Werk & Studie alle pijlers

Kleine dillema?

14-10-2019 16:05 38 berichten
Ik werk momenteel als schoonmaakster, 5 uurtjes per dag en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Nu zocht ik vorige maand iets daarbij omdat ik financieel best krap zit. Had iets gevonden bij een callcenter, aangenomen maar nu moet je fulltime beschikbaar zijn voor de training. Nu moet ik een keuze maken maar ik het zo naar mijn zin bij mijn huidige werkgever, durf niet weg te gaan alleen ik zou bij dat andere financieel meer verdienen echt iets van 300 /400 euro meer. Help? What to do? Twijfel al weken. Qua doorgroeimogelijkheden en toekomstperspectiefis optie twee beter, dat wel.
parbleumondieu schreef:
15-10-2019 18:47
Dan zou ik toch iets anders ernaasy zoeken, zodat je de baan die je leuk vindt kunt aanhouden.
Misschien in een winkel?
Callcenterwerk is voor velen iets voor een paar maanden, als je even iets moet omdat je niks hebt.
Dit is wel callcenter werk voor een grote overheidsinstelling. Er zijn veel doorgroeimogelijkheden, training duurt twee maanden. Het is geen doorsnee callcenter functie. Vandaar mijn twijfels.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
15-10-2019 21:36
Dit is wel callcenter werk voor een grote overheidsinstelling. Er zijn veel doorgroeimogelijkheden, training duurt twee maanden. Het is geen doorsnee callcenter functie. Vandaar mijn twijfels.

Ik doe dat werk (en ja, ik vind het wel leuk). Maar ik werk voor een heel klein bedrijf en wat iemand anders ook al aangaf: je moet echt heel flexibel zijn. Daar staat tegenover dat je moet werken tot je 70 bent en het is natuurlijk wel iets dat je, lichamelijk gezien, makkelijker volhoudt dan schoonmaken, ik ben er niet voor niks mee gestopt.

Heb je nu een vast contract?? Je kunt natuurlijk gewoon eerlijk zijn tegen je werkgever: dat je er vanwege de financien wat bij wilt gaan doen, dat je hiervoor die twee maanden training moet volgen en daarna weer beschikbaar bent. Blijkt straks dat het werk toch niks is, dan ga je voorlopig lekker weer schoonmaken. Is het wel leuk/geschikt en niet te combineren, kun je altijd nog opzeggen.
Je gaat niet bepaald naar een concurrent, dat scheelt.

Of de sfeer goed is zul je moeten ervaren. Maar bedenk goed dat dat bij het huidige bedrijf ook kan veranderen, als er een nieuwe manager komt kan de hele sfeer omslaan. Hoeft niet, maar kan wel. Dus puur voor de sfeer zou ik niet blijven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
1x is wel genoeg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zou verder kijken.. ze beloven vaak veel moois met doorgroeimogelijkheden en opleidingen. Maar uiteindelijk komt er niets van terecht. Er is over het algemeen veel verloop.

Ik heb bij een groot, goed bekend staand bedrijf op het ‘klant contact center’ gewerkt. Mensen werden weggepest, werknemers waren bang, veel mensen in tranen gezien en bizarre verhalen gehoord. Voor mij was het echt een tijdelijk iets tot mijn opleiding van start ging. Maar echt nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
14-10-2019 16:54
Wat is het idee voor de toekomst? Volledig naar callcenter of en callcenter en schoonmaak? Want dan moet je twee dingen in de gaten houden: de arbeidstijdenwet en dat je op je tweede inkomen geen loonheffingskorting krijgt.
Je mag heus meer dan fulltime werken hoor. Je mag niet door je werkgever verplicht worden om stelselmatig meer dan fulltime te werken. Maar een fulltimebaan en nog iets erbij voor een paar uur per dag is geen probleem.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet de logistiek in? Dat zijn (via uitzendbureaus) vaak hele flexibele banen. Ochtenddiensten, avonddiensten (of zelfs nachtdiensten) en je mag zelf kiezen hoeveel dagen in de week je wilt werken. In ieder geval een stuk beter dan callcenter (wat ook ik echt zou afraden)
Pivot! PIVOT!!!
Ik twijfel nog steeds! Schoonmaak kan fysiek zwaar zijn dat merk ik ook wel. Ik maak schoon bij een zorginstelling een stuk zwaarder dan kantoren. Maar het blijft lastig ik weet het echt niet!
lilyroseee schreef:
14-10-2019 19:16
Waarom niet?
Omdat callcenter kutwerk is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt genoeg ook schoonmaak uren voor over dag/avonden..

Je houdt je vast aan dat de callcenter je leuk lijkt.. puur omdat je geld ziet en die beloftes van door groeimogelijkheden dat weet iedereen hoe het daar gaat.

Ga moeite en je best doen om bij kantoor schoon te maken of opzoek naar particuliere schoonmaak om meer geld binnen te krijgen. Of ploegendienst eventueel. Maar een callcenter.. begrijp niet dat mensen hier voor kiezen wetende dat het gaat om tijd/geld/druk. Een nummertje meer ben je niet, ik haal je wel uit je droom!!
Het gaat mij om het werk, werk is werk. HET gaat mij puur om het geld. Ik verdien nu met mijn twee schoonmaakbanen bij elkaar ong 1100euro netto. Fysiek ben ik kapot. Ik zal bij de call center 1400-1600 verdienen, met de eerste twee maanden zelfs 1800 euro ivm training fulltime. Ik twijfel nog steeds heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Ga die training nou gewoon doen. Veel van dat soort bedrijven beginnen elke maand met tien nieuwe mensen. Daarvan blijven er echt geen tien over. Als je mag blijven én het leuk vindt kun je je schoonmaakbaan opgeven. Als je het niks vindt (of zij vinden jou niks, dat kan ook nog) dan ga je voorlopig verder met poetsen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
15-11-2019 22:33
Ga die training nou gewoon doen. Veel van dat soort bedrijven beginnen elke maand met tien nieuwe mensen. Daarvan blijven er echt geen tien over. Als je mag blijven én het leuk vindt kun je je schoonmaakbaan opgeven. Als je het niks vindt (of zij vinden jou niks, dat kan ook nog) dan ga je voorlopig verder met poetsen.
Ik kan niet blijven en training volgen het 1 of het ander
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
15-11-2019 22:53
Ik kan niet blijven en training volgen het 1 of het ander
Er zijn grote te korten aan huishoudelijk ondersteuners. Het werk is minder intensief als huishoudelijk medewerker in een instelling en het betaald beter. Probeer dat callcenter, is het niks dan ben je zo weer aan de slag! Je mag mij een privebericht sturen, afhankelijk van waar je woont heb ik evt. een tip waar je kunt solliciteren mocht t callcenter niks worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven