Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij thuiswerk?

20-10-2020 19:10 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu een deel van België en Nederland al maanden (regelmatig) thuiswerkt ...

Wat heb jij aan als je thuis zit te werken achter / voor je computer?
Je chique kantoorplunje met bijhorende hakken? Je huis-plunje en huissokken of sneakers? Iets anders?

Wat trek jij aan bij thuiswerk?

Totaal aantal stemmen: 387

Ik tut me helemaal op in mijn kantoorplunje (13%)
Ik draag iets makkelijks type fleece-trui en joggingbroek (53%)
Ik zit in pyjama / nachtjapon achter mijn pc (3%)
Ik wissel af (18%)
Anders (12%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
spin1234 schreef:
20-10-2020 19:13
Ik mis een keuze. Ik kleed me netjes maar niet tot in puntjes..... dus geen hakken maar slippertjes. En vaak spijkerbroek met nette blouse maar geen jurkje

Dit, maar ook jammer dan ik niet meerdere keuzes kon aanvinken. Ik had bijvoorbeeld vandaag een online cursus in mijn vakantie. Beetje alles van hierboven. Wel mijn haar netjes en make-up, niet in pyjama maar ook niet iets waarin ik zou gaan werken. En dan mijn Crocs, de roze. Alleen de bovenste 50 cm komen in beeld.

Verder wil ik weinig thuis, want primair onderwijs.
Sporttopjes ipv beugel-bh's, grote trui van vriend, legging en dikke wollen sokken.

Ik zou niet weten waarom ik thuis in oncomfortabele kleding die ook nog eens niet lekker warm is zou gaan zitten.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei toevallig vandeweek tegen mijn man dat ik alle leuke (en nieuwe) kleding in mn kast gewoon niet meet aantrek. Ik loop hele dagen in joggingbroek, van boven een shirtje met vestje of een trui die ik ook naar kantoor aan zou kunnen doen, Maar ik betrap mezelf er nu wel op dat ik me er niet vlotter door ga voelen. Mn haar idem dito, heb er ook gewoon niet zo zin in om er veel tijd aan te besteden want ik kom toch nergens.
Enerzijds vind ik het lekker, het zit heel comfortabel, anderzijds voel ik me ook een beetje een zoutzak
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
20-10-2020 19:16
Er zit nog heel veel tussen opgetut en in je joggingbroek.

Ik mis: casual kleding.
Precies, hier ook gewoon casual. Overigens draag ik dat ook op mijn werk. Ik zorg er altijd voor dat ik gedoucht ben, haar gewassen en geföhnd en gewoon normale kleding aan. Ook al trek ik tegenwoordig wel iets van een makkelijke broek aan.
Gatekeeper* schreef:
20-10-2020 19:34
Ik zit niet in 3 delig grijs maar kleed me wel gewoon netjes aan en maak me op.
Ik heb wel lekker mijn sloffen aan.
Dit doe ik ook.

Een enkele keer iets makkelijks, maar wel altijd een redelijk nette top, opgemaakt en haren gedaan.
Alle reacties Link kopieren
joggingbroek en fleecetrui net niet, wel een makkelijke broek en een lekker warm vest in plaats van een jasje. En sloffen. Wel doe ik mijn haar netjes en gewoon mascara op en zo, ik moet toch af en toe in beeld.

Een pyjama heb ik niet, dus zo diep ga ik niet zinken.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Jeans en een nette trui of blouse, want soms wil een collega van een andere afdeling even videobellen. Mijn eigen team zit nog net niet in pyjama/ onesie. Sinds de zomer merk ik dat de meesten zich niet meer druk maken om hun uiterlijk.
newspaper schreef:
20-10-2020 19:54
Ik zei toevallig vandeweek tegen mijn man dat ik alle leuke (en nieuwe) kleding in mn kast gewoon niet meet aantrek. Ik loop hele dagen in joggingbroek, van boven een shirtje met vestje of een trui die ik ook naar kantoor aan zou kunnen doen, Maar ik betrap mezelf er nu wel op dat ik me er niet vlotter door ga voelen. Mn haar idem dito, heb er ook gewoon niet zo zin in om er veel tijd aan te besteden want ik kom toch nergens.
Enerzijds vind ik het lekker, het zit heel comfortabel, anderzijds voel ik me ook een beetje een zoutzak
Daarom doe ik dat dus ook niet. Op een luie zondagochtend loop ik heerlijk in mijn joggingbroek maar op maandag vind ik het dan altijd weer lekker om me normaal aan te kleden. En nette kleding kan ook prima comfortabel zijn.
pejeka schreef:
20-10-2020 19:45
Aanbevolen wordt om zowel qua dagritme als qua kleding zoveel mogelijk aan te houden wat je gewend bent als je naar kantoor zou gaan. Dus niet in je pyjamabroek achter de laptop bijvoorbeeld, of in een vest dat je niet naar je werk zou aandoen.

Gelukkig vallen die aanbevelingen niet onder de Corona-maatregelen.

Man hier werkt op kantoor altijd in overhemd/spijkerbroek maar op thuiswerkdagen gerust in sweater of T-shirt. Heeft prima werkritme, maar hij werkte voor Corona ook regelmatig al thuis.
Alle reacties Link kopieren
Vive_ schreef:
20-10-2020 20:00
Jeans en een nette trui of blouse, want soms wil een collega van een andere afdeling even videobellen. Mijn eigen team zit nog net niet in pyjama/ onesie. Sinds de zomer merk ik dat de meesten zich niet meer druk maken om hun uiterlijk.
Heerlijk lijkt zo'n onesie mij :-D.

Maar net 1 brug te ver voor echtgenoot die hier af en toe ook rondloopt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
In principe heb ik gewoon hetzelfde aan als op kantoor, alleen geen schoenen. Wij hebben nooit schoenen aan in huis. Mijn normale kantoorkleren zijn al casual, dus dat kan nu ook prima.

Nu het kouder wordt heb ik wel vaker een dik vest of hoodie aan die ik niet snel naar kantoor zou dragen. Mijn werkkamer is boven en om het daar op een lekkere werktemperatuur te krijgen moet ik beneden de verwarming wel erg hoog zetten en dat vind ik zonde. Vriend werkt op zolder en daar is het nog kouder helaas (en in de zomer nog warmer).

De meeste van mijn collega’s hebben ook hun normale kantoorkleren aan. Alleen een aantal managers die op kantoor vaak in pak lopen zie ik nu vaak in t-shirt of trui in meetings zitten.

Eén keer een Teams-meeting gehad met een collega in badjas. Ze had een enorm drukke week gehad en we hadden een meeting met drie directe collega’s waarbij dat best kon vond ze. En dat kon ook prima. Zag er prima uit en heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Joggingbroek en trui. Net onder het beeld van de webcam mijn warm water kruik en een dekentje :heart:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tot een uur of 10 in pyjama en badjas. Daarna hangt het af van mijn agenda. Heb ik geen overleggen, dan een jurk van zachte stof met een legging. Heb ik wel overleggen dan in blouse en en pantalon. Als ik sollicitatiegesprekken moet houden dan ook nog een jasje eroverheen. Sowieso na 10 uur altijd make-up en haar netjes verzorgd. Of ik nou overleggen heb of niet. Ik maak ook elke dag een wandeling of even een boodschap doen. Dus verzorging vind ik sowieso belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-10-2020 19:34
Ik zit niet in 3 delig grijs maar kleed me wel gewoon netjes aan en maak me op.
Dit doe ik ook. Maar ook op mijn vrije dagen of in het weekend loop ik er zo bij. Mijn joggingbroek/huispak trek ik pas ‘s avonds na het douchen aan om mee op de bank te hangen. Zie niet in waarom ik daar een hele dag in zou willen rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik tut me niet op maar draag wel normale kleding. Haar in een knot en een beetje make-up.
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
20-10-2020 20:19
Dit doe ik ook. Maar ook op mijn vrije dagen of in het weekend loop ik er zo bij. Mijn joggingbroek/huispak trek ik pas ‘s avonds na het douchen aan om mee op de bank te hangen. Zie niet in waarom ik daar een hele dag in zou willen rondlopen.

Omdat het het meest comfortabel is :heart: Wat mij betreft een stuk comfortabeler dan mijn skinny jeans met blouse.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik trek de kleding thuis aan die ik ook naar kantoor aantrek. Ik zie tijdens de vele teamsgesprekken mijn collega's in dezelfde kleding als op kantoor. Het enige verschil is dat ik thuis lekker op sloffen loop.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vrijwel altijd thuis, ook voor corona, en ik kleed me dan gewoon normaal, niet enorm formeel, maar ook niet in joggingbroek of pyjama. Voorheen droeg ik meestal een skinny met een capuchonvest of trui, nu meestal een nette, soepelvallende broek met een wat nettere trui of blouse. Videobellen hoef ik zelden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Verschillend, maak me nog steeds op en doe mijn haar maar onderkleding vaker een joggingbroek. Als ik naar buiten ga, wissel ik van broek.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche, kleed me aan en doe mijn make-up. Wel trek ik veel eerder een gemakkelijk vest of warme trui aan. Op kantoor is het veel te warm waardoor ik daar eerder in een blouse liep, wat dan wel netter oogt, maar thuis draag ik nu dus voornamelijk truien en vesten.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik nu wat vaker voor “praktisch” kies. Mijn jurkjes blijven meer in de kast hangen. Ik draag nu meestal een jeans met een nette trui/blouse. Mijn gezicht met make-up en mijn haar in de plooi. Met eronder dikke sokken of Crocs :hyper:
stokske schreef:
20-10-2020 19:30
Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
.
Collega ook. Toen moest ie laatst iets van achter zijn stoel pakken.. :-o

Ik draag een combi van de pyjama en huispak (boxer en hemd met daarover sjokbroek en lekkere trui. En mijn sloffen.
Alle reacties Link kopieren
Naar kantoor heb ik nog weleens een blouse met een jasje aan, nu minder, nu vaker een lekker vest, ook prima voor online. Make-up ondertussen vaker niet dan wel, ik heb leesbrillen met gekleurde monturen dus online valt geen make-up op al wat minder op, tenminste, bij mij dan.
Geen schoenen, wel warme sokken. Ook vaker een thuisbroek, ziet niemand als ik zit, alleen die trek ik dan weer niet naar kantoor aan.
wij slapen nooit.
Eigenlijk kleed ik mij thuis niet anders dan wanneer ik naar het werk ga. Ik doe mijn haar in model, een beetje mascara en een licht geurtje op. Ik ga netjes gekleed, en al mijn kantoorkleding zit lekker. Het meeste draag ik ook in mijn vrije tijd. Door een normaal ritme aan te houden, inclusief aankleden, voel ik mij mentaal het fijnste.

Het enige verschil zit in de schoenen. Thuis draag ik warme sokken over mijn panties en laat ik mijn hakken uit. Wij dragen in huis nooit schoenen. Omdat ik niet meer zo lenig ben als vroeger leg ik mijn benen nog maar zelden in mijn nek, dus die sokken zijn nog niemand opgevallen.

Als ik eens een joggingbroek/huispak of pyjama wil aantrekken zal ik die eerst nog moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet meer thuis, maar ik gooide voor de lessen mijn schoolhoody aan en deed alsof het heel normaal was allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven