Werk & Studie alle pijlers

Klanten uit de Hel

11-06-2013 15:41 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt de meest grappige website gevonden: clientsfromhell.net

Er staan korte conversaties op tussen klant en degene die een opdracht uitvoert voor de klant. Ik vind het hilarisch en aangezien ik ook met klanten werk, zo herkenbaar!!!

Wellicht dat we hier een Nederlandse variant kunnen starten?
Nee hoor Starshine, exact hetzelfde abonnement. Alleen betaal je dan voor je toestel een X bedrag per maand 'af' (Vodafone) extra.

Ik heb het allemaal nagerekend.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:rozehanddoek schreef op 11 juni 2013 @ 20:17:

[...] En het is voor ons ook frustrerend als er een terugbelverzoek wordt aangemaakt en er wordt niet teruggebeld, want wij zijn niet degene die terug moeten bellen.

[...]

In een andere situatie moest ik een cliënte terugbellen, maar zij was steeds niet bereikbaar. Op een gegeven moment belde cliënte mij en ging gelijk vol in de aanval in de trant van: waarom belde u mij niet terug?

Mijn antwoord: ik heb u 5 keer gebeld met de data en tijdstippen die ik bij het dossier had genoteerd.

Cliënte was daarna een stuk redelijker.
quote:Ster__ schreef op 13 juni 2013 @ 12:11:

Nee hoor Starshine, exact hetzelfde abonnement. Alleen betaal je dan voor je toestel een X bedrag per maand 'af' (Vodafone) extra.

Ik heb het allemaal nagerekend.okay apart...heb jij effe mazzel
Nu hopen dat t aanbod nog staat als ik eenmaal mag verlengen
Ik heb als bijbaan jarenlang op een callcenter van een telecombedrijf gewerkt. Echt, je maakte er de gekste dingen mee.

Klanten die helemaal uit hun plaat gingen omdat het bedrijf ze afgesloten had. Eigenlijk was het altijd zo dat ze zelf niet betaald hadden maar dat was natuurlijk nooit hun eigen schuld.

Herinneringen kregen ze nooit (heb in al die jaren nog nooit iemand gesproken die toegaf een herinnering ontvangen te hebben, op miraculeuze wijze kwamen die zogenaamd nooit aan) maar zodra ze 's morgens niet op internet konden, dan waren de rapen gaar en werd ik voor vanalles en nog wat uitgemaakt.

Tegen mij is ook ooit gezegd dat het mijn schuld was dat haar kinderen nu niet te eten hadden. Ik was zó boos; dat je baalt kan ik goed begrijpen maar ga je niet zo lopen te verlagen, mensen die er niks aan kunnen doen uitschelden en hen ook nog eens de schuld geven. Heb netjes aangegeven dat ik niet verantwoordelijk ben voor haar administratieve en financiele puinzooi.

Niet zo netjes maar sommige mensen halen écht het bloed onder je nagels vandaan.

Ik heb me regelmatig verbaasd over hoe onbeschoft en asociaal sommige mensen zijn. Keihard liegen en als ze dan door de mand vallen, doen ze net of jij degene bent die gek is. Smoezen verzinnen, je verrot schelden om niks, je bedreigen om niks, de meest ongeloofwaardige verhalen ophangen ... kan er een heel boek mee vullen.

Gelukkig werk ik er al jaren niet meer. Je moet er tegen kunnen hoor, het is echt een stressvolle baan. In het begin vond ik het een uitdaging (als bijbaan dan ) maar ik herinner me nog goed hoe afgemat ik op het einde was. Ik was verhard en dat meen ik serieus, vond ik best erg om te moeten constateren.
Oh dat herken ik ook. Heb eens tegen een vrouw gezegd, die begon te tieren dat ze nóóit post kreeg: "Ja, die postbodes zijn niet te vertrouwen he? Ze houden de factuur, de herinnering en de aanmaning bij zich. Maar de dwangbevelen, die hoeven ze niet!"

Wat ik ook wel zei was: "hoe kan het dat uw adres wel goed in het systeem staat en alleen het dwangbevel wordt ontvangen? Hoe werkt dat? Misschien moet u een klacht indienen bij de posterijen!"

( Nee hoor, postbodes van nederland, jullie zijn niet schuldig )
quote:Starshine schreef op 13 juni 2013 @ 11:04:

[...]

ach, iedereen die twee seconden nadenkt weet toch dat zo'n toestel niet echt gratis is. Ik vind het ongelooflijk dat mensen dit nog steeds niet weten/kunnen bedenken.

Ik vind dat ook ongelooflijk, maar er zijn dus mensen die dat echt niet kunnen bedenken en toehappen bij het woord 'gratis'....die misleid je dus door iets gratis te noemen wat niet gratis is...

Kijk, de meeste mensen hier zorgen wel voor zichzelf en ze vallen niet voor ieder lulpraatje, maar zo is dus niet iedereen, zoals de mevrouw die restitutie vroeg...(wat ook geen oplossing is hoor ;)
Hier ook meer dan genoeg verhalen vanuit een bedrijf met 'bezoekers' ipv 'klanten' ..

Ik zal er 1 kort toelichten;

Na een lange dag veel gestaan te hebben loop ik even de de trap op naar mijn collega die daar staat en zeg: zo, even wat beweging.

Waarop een bezoeker doodleuk zegt: had je maar een vak moeten leren.

Ik reageer met: dat heb ik ook wel gedaan hoor.

Hij zo: dan had je hier ook niet dom portiertje staan te spelen

Dat was trouwens het meest brutale in 5 jaar wat ik naar me hoofd geslingerd kreeg. Ik voelde me hoofd rood worden van woede, heb hem genegeerd en ben weer weggelopen. Wel gaf ik zijn vrouw een vuile blik.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Ivetje schreef op 11 juni 2013 @ 20:33:

Ik heb maar geantwoord dat ik ook niet voor niks sta te werken en dat we een commercieel bedrijf zijn en geen liefdadigheidsinstelling.

Dat schijnen sommige mensen niet te begrijpen helaas.

Nee, dat mag je niet zeggen. Ik heb wel klanten meegemaakt die dachten dat wij van 'al hun geld' op vakantie gingen naar de Bahanma's. Ik heb maar niet verteld wat voor salaris ik kreeg.

Verder vinden veel mensen het heel normaal om iets mee te nemen zonder te betalen. "ik heb nu geen geld bij me. Ik neem de medicijnen vast mee en dan kom ik het morgen wel betalen." Ehum, haalt u in de supermarkt ook een brood wat u morgen gaat betalen? Nee? Nou, dat kan hier ook niet.

Waarom denken mensen dat de zorg geen geld hoeft te verdienen?
quote:Ivetje schreef op 12 juni 2013 @ 08:13:

Ik heb vaak klanten die vandaag iets nodig hebben, want ze gaan diezelfde avond op vakantie! En dan gaat het dus om medicatie he! Ja, die ken ik ook Of niet voor vakantie, maar iemand die met chemo moest beginnen, het recept al weken in huis had en één dag van tevoren kwam voor iets wat we niet op voorraad hadden. Weer een spoedbestelling van ¤500,-. Ik snap niet dat mijn baas het niet op die klant heeft verhaald. Heel vervelend dat iemand ernstig ziek is, amar dit sloeg echt nergens op. Ohja, en dan ook nog boos worden dat we het niet hadden.
quote:Louba schreef op 13 juni 2013 @ 11:20:

Ook ik heb bij de Belastingtelefoon gewerkt. Zowel op Toeslagen als op inkomstenbelasting. En ook op de tweede lijn, voor de complexere vragen.

Ik kan je zeggen: mensen bellen niet om je te bedanken dat ze het geld voor de toeslagen hebben ontvangen hoor! Of dat de voorlopige teruggave zo perfect op tijd elke maand komt.

Nope, heb ik nooit gedaan, maar ik ben wel altijd enorm goed geholpen door de mensen van de Belastingtelefoon. Weet niet of ik jou ooit aan de lijn heb gehad :-).

Heb enorm veel respect voor jullie, want wat moet het k** zijn soms.

Misschien toch eens bellen om bovenstaande te zeggen
quote:Yvonne77 schreef op 13 juni 2013 @ 16:54:

[...]

Nee, dat mag je niet zeggen. Ik heb wel klanten meegemaakt die dachten dat wij van 'al hun geld' op vakantie gingen naar de Bahanma's. Ik heb maar niet verteld wat voor salaris ik kreeg.

Verder vinden veel mensen het heel normaal om iets mee te nemen zonder te betalen. "ik heb nu geen geld bij me. Ik neem de medicijnen vast mee en dan kom ik het morgen wel betalen." Ehum, haalt u in de supermarkt ook een brood wat u morgen gaat betalen? Nee? Nou, dat kan hier ook niet.

Waarom denken mensen dat de zorg geen geld hoeft te verdienen? ik had er vorige week nog 1 inderdaad, die volgende week dan wel wilde komen betalen. Ze was al zo lang klant, dat kon toch wel enz. Heb idd het voorbeeld van de supermarkt gebruikt!
quote:Yvonne77 schreef op 13 juni 2013 @ 16:59:

[...]

Ja, die ken ik ook Of niet voor vakantie, maar iemand die met chemo moest beginnen, het recept al weken in huis had en één dag van tevoren kwam voor iets wat we niet op voorraad hadden. Weer een spoedbestelling van ¤500,-. Ik snap niet dat mijn baas het niet op die klant heeft verhaald. Heel vervelend dat iemand ernstig ziek is, amar dit sloeg echt nergens op. Ohja, en dan ook nog boos worden dat we het niet hadden. ah, dit had ik ook met een middel dat zo 1000 euro kost, en we dus niet op voorraad hebben want is wel heel zonde als het over de datum gaat en het weggegooid moet worden. Ze had er een herhaalrecept voor, maar moest het perce toen hebben. Spoedbestelling, koerier kwam het brengen. Kosten daarvoor zijn wel voor haar rekening gekomen
Ik snap die mensen met die medicijnen niet....het zijn toch geen middelen waarvoor je maar 1 keer naar de apotheek moet....ik bedoel, die mensen weten toch wel hoe het werkt met medicijnen?

Het zal ze toch wel eens vertelt zijn dat hun recept niet op voorraad is en dat ze dus ruim op tijd moeten bestellen?

En buiten dat...waar is het fatsoen? Als ik ergens voor kom, maar het blijkt niet op voorraad heb ik daar gewoon begrip voor en kom dan later terug.
Ik stond op een zaterdagmiddag achter de kassa en het was echt druk. En de klanten die stonden te wachten maar zuchten. Ga dan ook niet op zaterdagmiddag winkelen als je haast heb, denk ik dan, maar goed. Ik ben zeker niet langzaam achter de kassa en vind t dan echt een uitdaging om die rij zo snel mogelijk weg te werken. Dat ging goed, totdat er een blinde mevrouw aan de beurt was.

Ze wilde ook nog een product wat vlakbij de kassa stond, maar waarvan ze niet kon zien/voelen welke ze moest hebben. Dus ik liep gauw even heen en weer om de goede te pakken, want voordat ik mijn collega (die achter in de winkel stond)uitgelegd had wat mw nodig had, was ik zelf al 3 keer heen en weer gelopen. En een echtpaar wat erachter stond maar zuchten dat het te lang duurde, dat ik op moest schieten enz. De blinde mevrouw deed er ook even over om haar geld te zoeken. Of ik dan hun niet even tussendoor kon helpen. Ik heb vriendelijk gezegd dat dit niet kon en heb mevrouw heel rustig geholpen met geld uitzoeken, het allemaal netjes voor haar in het tasje gedaan en netjes gewacht tot ze weer weg liep. Ze verontschuldigde zich nog naar de rij achter haar en ik zei dat de meeste mensen wel alle begrip hadden

Heb tegen het echtpaar gezegd dat het altijd toch weer fijn is dat een mindervalide met een beetje hulp toch nog zelfstandig haar boodschappen kon doen. Ik kreeg een hele boze blik. Later kreeg ik van meerdere klanten uit de rij te horen dat ik netjes gehandeld had. Maar wat was ik boos, je kunt toch van tevoren zien dat het druk is en heb verdorie een beetje respect voor een blinde!
Starshine : wij geven het sowieso aan dat er al standaard een dag overheen gaat. En het is idd iets dat ze jaren gebruiken, dus niet onbekend en het lijkt me dat je wel ziet dat het bijna op is.

Heb ook vaak mensen die met spoed hun pil moeten hebben. Dan is die soort niet op voorraad en ik moet het dan per direct maar oplossen. Alsof het levensbedreigend is als je hem een dag later krijgt voor zulke dingen is de dienstapotheek dus niet bedoeld dames
quote:amouse schreef op 13 juni 2013 @ 19:27:

Ik stond op een zaterdagmiddag achter de kassa en het was echt druk. En de klanten die stonden te wachten maar zuchten. Ga dan ook niet op zaterdagmiddag winkelen als je haast heb, denk ik dan, maar goed. Ik ben zeker niet langzaam achter de kassa en vind t dan echt een uitdaging om die rij zo snel mogelijk weg te werken. Dat ging goed, totdat er een blinde mevrouw aan de beurt was.

Ze wilde ook nog een product wat vlakbij de kassa stond, maar waarvan ze niet kon zien/voelen welke ze moest hebben. Dus ik liep gauw even heen en weer om de goede te pakken, want voordat ik mijn collega (die achter in de winkel stond)uitgelegd had wat mw nodig had, was ik zelf al 3 keer heen en weer gelopen. En een echtpaar wat erachter stond maar zuchten dat het te lang duurde, dat ik op moest schieten enz. De blinde mevrouw deed er ook even over om haar geld te zoeken. Of ik dan hun niet even tussendoor kon helpen. Ik heb vriendelijk gezegd dat dit niet kon en heb mevrouw heel rustig geholpen met geld uitzoeken, het allemaal netjes voor haar in het tasje gedaan en netjes gewacht tot ze weer weg liep. Ze verontschuldigde zich nog naar de rij achter haar en ik zei dat de meeste mensen wel alle begrip hadden

Heb tegen het echtpaar gezegd dat het altijd toch weer fijn is dat een mindervalide met een beetje hulp toch nog zelfstandig haar boodschappen kon doen. Ik kreeg een hele boze blik. Later kreeg ik van meerdere klanten uit de rij te horen dat ik netjes gehandeld had. Maar wat was ik boos, je kunt toch van tevoren zien dat het druk is en heb verdorie een beetje respect voor een blinde!Hopelijk lekker hard. Bah, wat een trieste bedoening. Zou je toch spontaan "Ik heb een heel zwaar leven..." gaan zingen.
quote:Vogel86 schreef op 11 juni 2013 @ 23:12:

Ook altijd leuk waren de klanten die bij het minste of geringste gelijk begonnen te dreigen met kassa, radar, consumentenbond, als het even niet gaat zoals zij het in gedachten hadden, want 'klant is altijd koning'.

Dit heb ik ook regelmatig meegemaakt. Ik heb op zo'n reactie dan ook altijd in het kader van klantvriendelijkheid de contactgegevens van radar/kassa of wat ze ook wilden opgenoemd zodat ze die meteen konden noteren zonder het eerst te moeten opzoeken.

En dan was het nog niet goed.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
quote:amouse schreef op 13 juni 2013 @ 19:27:

Heb tegen het echtpaar gezegd dat het altijd toch weer fijn is dat een mindervalide met een beetje hulp toch nog zelfstandig haar boodschappen kon doen. Ik kreeg een hele boze blik. Later kreeg ik van meerdere klanten uit de rij te horen dat ik netjes gehandeld had. Maar wat was ik boos, je kunt toch van tevoren zien dat het druk is en heb verdorie een beetje respect voor een blinde!Eh, als je fulltime werkt, heb je niet altijd een andere keus :-) Al ben ik met je eens dat zo'n reactie wel asociaal is.
Ik heb in het toerisme gewerkt. Daar kregen we een klacht van gasten die naar Turkije op vakantie waren geweest en vonden dat het eten te Turks gekruid was en waren boos dat er geen aardappels en appelmoes op het buffet stonden.....

En nog erger, andere gasten (ander land) hadden geklaagd over het feit dat het eb werd.....
quote:Starshine schreef op 13 juni 2013 @ 19:27:

Ik snap die mensen met die medicijnen niet....het zijn toch geen middelen waarvoor je maar 1 keer naar de apotheek moet....ik bedoel, die mensen weten toch wel hoe het werkt met medicijnen?

Het zal ze toch wel eens vertelt zijn dat hun recept niet op voorraad is en dat ze dus ruim op tijd moeten bestellen?

En buiten dat...waar is het fatsoen? Als ik ergens voor kom, maar het blijkt niet op voorraad heb ik daar gewoon begrip voor en kom dan later terug.Mijn ervaring is dat mensen in een apotheek wonderen verwachten. Als in de supermarkt de ketchup van merk x op is gaan ze niet flippen, maar in de apotheek wel. Tja...
Op een klantenservice;

Klant belt boos op; Met Piet Pietersen, postcode 1111 AA, ik wil de directeur spreken.

Ik; Helaas mag ik u niet doorverbinden met de directeur meneer, maar als u mij in het kort wil vertellen waar u hem over wil spreken kan ik kijken wat ik voor u kan doen.

Klant; Kijken? Wat ben jij dom als je eerst nog moet gaan uitzoeken wat je moet doen.

Ik verontwaardigd; Pardon?

Klant; Ik zeg dat je dom bent, verbind me nu maar door met de directeur. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Ik was zo verontwaardigd dat mijn onbeschofte antwoord was; Dat is toch echt te moeilijk voor mij meneer Pietersen, ik kan in mijn dommigheid helaas niets anders dan een telefoon opnemen, mijn naam zeggen en weer ophangen. Ik wens u dus nog een hele prettige dag verder.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Ik werk op de werkadministratie van een aannemersbedrijf, wij doen opdrachten voor woningbouw.

Wat je dan wel eens aan de telefoon krijgt is echt schandalig.

Alle mensen verwachten dat je gister al langs kwam, ook al hebben ze vandaag de melding gedaan.

Ik heb 1 keertje meegemaakt, dat ik een zoon van een bewoner sprak, hij was erg verontwaardigd dat het allemaal zo lang duurde.

Dus ik bied excuses aan en leg uit dat er iets in bestelling heeft gestaan, dat nogal een lange levertijd had.

Vervolgens was hij zeer onbeschoft en vraagt hij mijn naam, dus ik geef hem nogmaals mijn naam.

Zegt hij: ow, ik heb je gevonden op hyves, nu ga ik je stalken.

Ik was er best van onder de indruk de hele dag.
quote:_madhe_ schreef op 13 juni 2013 @ 20:51:

Op een klantenservice;

Klant belt boos op; Met Piet Pietersen, postcode 1111 AA, ik wil de directeur spreken.

Ik; Helaas mag ik u niet doorverbinden met de directeur meneer, maar als u mij in het kort wil vertellen waar u hem over wil spreken kan ik kijken wat ik voor u kan doen.

Klant; Kijken? Wat ben jij dom als je eerst nog moet gaan uitzoeken wat je moet doen.

Ik verontwaardigd; Pardon?

Klant; Ik zeg dat je dom bent, verbind me nu maar door met de directeur. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Ik was zo verontwaardigd dat mijn onbeschofte antwoord was; Dat is toch echt te moeilijk voor mij meneer Pietersen, ik kan in mijn dommigheid helaas niets anders dan een telefoon opnemen, mijn naam zeggen en weer ophangen. Ik wens u dus nog een hele prettige dag verder.Hahaha, goed opgelost. Zo iemand zou je toch in het gezicht willen stompen
Ja dat 'ik ga naar radar' en 'ik ga Neelie Kroes bellen' is echt te sneu voor woorden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven