Werk & Studie alle pijlers

Kopopleiding / lerarenopleiding

31-07-2013 23:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Wie van jullie heeft een kopopleiding gevolgd na een HBO-studie? Bijvoorbeeld pedagogiek en daarna een jaar de kopopleiding voor leraar pedagogiek? Ik zit vooral te denken aan de HAN of de HvA.

Iemand hier die deze opleiding heeft gedaan? Hoe is het bevallen? Ik heb nog een dochtertje van 3 jr, is het goed te doen met een klein kindje?

En hoe zit het met de kans op een baan? Is het je gelukt om een baan te vinden in het onderwijs?

Zijn de stages betaald tijdens de opleiding? Worden de stages vanuit de opleiding geregeld of moet je zelf actief op zoek?

Ik zag vandaag dat er ook een mogelijkheid is voor studiefinanciering voor een jaar, lijkt mij heel handig omdat ik dan misschien niet kan werken. Iemand die hier gebruikt van heeft gemaakt?

Ik ga natuurlijk ook contact opnemen met de opleidigen maar het is nu momenteel vakantie. En ik zit met zoveel vragen daarom dat ik het hier even probeer.

Alvast bedankt!
Misschien eens kijken naar de lerarenbeurs?! Volgens mij krijg je de opleiding dan (deels?) vergoed door het tekort aan leraren. Succes!
Hallo,

Ik heb de kopopleiding omgangskunde gedaan in Tilburg.

Of het te doen is met een kindje weet ik niet. Je bent er best veel tijd mee kwijt, naast je schooldagen loop je stage en werk je aan portfolio's. Ik werkte er naast, dit in de weekenden en avonden.

Je kan idd studiefinanciering aanvragen voor deze opleiding, erg fijn!

Betreffende stages: ik moest deze zelf zoeken en deze zijn niet betaald geweest.

Nu heb ik een baan binnen het mbo onderwijs, de banen liggen niet voor het oprapen. Veel van mijn klasgenoten hebben nu geen baan of hebben een tijdje ziektevervanging gedaan.

Verder bevalt het onderwijs mij erg goed, het is hard werken maar je krijgt er een hoop voor terug.

Succes!
Bedoel je een opleiding tot eerstegraads docent of tweedegraads?

Want als je het middelbaar onderwijs in wilt, moet je wel een vak hebben dat ook daadwerkelijk op scholen wordt gegeven.

Stages worden over het algemeen niet vergoed. Je kunt wel studiefinanciering krijgen als je aan de voorwaarden voldoet (o.a. geen eerdere studie richting onderwijs, niet ouder dan 30, voltijd inschrijven).

De lerarenbeurs is voor leraren die zich willen bijscholen, dus daar kom je niet voor in aanmerking.

Of je stage door de opleiding geregeld wordt verschilt per opleiding.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik ben 30 jr, zou dit dan inhouden dat ik geen recht heb op die extra jaar stufi?
@smurfet;,de banen liggen absoluut niet voor het oprapen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja ik had al het idee dat het niet makkelijk zou zijn om een baan te vinden. Ook in het onderwijs. Maar het is iets wat ik heel graag wil doen. Alleen heb ik nu niet echt financieel de ruimte. Maar het zou wel heel fijn zijn als ik enige vorm van stufi kan ontvangen zodat ik de opleiding alsnog kan doen.

Misschien heb ik de ijdele hoop dat ik ergens kan blijven hangen na mijn LIO-stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven