Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij thuiswerk?

20-10-2020 19:10 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu een deel van België en Nederland al maanden (regelmatig) thuiswerkt ...

Wat heb jij aan als je thuis zit te werken achter / voor je computer?
Je chique kantoorplunje met bijhorende hakken? Je huis-plunje en huissokken of sneakers? Iets anders?

Wat trek jij aan bij thuiswerk?

Totaal aantal stemmen: 387

Ik tut me helemaal op in mijn kantoorplunje (13%)
Ik draag iets makkelijks type fleece-trui en joggingbroek (53%)
Ik zit in pyjama / nachtjapon achter mijn pc (3%)
Ik wissel af (18%)
Anders (12%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mijn collega's sloot pas, op zijn vrije dag, aan in een teams-meeting. Wij verbaasd want hij droeg ineens een overhemd. Naar zijn werk komt hij altijd in trainingsbroek en sweater en/of trainingsjasje op zijn gympjes. Echt zo verbaasd! :woa:



Hij is gymleraar.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Ik draag mijn hockeytrainingsbroek en breng ook zo kinderen naar kdv en ga boodschappen doen.


Waarom zou je geen pakketje kunnen aannemen in je huiskloffie?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Als ik de deur niet uit hoef, dan loop ik rond in jogging/huis pak, pyjama.
En als er een pakket word afgeleverd, dan neem ik dat gewoon aan, lekker boeiend wat de postbezorger van mij vind.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Gewoon netjes, maar wel de comfortabele versie van netjes. Soepel vallende broek en blouse of top, of een jurk van travelstof. Geen hakken, geen strakgesneden blazers of blouse, geen broeken met strakke taille etc.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik stap zelfs met sloffen in de auto of op de fiets als ik even naar het buurtsupertje moet. Ze zien eruit als schoenen,valt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn camera bij vergaderingen trouwens nooit aan. En draag boven mijn trainingsbroek een T-shirt. Maar vaak sportbh ipv beugelbeha.
Ik rol om 07:15 mijn bed uit en klok om 07:30 in. Werk mijn mail weg in pyjama en rond een uur of 9 als ik ontbeten heb fris ik me op en maak ik me op.

Ik werk meestal in joggingbroek en een makkelijke trui. Vandaag vond de manager het leuk om de webcam aan te zetten. Gelukkig had ik de kinderen al weggebracht en zag ik er dus al toonbaar uit :-P
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Jep, ik loop zo op andere dagen ook rond.

Ik doe gewoon boodschappen in een fleece en een (donkere) jogging-broek.
Geen plastic broek, geen roze of lichtgrijze, ...

En moest ik een hond hebben zou ik hem al helemaal zo uitlaten.
Geen zin in modderspatten of grasvlekken op mijn goede kleding.


Als ik buitenga trek ik alleen effe sneakers aan, want op oversokken buiten is wat onhandig :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als ik afspraken heb met videobellen zit ik er opgetut en netjes bij. Heb ik een dag zonder videobellen zit ik in een makkelijke broek en trui. Mijn collega’s mogen mij zo zien, klanten niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gewoon mijn huispak aan . Ga niet naar buiten. Anders kleed ik mij om. Bij teams overleg ook omkleden. Ik douche ook pas in de lunchpauze. Heerlijk ff de stijve schouders onder de douche.

Ik was natuurlijk wel mijn gezicht en poets mijn tanden na opstaan.
Alle reacties Link kopieren
Joggingbroek en oversized trui soms nog een vest daarover, huissokken om het af te maken, geen "last" van videogesprekken/-overleggen, kam nog net m'n haar :hihi: dat is de look sinds thuiswerkbaan begin van de maand.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ik draag yogabroeken met een hoodie (wat ik standaard draag als ik thuis ben), tenzij ik een online afspraak heb. Dan wordt die hoodie een top. Die yogabroek zie je 95% van de tijd toch niet en mocht het zo uitkomen dan zie je in die paar seconden via de webcam amper het verschil tussen yogabroek en nette zwarte broek.

Mijn jurken komen alleen de kast uit als ik een dag op kantoor werk.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik draag over het algemeen hetzelfde als altijd - ik had toch al nooit echte kantoorkleding. Maar wel vaker hetzelfde, merk ik. Ook rustig 2 dagen dezelfde outfit achter elkaar. Dat deed ik naar kantoor echt nooit. En ik loop soms net een dagje langer met vettig haar rond.
Echt in pyjama of onopgemaakt ga ik nooit werken. Voelt op de een of andere manier niet goed, ook al ziet niemand me. Ik gedij wel goed bij structuur.
juliet64 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 11:47
0.12% gewijzigd
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zo'n anderhalfjaar geleden 2 joggingsbroeken heb gekocht leef ik hierin.
Voor Corona ging ik naar kantoor in een spijkerbroek, maar zodra ik thuis kwam ging die joggingsbroek aan hoor.

Nu ik thuis zit heb ik hem de hele dag door aan. Maar ga ik om boodschappen, dan doe ik wel een spijkerbroek aan.
Maar als er iemand voor de deur staat ga ik echt niet van broek wisselen, het is toch mijn huis!?

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, maar hebben meer mensen dat als ze een hele dag in een spijkerbroek hebben gelopen dat het gaat ''plakken''/strak zitten?

Daarom voor mij thuis joggingsbroeken,ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
20-10-2020 21:25
Ik heb mijn camera bij vergaderingen trouwens nooit aan. En draag boven mijn trainingsbroek een T-shirt. Maar vaak sportbh ipv beugelbeha.
Zegt daar niemand wat van? Bij mij op het werk zou je dat wel te horen krijgen.
Het lijkt me vrij normaal dat je elkaar aankijkt als je met elkaar in gesprek bent.
Zo komen we er nu achter wat voor ondingen spijkerbroeken en andere "representatieve" kledingstukken eigenlijk zijn.
Boarn schreef:
20-10-2020 22:33
Zegt daar niemand wat van? Bij mij op het werk zou je dat wel te horen krijgen.
Het lijkt me vrij normaal dat je elkaar aankijkt als je met elkaar in gesprek bent.

Als je belt, kun je elkaar ook niet aankijken. Daar is de afgelopen honderd jaar niemand over gevallen.

Verder hebben mensen soms niet genoeg WiFi voor beeld en geluid twee kanten op. Soms wordt je verbinding stabieler door iets uit ze zetten.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
20-10-2020 22:36
Zo komen we er nu achter wat voor ondingen spijkerbroeken en andere "representatieve" kledingstukken eigenlijk zijn.
Wel thuis, ik kan NIET stilzitten, als het rustig is neem ik elke onmogelijke houding te bedenken bijna aan, volgens mij ziet het er bijna uit als yoga op m'n stoel :rofl: , heb het in jaren niet zo rustig gehad tijdens het werken...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
20-10-2020 22:41
Wel thuis, ik kan NIET stilzitten, als het rustig is neem ik elke onmogelijke houding te bedenken bijna aan, volgens mij ziet het er bijna uit als yoga op m'n stoel :rofl: , heb het in jaren niet zo rustig gehad tijdens het werken...
Heerlijk toch?? :-D
moonenz schreef:
20-10-2020 22:41
Wel thuis, ik kan NIET stilzitten, als het rustig is neem ik elke onmogelijke houding te bedenken bijna aan, volgens mij ziet het er bijna uit als yoga op m'n stoel :rofl: , heb het in jaren niet zo rustig gehad tijdens het werken...
Heerlijk toch?? :-D
Alle reacties Link kopieren
Als ik deze reacties allemaal lees dan denk ik waar doen we het allemaal voor. Ik stem sowieso voor pantoffels op het kantoor.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Vandaag in pyjama en badjas gewerkt. Had een overleg waarbij de ik de camera uit liet staan. Soms tut ik me op en soms is het modus Ma Flodder. Heerlijk die vrijheid. Ik heb het nooit te koud of te warm. Was op kantoor wel anders. Thuis werk ik eigenlijk alleen maar in comfort realiseer ik me nu.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
20-10-2020 22:33
Zegt daar niemand wat van? Bij mij op het werk zou je dat wel te horen krijgen.
Het lijkt me vrij normaal dat je elkaar aankijkt als je met elkaar in gesprek bent.
Nee, alleen bij beoordeling hoeft ie aan. Als ik telefoneert kijk ik degene aan andere kant toch ook niet aan ;-). Ik zie vergaderen via teams als telefoneren (en vind mezelf op camera zien zo ongemakkelijk).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik om 14.30 een videomeeting. Toen ben ik om 13.30 uur gaan douchen, aankleden en optutten. De ochtend heb ik in pyjama gewerkt (zijnde een oude pyjamabroek van mijn dochter, T-shirt en vest). Ik trek ook wel eens een jurkje aan voor overleggen, maar heb er geen problemen mee om dat in spijkerbroek en trui te doen als het met alleen collega’s is.
Joggingbroeken en huispakken heb ik niet. Ik heb er wel eens een gekocht, een joggingbroek, maar daar voelde ik me niet echt op mijn gemak in. Zeker niet buiten de deur. Dikke plofkont krijg je erin.
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
20-10-2020 19:43
Van boven altijd netjes want naast de online meetings kan ik de hele dag door gebeld worden door collega´s en leidinggevende via Teams. En bel ik zelf andersom mijn collega´s en leidinggevende ook via Teams voor een vraag.
Van onderen een joggingbroek met sloffen ;-)
Hahaha, dat deed ik ook tijdens online lesgeven en vergaderingen. Op een gegeven ogenblik moest ik echt even checken of niet nog op mijn pantoffels op de gang stond, op het punt om naar buiten te lopen met de honden.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven