Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij thuiswerk?

20-10-2020 19:10 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu een deel van België en Nederland al maanden (regelmatig) thuiswerkt ...

Wat heb jij aan als je thuis zit te werken achter / voor je computer?
Je chique kantoorplunje met bijhorende hakken? Je huis-plunje en huissokken of sneakers? Iets anders?

Wat trek jij aan bij thuiswerk?

Totaal aantal stemmen: 387

Ik tut me helemaal op in mijn kantoorplunje (13%)
Ik draag iets makkelijks type fleece-trui en joggingbroek (53%)
Ik zit in pyjama / nachtjapon achter mijn pc (3%)
Ik wissel af (18%)
Anders (12%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet mijn kantoorkleding (= kostuum).

Aangezien de consensus zelfs internationaal nu blijkbaar is dat je prima een t-shirt kan dragen tijdens een video conference call, doe ik dat ook steeds vaker.

Wel altijd netjes, geen prints of uitgelubberd. Vaak ook wel een polo, maar eigenlijk steeds minder vaak een overhemd.

Toch zie ik wel af en toe mensen die het echt bont maken hoor. Als ik tegen een voetbalshirt zit te praten bij een eerste kennismaking dan vind ik dat toch bijzonder.

Kortom, er zit nog wel wat tussen helemaal opdoffen in je kantooroutfit en een fleecetrui...
Anders; hetzelfde als ik naar mijn werk aan doe, casual maar netjes. Natuurlijk wel met sloffen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het onderwijs, ben nu 3 dagen op school en 2 thuis. Als ik thuiswerk draag ik in principe hetzelfde dan wanneer ik op school zou zijn. Dus ook mijn nette broeken/rokken/jurken, alleen dan geen panty's maar gewoon dikke sokken of een dikke panty.
Als ik online lesgeef dan zorg ik wel dat ik wat make-up op heb, maar dan een laagje poeder + mascara ipv foundation/oogpotlood/mascara.

Als mijn werkdag erop zit maak ik mijn gezicht school, als ik een nette broek/rok/jurk aan heb gehad trek ik een gemakkelijke broek aan. Net zoals ik zou doen als ik naar het werk ben geweest.
Dit is voor mijn ritme het beste, daarnaast heb ik dan nog steeds een beetje het gevoel werk/prive te scheiden.

Overigens heb ik sowieso niet echt 'huispakken', alleen oude broeken die ik niet meer naar mijn werk draag, maar die nog niet versleten zijn.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zit ik heel vaak in mijn pyjama of huispak. Heerlijk vind ik dat en lekker relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
20-10-2020 19:19
Dat noem ik dus zelf net zo goed "kantoorplunje" :-).

Je zou er zo mee naar kantoor kunnen.



(Opstartster loopt zelf standaard in huispak rond bij thuiswerk.
Tenzij die éne keer een skype-vergadering dan trek ik gauw een fatsoenlijk truitje aan.)
Haha ja dat doe ik ook.
Meestal dus pyjama of huispak en als er een vergadering is dan trek ik een nette blouse of trui aan en dof ik me op (behalve mijn pyjamabroek; die hou ik aan) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Ik heb geen kinderen of huisdieren, dus soms kom ik inderdaad niet buiten. Al ga ik wel gewoon in huispak de tuin in.
Als ik wel weg moet of wil dan trek ik gewoon een trui en een spijkerbroek aan. Ik merk dat ik daar makkelijker in geworden ben als ik een boodschap moet doen: voorheen zou ik niet zonder make-up of mijn haren in model de deur niet uitgaan. Nu doe ik dat makkelijker en merk dat het allemaal niet zo erg is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie: boven een net kantoorbloesje. Onder mn joggingbroek en slobsokken
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn allemaal verplicht de camera aan te hebben tijdens een meeting. En dat zijne er nog al wat (helaas) Ik ben hier ook wel voorstander van. Lichaamstaal zegt zo veel meer dan alleen gesproken woord. Dus het ligt er een beetje aan. Ik heb wel makkelijkere kleding aan en mezelf opmaken doe ik ook niet, maar in mijn joggingpak gaan zitten vind ik weer ongepast. Dus gewoon casual maar nog wel gewoon netjes en vooral comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelde me dit jaar trouwens wel aan kosten voor nette kleding. Dat draag ik eigenlijk zelden tot nooit meer nu. Ik heb echt veel minder kleding en schoenen gekocht dan normaal.
Ik werk niet op kantoor, dus draag normaal ook geen kantoorkloffie.

Bij thuiswerk draag ik gewoon iets gemakkelijks, als ik een videocall heb idem.
Hier ook eigenlijk gewoon basic, casual. Niks geks, geen overdreven opgetut maar ook geen slobber outfit. Al is die laatste optie soms echt verleidelijk haha.
Ik ga gewoon voor wat ik normaal aan zou doen thuis. Een spijkerbroek en een sweater
Alle reacties Link kopieren
Nu de kinderen vakantie hebben en ik ze niet weg hoef te brengen begin ik extra vroeg. Normaliter kleed ik me netjes aan, haren geföhnd, make-up enzo, want ik heb wel Teams-afspraken en ik voel me meestal wel wat gemotiveerder als ik mijn kantooroutfit aanheb. Vandaag heb ik echter niets staan aan afspraken en zit ik héérlijk in mijn pyama (en ben extra extra vroeg begonnen).
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Ik ben ook benieuwd naar de huispakken van iedereen.

Is dat een redelijk normale outfit van zacht materiaal (dat denk ik nu), of iets als een soort big shirt met Tweety op de voorkant en een pyjamabroek er onder (dat dacht ik voor dit topic).
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
21-10-2020 10:13
Ik ben ook benieuwd naar de huispakken van iedereen.

Is dat een redelijk normale outfit van zacht materiaal (dat denk ik nu), of iets als een soort big shirt met Tweety op de voorkant en een pyjamabroek er onder (dat dacht ik voor dit topic).
Ik heb een hele zachte onesie van de Hunkemoller.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
21-10-2020 10:13
Ik ben ook benieuwd naar de huispakken van iedereen.

Is dat een redelijk normale outfit van zacht materiaal (dat denk ik nu), of iets als een soort big shirt met Tweety op de voorkant en een pyjamabroek er onder (dat dacht ik voor dit topic).
Mijn huispak is een legging met hoodie in de winter en een harembroek met hempje in de zomer.
Ik ga er dan ook prima de deur mee uit voor een snelle boodschap, als ik een lange jas en laarzen aan doe zie je weinig van mijn legging.
Alle reacties Link kopieren
Om nog antwoord te geven op de vraag: ik loop in kleding die ik normaal in het weekend/ vrije tijd draag. Minder formeel dan normaal op het werk maar wel gewoon toonbaar, casual.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
21-10-2020 10:13
Ik ben ook benieuwd naar de huispakken van iedereen.

Is dat een redelijk normale outfit van zacht materiaal (dat denk ik nu), of iets als een soort big shirt met Tweety op de voorkant en een pyjamabroek er onder (dat dacht ik voor dit topic).
Hier is dat adidas trainingsbroek (donkerblauw) of sportlegging met tanktop/ T-shirt en vest. Daaronder blote voeten of sportkousen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een mix tussen nette bovenkant en relaxte onderkant. Ik ben gestopt met jasjes Jurkjes e.d., die ik normaal naar werk draag. Dat vond ik echt too much voor het feit dat je alleen de bovenkant van mijn schouders ziet. In plaats daarvan heb ik een paar mooie ‘thuiswerktruien’ gekocht die netjes zijn maar ook heel lekker zitten. En warm zijn want mijn thuiswerkplek is nogal kouwelijk.

Eronder spijkerbroek en gympen o.i.d..

Onesies en joggingbroeken draag ik sowieso nooit en zou ik nu ook niet doen. Het blijft toch werk en ik voel me gewoon meer in een werkmodus als ik me daar ook enigszins naar kleed.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk normaliter op een informeel kantoor en draag daar hetzelfde als thuis: spijkerbroek (blauw, grijs of zwart) met blouse of shirt met korte mouwen en een vest, met biker boots of sneakers. Dat draag ik dus nog steeds. Ik werk nooit in joggingbroek en/of zonder make-up omdat ik me dan niet fit voel, en ik moet de kinderen 's ochtends wegbrengen en ga niet de deur uit zonder make-up of in joggingbroek.
meauve01 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 11:21
3.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
21-10-2020 10:13
Ik ben ook benieuwd naar de huispakken van iedereen.

Is dat een redelijk normale outfit van zacht materiaal (dat denk ik nu), of iets als een soort big shirt met Tweety op de voorkant en een pyjamabroek er onder (dat dacht ik voor dit topic).

Hier alleen een huisbroek, van donkerblauw fluweelachtige stof en sokken met van die teddystof erin en die ziet al helemaal niemand. Bovenkledij is gewoon of een trui, blouse, effen shirt. Alles wat ik ook naar kantoor aan zou trekken. Behalve die huisbroek dus.
wij slapen nooit.
Bovenkant, inclusief hoofd, is zoomproof. De rest is joggingbroek en sloffen. Ik heb dus gekozen voor anders.
Alle reacties Link kopieren
Vaak casual gekleed. Ongeveer in 2 van de 3 gevallen geen makeup. Heb ook lang niet altijd mn camera aanstaan.

Wel heb ik vaak mn broek los, dus dat is opletten voordat ik opsta ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nu trouwens joggingbroek en blote voeten.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 21-10-2020 17:53
51.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn bovenlijf (inclusief geföhnd haar en make up) is kantoorwaardig.
Mijn onderlijf wisselt huisbroeken/loungebroeken af.
En als ik weet dat ik geen calls met webcam meer heb dan doe ik mijn bh vaak halverwege de dag ook weer weg en ruil een blouseje voor een t-shirt.

Ik haat het om mijn kleding te 'voelen' maar ik vind kleding wel ook een manier om het moreel van zowel mezelf als mijn collega's een steuntje in de rug te geven. Binnen ons bedrijf ben ik uiterlijk het meest verzorgd, dus misschien werkt dat daarom bij mij zo en is het voor mijn collega's heel anders.

Heeft er iemand richtlijnen vanuit zijn/haar werk ontvangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven