klanten gewoon blijven bellen met hun mobiele telefoon terwijl ze bij de kassa staan. Respectloos tegenover de caissiere vind ik dat.
Je hebt ook kassameisjes die zitten te pingen/whatsappen.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:_madhe_ schreef op 13 juni 2013 @ 20:51:

Op een klantenservice;

Klant belt boos op; Met Piet Pietersen, postcode 1111 AA, ik wil de directeur spreken.

Ik; Helaas mag ik u niet doorverbinden met de directeur meneer, maar als u mij in het kort wil vertellen waar u hem over wil spreken kan ik kijken wat ik voor u kan doen.

Klant; Kijken? Wat ben jij dom als je eerst nog moet gaan uitzoeken wat je moet doen.

Ik verontwaardigd; Pardon?

Klant; Ik zeg dat je dom bent, verbind me nu maar door met de directeur. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Ik was zo verontwaardigd dat mijn onbeschofte antwoord was; Dat is toch echt te moeilijk voor mij meneer Pietersen, ik kan in mijn dommigheid helaas niets anders dan een telefoon opnemen, mijn naam zeggen en weer ophangen. Ik wens u dus nog een hele prettige dag verder.Hahaha, deze is echt leuk! Zelf zou ik nooit zo adrem kunnen zijn, eerder verbluft.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:Yvonne77 schreef op 13 juni 2013 @ 16:59:

[...]

Ja, die ken ik ook Of niet voor vakantie, maar iemand die met chemo moest beginnen, het recept al weken in huis had en één dag van tevoren kwam voor iets wat we niet op voorraad hadden. Weer een spoedbestelling van ¤500,-. Ik snap niet dat mijn baas het niet op die klant heeft verhaald. Heel vervelend dat iemand ernstig ziek is, amar dit sloeg echt nergens op. Ohja, en dan ook nog boos worden dat we het niet hadden.

och ja, daar zou ik nog begrip voor hebben.

god weet hoe staat het leven van die mensen op hun kop, houden ze maar net (emotioneel) het hoofd boven water...

ok, het zou allemaal niet mogen natuurlijk, maar ik vind het wel menselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven