Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik ben sinds januari 2009 werkzaam als docent Nederlands op een hogeschool. Ik heb een WO-Master op zak en nog een opleiding tot docent NT2. Ik had al stage gelopen bij deze school, dus ik ben enorm blij dat ik er nu ook een (enorm leuke) baan heb!

Bruto salaris voor fulltime zou zijn 2380,-, maar ik heb een contract voor 0,6fte en kom dus op ong. 1440,- bruto. Volgens mij best aardig voor een starter!
Ik ben datatypiste en verdien 10.47 per uur.

Moet erbij vermelden dat ik 5 jaar uit de arbeidsmarkt ben geweest en alleen een mbo 2 diploma.
IT (HBO)

Leeftijd: 31

3200 bruto, inclusief reiskostenvergoeding is dat 2150 netto

38 vrije dagen, maximale pensioenregeling

tot 19% extra beloning, afhankelijk van prestaties

8% vakantiegeld natuurlijk
anoniem_69276 wijzigde dit bericht op 16-06-2009 20:57
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Opleiding: Mavo

Werk: Directiesecretaresse, 30 uur p.week

Ervaring: 18 jaar

Leeftijd: 38

Salaris: 2225 bruto o.b.v. 30 uur = 1550 netto

+ 32 vakantiedagen

Extra's; eindejaarsuitkering 7% vakantiegeld 8%

Ben wel benieuwd wat andere secretaresses verdienen.
Prieta, die schaamsmiley is een beetje jammer...waar is dat nu goed voor? Je doet je werk toch prima? Gewoon trots zijn op wat je doet hoor!!
Ja Prieta, waar is dat goed voor? Volgens mij heb jij het best aardig voor elkaar zo. Super toch?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik snap Prieta wel.... ik heb ook als vooropleiding Mavo gedaan... dat vind ik op de één of andere manier altijd een beetje genant..

Ik heb sowieso geen opleiding gevolgd voor het vak wat ik nu doe. Vandaag had ik een afspraak bij een klant en uiteindelijk kregen we het over opleidingen etc. Hij vroeg aan mij of ik die en die opleiding had gevolgd... nee. Dan val ik terug op datgene wat ik goed kan... 'ouwehoeren' en geef hem het gevoel zijn vraag te beantwoorden zonder dat ik echt antwoord....

Zo stom ik weet het.... maar ik durf het niet, alsof het dan lijkt alsof ze me opeens niet meer serieus nemen..

Afijn.

Zakelijke Dienstverlening

Leeftijd: 35 jaar

Projectmanager

40 uur

27 vakantiedagen + 12 atv dagen

Laptop vd zaak

Mobiel vd zaak (gebruik ik ook privé)

Auto vd zaak

Brutosalaris: ¤ 3800

Netto: ca. 2150, aftrek van mijn lease auto is hier al vanaf.

Bonus, gemid. 1,5 maandsalaris per jaar

Ik mag dus in zijn geheel helemaal niet mopperen en dat doe ik ook geenszins.... Alleen voel ik me altijd heel ongemakkelijk als het om opleidingen gaat.... Ik heb dit weten te bereiken zonder de juiste opleidingen, maar door veel en hard te werken, de juiste mensen tegen te komen en me bewijzen dat ik het wel kan.... alleen moeten ze dan gewoon nit over opleidingen beginnen.
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 16 juni 2009 @ 21:17:

Ik snap Prieta wel.... ik heb ook als vooropleiding Mavo gedaan... dat vind ik op de één of andere manier altijd een beetje genant..

Ik heb sowieso geen opleiding gevolgd voor het vak wat ik nu doe. Vandaag had ik een afspraak bij een klant en uiteindelijk kregen we het over opleidingen etc. Hij vroeg aan mij of ik die en die opleiding had gevolgd... nee. Dan val ik terug op datgene wat ik goed kan... 'ouwehoeren' en geef hem het gevoel zijn vraag te beantwoorden zonder dat ik echt antwoord....

Zo stom ik weet het.... maar ik durf het niet, alsof het dan lijkt alsof ze me opeens niet meer serieus nemen..

Afijn.

Projectmanager

40 uur

Laptop vd zaak

Auto vd zaak

Ik mag dus in zijn geheel helemaal niet mopperen en dat doe ik ook geenszins.... Alleen voel ik me altijd heel ongemakkelijk als het om opleidingen gaat.... Ik heb dit weten te bereiken zonder de juiste opleidingen, maar door veel en hard te werken, de juiste mensen tegen te komen en me bewijzen dat ik het wel kan.... alleen moeten ze dan gewoon nit over opleidingen beginnen. Maar dat is toch juist veel knapper dan mét de juiste opleiding?
Wat maakt het uit wat knapper is?

Je doet waar je goed in bent.

Niks genant.
Ik weet het niet Zwieber.... het lijkt alsof ik me dan altijd moet bewijzen.... extra moet bewijzen. Ik heb jarenlang tegen het vooroordeel aan moeten boksen en dat is soms vermoeiend....

Dus nog steeds vind ik het lastig als mensen om opleiding vragen... Ik wilde dat ik dat naast me kon neerleggen.
DTEEZ!
Nou inderdaad Djoels! Daar zou ik misschien juist nog wel trotser op zijn. Klasse! Ach joh, volgende keer dat iemand vraagt wat voor opleiding je hebt gedaan zeg je toch gewoon: "HvDW". Kans is groot dat ze zeggen: "Okee!" en weer doorgaan op een ander onderwerp.

Maar als ze toch vragen waar dat voor staat kun je antwoorden: "Hogeschool van Doorzetten en Wilskracht". Draag die titel met trots, zou ik zeggen.
quote:Djoels schreef op 16 juni 2009 @ 21:25:

Ik weet het niet Zwieber.... het lijkt alsof ik me dan altijd moet bewijzen.... extra moet bewijzen. Ik heb jarenlang tegen het vooroordeel aan moeten boksen en dat is soms vermoeiend....

Dus nog steeds vind ik het lastig als mensen om opleiding vragen... Ik wilde dat ik dat naast me kon neerleggen. Mijn professor/promotor is ook begonnen aan de mavo. Zegt écht helemaal niks hoor.
Tja... ik heb uiteindelijk de middelbare school niet eens afgemaakt. Hahaha!
quote:Winterdip schreef op 16 juni 2009 @ 21:33:

Tja... ik heb uiteindelijk de middelbare school niet eens afgemaakt. Hahaha!Lijkt me reden genoeg om nu een wijntje in te schenken.
quote:Sterretjee schreef op 16 juni 2009 @ 21:35:

[...]

Lijkt me reden genoeg om nu een wijntje in te schenken. Hahaha... meer reden heb ik inderdaad niet nodig. Maar ik ben er via een omweg gekomen hoor. Uiteindelijk dat HBO-papiertje toch nog binnen gehaald. Maar ik vind het altijd juist grappig om te zeggen dat ik mijn middelbare school niet heb afgemaakt.
O wat gaaf!

Hoe krijg je dat dan voor elkaar, toch je HBO?

Vinnik best een prestatie.
commercieel administatief medewerkster op de binnendienst

werkervaring 25 jaar

opleiding havo + diverse cursussen

20 uur

1200 bruto = 940 netto

8% vakantiegeld, spaarloon, verder geen extra's

8 weken vakantie

Geen megasalaris, maar wel leuk werk bij een leuk bedrijf in mijn eigen woonplaats. Ik ben ondertussen op zoek naar een opleiding om mezelf uiteindelijk te kunnen verbeteren. Helaas zijn de meeste opleidingen schreeuwend duur, moet je 20 uur per week in die branche werken of 1200 uur stage lopen Voorlopig zit ik hier gelukkig nog prima, maar uiteindelijk wil ik nog wel wat groeien in salaris en aantal uren.
quote:Sterretjee schreef op 17 juni 2009 @ 00:24:

O wat gaaf!

Hoe krijg je dat dan voor elkaar, toch je HBO?

Vinnik best een prestatie.

Valt wel mee hoor. Zo'n bijzondere route was het niet. Ik was nogal een opstandige puber en kon mijn draai niet zo vinden op de middelbare school (havo), toen werd mij 'aangeraden' om iets anders te gaan doen. Toen ben meao gaan doen. Daar kon je ook naartoe als je de overgang havo 3 naar havo 4 had want dat schijnt gelijk te staan aan een mavo-diploma. Dus toen ik in havo 4 (weer) bleef zitten ben ik weg gegaan. Na mijn meao-diploma te hebben gehaald had ik ineens wel het licht gezien en ging ik door naar hbo.

Maar uiteindelijk heb ik dus de middelbare school niet afgemaakt.
quote:Djoels schreef op 16 juni 2009 @ 21:17:

Afijn.

Projectmanager

40 uur

Laptop vd zaak

Auto vd zaak

Ik mag dus in zijn geheel helemaal niet mopperen en dat doe ik ook geenszins.... Alleen voel ik me altijd heel ongemakkelijk als het om opleidingen gaat.... Ik heb dit weten te bereiken zonder de juiste opleidingen, maar door veel en hard te werken, de juiste mensen tegen te komen en me bewijzen dat ik het wel kan.... alleen moeten ze dan gewoon nit over opleidingen beginnen.

Maar moet je nagaan hoeveel zakenmensen uit de Quote 500 (of zoiets ) er juist trots op zijn dat ze het zonder diploma's gemaakt hebben, of beter nog, júist door het ontbreken van dilploma's of andere ongein zijn ze volgens hen zo ver gekomen. Gewoon door de eigenschappen die jij ook bij jezelf beschrijft. En of je nou een eigen bedrijf hebt of niet, het principe is hetzelfde.

Dusss. Noem jezelf voortaan een self-made woman and proud of it! en geen haan die ernaar kraait. Echt niet!
Lief je posting Soundpost.....

Eigenlijk moet ik ook gewoon niet zo zeuren.....

Jammer ik sta nog niet eens in de Quote 500.000 volgens mij
DTEEZ!
Leeftijd: 25

fysiotherapeut 1 jaar ervaring

20 uur p.w.

Salaris: 2400 brutto incl. 8% vakantie

Netto: 1870

+ 150 reiskosten

= 2020

Ik werk variabel dus soms meer zelf 30 uur pw soms iets minder. Starting salaris is wel prima, het probleem is dat het echt langzaam stijgt :(
quote:Adamski schreef op 16 juli 2009 @ 13:42:

Leeftijd: 25

fysiotherapeut 1 jaar ervaring

20 uur p.w.

Salaris: 2400 brutto incl. 8% vakantie

Netto: 1870

+ 150 reiskosten

= 2020

Ik werk variabel dus soms meer zelf 30 uur pw soms iets minder. Starting salaris is wel prima, het probleem is dat het echt langzaam stijgt :( als je dit verdient voor 20 uur per week zijn er toch wel veel fysiotherapeuten die het het veel minder goed hebben! Dit is mi een startsalaris voor een fulltime baan...
Nou ik vind het ook een startsalaris voor een fulltime baan......

Maar hartstikke leuk voor je, maar niet zeuren he.
DTEEZ!
Ik zal ook even een duit in het zakje doen:

Na 10 jaar te hebben gewerkt in de verzekeringsbranche baan opgezegd en de zorg ingegaan, eerst opleiden (HBO) natuurlijk. Dus:

Zorg

Leeftijd: 32 jaar

Verpleegkundige

36 uur

25 vakantiedagen

Laptop vd zaak: hahahahahah, nee dus

Mobiel vd zaak: tuurlijk niet

Auto vd zaak: nog niet eens een 100% reiskosten vergoeding

Brutosalaris: ¤ 1948

Netto: ca. 1200 maar daar komt nog onregelmatigheidstoeslag bij, moet je die wel werken natuurlijk.

Bonus: die zijn voor de directie die zijn zakken al eerder het jaar heeft gevuld.

Dus startsalarissen van 2400,00 zijn fantastisch! Wat een geluk, als je nou ook je baan nog leuk vindt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven