Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij thuiswerk?

20-10-2020 19:10 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu een deel van België en Nederland al maanden (regelmatig) thuiswerkt ...

Wat heb jij aan als je thuis zit te werken achter / voor je computer?
Je chique kantoorplunje met bijhorende hakken? Je huis-plunje en huissokken of sneakers? Iets anders?

Wat trek jij aan bij thuiswerk?

Totaal aantal stemmen: 387

Ik tut me helemaal op in mijn kantoorplunje (13%)
Ik draag iets makkelijks type fleece-trui en joggingbroek (53%)
Ik zit in pyjama / nachtjapon achter mijn pc (3%)
Ik wissel af (18%)
Anders (12%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
20-10-2020 20:32
Ik merk dat ik nu wat vaker voor “praktisch” kies. Mijn jurkjes blijven meer in de kast hangen. Ik draag nu meestal een jeans met een nette trui/blouse. Mijn gezicht met make-up en mijn haar in de plooi. Met eronder dikke sokken of Crocs :hyper:
Mee eens. Hoewel mijn man een rok met panty erg leuk vindt om naar te kijken ga ik dat dus niet doen voor een thuiswerkdag. En beugelbh’s ga ik echt nooit meer aandoen, had er gisteren voor het eerst sinds weken weer één aan en het zat echt vreselijk.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Hier standaard van die fluffy huispakken van de Primark, ik heb hem in roze en lila, verder dikke grijze geitenwollen sokken, geen make up en haar in een knot, en natuurlijk bh loos.
Ik had vorige week een online sollicitatie gesprek, en toen heb ik een nette blouse aangetrokken met daarover een blazer, haren mooi gekapt en natuurlijk make up op gedaan en oorbellen.aangetrokken, dat was de bovenkant, en aan de onderkant had.ik gewoon die broek aan van mijn huispak en mijn sokken, en ik zat op de bank, het was heel raar om op zo een manier een sollicitatie gesprek te voeren.

Maar tijdens teamoverleg met Teams hou ik ook gewoon mijn huispak aan hoor, want het lijkt gewoon alsof ik een warme trui aan heb, ik doe alleen mijn haar netjes en een glosje op mijn lippen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
20-10-2020 19:30
Voor mijn mentale gesteldheid is het wel fijn om mij gewoon aan te kleden en op te maken. Gewoon iets leuks aantrekken wat ik ook wel naar kantoor aan zou doen. Casual dat wel...

Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
Hij masturbeert toch niet he?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Hier spijkerbroek met leuke trui/vest. En dikke sokken. Van een joggingbroek word ik echt lamlendig dus dat doe ik alleen ‘s avonds. Beetje mascara en mijn haar doe ik ook, maar verder besteed ik er niet zo veel tijd aan.

Ik zie collega’s en relaties in ongeveer hetzelfde. En ik zie echt niemand in pak in teams, ook de directie niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt overdag wel in joggingbroek, als hij naar de supermarkt of het schoolplein gaat (of als hij gewoon een wandelingetje gaat maken) dan doet hij een gewone broek aan. Ik breng dochter 's morgens meestal naar school en zoon wordt opgehaald dus hij hoeft dan de deur nog niet uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Team als je het ziet is het kantoor... Dikke sokken, joggingbroek,dekentje nette top en vest, haar gedaan. Make-up is niet mijn gewone kantoorlook.
Casual mocht sowieso al op kantoor. Soms maak ik het nu wel iets te casual thuis. Legging met trui, heel vaak.
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.
Ja dat snap ik ook niet. Ik heb gewoon stoffen broeken als tussenoplossing, due kan ik inderdaad ook buiten aan.
Miskotto schreef:
20-10-2020 20:47
Hij masturbeert toch niet he?
:rofl: :rofl:
O ja, laatst had ik wel even een paniek moment. Toen zat ik met m’n haren woest op de kop, rare trui, geen mascara, omringt door Lego en zooi van lieftallige kleuter, achter m’n laptop en toen moest tijdens de vergadering opeens de camera aan. Was voorheen niet zo. Dat mag wel even aangekondigd worden. Zeg maar.
Daarom heb ik ook altijd mijn gewone kleren aan: ik moet, ook als ik thuiswerk, de deur uit voor kinderen en boodschappen. Ik draag alleen een joggingpak als ik ziek ben; voor al het andere vind ik een joggingbroek teveel privékleding.
anoniem_639c119608cab wijzigde dit bericht op 20-10-2020 21:01
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
20-10-2020 20:52
Wat ik me afvraag bij diegenen die in joggingpak of huispak werken. Loop je daar normaal ook de hele dag in rond als je thuis bent? Ik moet dan ook gewoon met de hond uit, kind naar school brengen, boodschappen doen, pakketje aannemen enz. Dat zou ik echt niet in dat soort kleding doen. Hier overigens niet de mogelijkheid om thuis te werken, dus geen last van dit ‘probleem’.

Als ik de deur niet (meer) uit hoef, grotendeels wel ja.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 20-10-2020 21:10
0.29% gewijzigd
wij slapen nooit.
stokske schreef:
20-10-2020 19:30
Voor mijn mentale gesteldheid is het wel fijn om mij gewoon aan te kleden en op te maken. Gewoon iets leuks aantrekken wat ik ook wel naar kantoor aan zou doen. Casual dat wel...

Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
Oeps, en dan moet je een oplader pakken/de deur open doen/ een spontane oefening in een sessie waarbij je moet staan :biggrin:

Ik zeg dit uit ervaring haha, toen ik dacht dat ik wel in mijn legging kon werken met de camera aan en we opeens moesten opstaan. :-$
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
20-10-2020 19:18
De "bovenkant" is altijd netjes, maar ik heb wel wat vaker een makkelijker zittende broek aan. Ook rokjes en jurken, dan maakt het niet uit. Maar ik merk dat ik mijn "nette broeken" nauwelijks draag. Liever de comfortabele legging of oude, zachte spijkerbroek dan die nette pantalon. En skisokken ipv hakken. Wij lopen in huis binnen niet op schoenen. Nu dus ook niet.
Dit inderdaad.
En als ik een dag geen meetings heb (of alleen met m’n eigen team) wil ik ook nog wel eens een fijne sweater aan doen ipv een mooi vest of blousje.
Alle reacties Link kopieren
Man had hier van de zomer geen shirt aan tijdens het werken (te warm) en had dan een team-shirt en klant-shirt klaar liggen voor meetings. Dus een polo voor een team meeting en een overhemd voor een klant meeting. Op z’n korte broek :proud:
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
20-10-2020 20:12
In principe heb ik gewoon hetzelfde aan als op kantoor, alleen geen schoenen. Wij hebben nooit schoenen aan in huis. Mijn normale kantoorkleren zijn al casual, dus dat kan nu ook prima.
Dit dus, hier precies zo.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Nou, al dat omkleden lijkt me meer gedoe dan gewoon 1x ‘s morgens iets fatsoenlijks aan te trekken. Zie er het voordeel niet van in.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
20-10-2020 20:23
Omdat het het meest comfortabel is :heart: Wat mij betreft een stuk comfortabeler dan mijn skinny jeans met blouse.
Ik voel me echt een sjappie als ik er zo bijloop, dus voel ik me echt veel beter als ik er gewoon ‘normaal’ uitzie. Gelukkig is mijn kleding ook allemaal best comfortabel om de hele dag te dragen.
Ik heb twee flared broeken van ribstof gekocht met stretch en geen knopen/rits. Een zwarte en een met een roestachtige kleur. Zitten heerlijk en ik kan er ook gewoon nog fatsoenlijk de straat mee op voor boodschappen, rondje wandelen en de dochter naar school brengen. Erop draag ik dan wel een leuk topje of blouse. Vooral de jurkjes, rokjes, panty's en hakken blijven in de kast liggen.
Alle reacties Link kopieren
De grootste reden voor mij om me toch anders te kleden op kantoor is dat ik het thuis veel sneller koud krijg. Je zit toch meer stil en ik heb de verwarming ook niet zo hoog staan.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk sinds maart alleen maar joggingbroeken en sweatshorts aan gehad. Ik heb denk ik sinds maar een keer of 10 een spijkerbroek aangehad? En dat kwam dan omdat ik ook nog een andere afspraak had buiten de deur. Maar ik blijf over het algemeen veel thuis en dan is de onderkant vaak wel joggingbroek of korte broek met sneakers of slippers Bovenkant wel een netjes shirtje of truitje. Tenminste op de dagen dat ik online meetings heb. Heb ik helemaal geen online overleggen staan dan lekker een shirtje met een fleecevest oid. Net weer 5 joggingbroeken en 2 fleecevesten online besteld :-D
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-10-2020 21:05
Man had hier van de zomer geen shirt aan tijdens het werken (te warm) en had dan een team-shirt en klant-shirt klaar liggen voor meetings. Dus een polo voor een team meeting en een overhemd voor een klant meeting. Op z’n korte broek :proud:
Met die hittegolf van 30+ graden van het zomer deed ik dat ook. Lekker een hempje aan en als er een zoomcall binnen kwam even een net shirtje aan doen. Een hempje vind ik dan weer niet zo geschikt voor formeel overleg.
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
20-10-2020 20:59
O ja, laatst had ik wel even een paniek moment. Toen zat ik met m’n haren woest op de kop, rare trui, geen mascara, omringt door Lego en zooi van lieftallige kleuter, achter m’n laptop en toen moest tijdens de vergadering opeens de camera aan. Was voorheen niet zo. Dat mag wel even aangekondigd worden. Zeg maar.
Dan zeg je toch gewoon dat je camera het niet doet?! :-P

Ik had laatst een storing; wat ik ook deed, alleen de camera aan de achterkant deed het nog... :roll:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik draag de kleding die ik altijd thuis aan heb, tenzij ik in beeld zou moeten. Is nu in al die maanden 1 keer gebeurd, en morgen weer. Gewoonlijk werk ik in het ziekenhuis, daar is het warmer dan thuis. Daar draag ik andere kleding, die ik normaliter thuis ook direct wissel voor warme en katbestendige kleding. Ik ga niet de verwarming hoog zetten om dan in een jurk te kunnen zitten. Dus hier een gewone broek, een shirt met lange mouwen en een van de vele warme jasjes die mijn moeder voor me gemaakt heeft. En sokken en sloffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven