Kopopleiding / master schoolvakken middelbare school
woensdag 24 mei 2017 om 10:14
Zijn hier mensen die de afgelopen 2/3 jaar zijn begonnen (of inmiddels al zijn afgestudeerd)
aan een korte opleiding waarmee je als docent voor de klas kan staan? Hoe bevalt het? Is het lesgeven wat je ervan verwacht had of ga je liever weer terug naar het bedrijfsleven?
Ik moest door omstandigheden snel afhaken en de enige twee mensen die ik ken, kwamen in de beroepspraktijk erachter dat het toch niet hun ding was. Daarom zou ik meer meningen willen horen
aan een korte opleiding waarmee je als docent voor de klas kan staan? Hoe bevalt het? Is het lesgeven wat je ervan verwacht had of ga je liever weer terug naar het bedrijfsleven?
Ik moest door omstandigheden snel afhaken en de enige twee mensen die ik ken, kwamen in de beroepspraktijk erachter dat het toch niet hun ding was. Daarom zou ik meer meningen willen horen
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 25 mei 2017 om 22:43
Inmiddels is het alweer 10 jaar geleden dat ik een kopopleiding gedaan heb. En nog steeds werkzaam in het onderwijs. Heb inmiddels van allerlei jaren/niveaus les gegeven, merkte in het begin wel dat je eigenlijk alleen je papiertje haalt in dat ene jaar, daarna is het best een sprong in het diepe. Ik begin langzaamaan ook wel weer kriebels te krijgen om wat anders te gaan doen dan 'alleen' voor de klas.