Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2604 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!

Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
Bonny schreef:
04-07-2025 15:11
28 jaar, Junior beleidsmedewerker bij een Provinciehuis.
Inclusief IKB is mijn salaris o.b.v. 36 uur (wat ik ook werk) € 5734 bruto per maand.
Ik heb 8 jaar werkervaring, maar niet als beleidsmedewerker.
Ik heb een HBO diploma in de sociale sector.

Verder heb ik ongeveer 9 weken vakantie per jaar door ADV opbouw (ik werk 40 uur per week). Reiskosten met de auto is €0,10 cent per kilometer onbelast, OV is volledig vergoed.
Jeetje wat een geld. Ik ben 54, docent LC, laatste schaal en verdien 5.909 p.m. Fulltime. Ik ga ook maar eens bij de provincie kijken.
venessa schreef:
04-07-2025 16:02
Jeetje wat een geld. Ik ben 54, docent LC, laatste schaal en verdien 5.909 p.m. Fulltime. Ik ga ook maar eens bij de provincie kijken.
dan verdien je nu toch meer, of lees ik slecht?
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
venessa schreef:
Dit is dus wel inclusief IKB van 22%.
Daar zit ook het vakantiegeld in opgenomen.

Zonder vakantiegeld en dertiende maand (want ongeveer samen het IKB is) gerekend is het 4700 bruto. Daar zit je dan ruim boven.
Bonny schreef:
04-07-2025 16:21
Dit is dus wel inclusief IKB van 22%.
Daar zit ook het vakantiegeld in opgenomen.

Zonder vakantiegeld en dertiende maand (want ongeveer samen het IKB is) gerekend is het 4700 bruto. Daar zit je dan ruim boven.
22% IKB, dat is hoog! Wij hebben maar 16,5%.
Wat verdient iedereen hier enorm veel 🙈
Airysuit schreef:
04-07-2025 16:26
1. Wie weet of het waar is?
2. Mensen die niet veel verdienen posten veel minder vaak in dit soort topics.
Si abra la puerta hay lobos.
Overigens is er een enorm tekort in specifiek mijn beroepsgroep, dus als mensen veel willen verdienen én altijd vakantie willen, dan weet men wat te doen is.
venessa schreef:
appels en peren, tenzij jouw 5.909 ook inclusief vakantiegeld en 13e maand is.
Rabarbara schreef:
04-07-2025 16:27
1. Wie weet of het waar is?
2. Mensen die niet veel verdienen posten veel minder vaak in dit soort topics.
1. Waarom zou je anoniem liegen?
2. Als je wel relatief veel verdient laat je het ook wel uit je hoofd dat hier te melden als je door hebt wat dat voor reacties oproept
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Airysuit schreef:
04-07-2025 16:26

Haha, vind ik ook hoor!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
MyLittlePony schreef:
04-07-2025 16:53
1. Waarom zou je anoniem liegen?
2. Als je wel relatief veel verdient laat je het ook wel uit je hoofd dat hier te melden als je door hebt wat dat voor reacties oproept
1. Er zijn mensen die het heel fijn vinden een leven te verzinnen. Ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen, maar het gebeurt hier vrij regelmatig.
2. Ik heb mijn salaris hier omschreven (en dat vind ik een beetje pedante aanstellerij van mezelf) omdat ik zo wel 5 forummers bij naam kan bedenken die vinden dat ik echt veel te veel verdien voor de luizenbaan die ik heb.
Oh ik bedoelde het niet alsof het erg is dat mensen zoveel verdienen hoor!
Het is jullie van harte gegund! Ik verbaas me alleen dat ik nog zo weinig mensen hier zie die vergelijkbaar verdienen zoals ik, maar het is natuurlijk inderdaad zo dat niet iedereen hier opschrijft. Wellicht helemaal niet als ze heel veel/weinig verdienen.
Rabarbara schreef:
04-07-2025 17:02
1. Er zijn mensen die het heel fijn vinden een leven te verzinnen. Ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen, maar het gebeurt hier vrij regelmatig.
2. Ik heb mijn salaris hier omschreven (en dat vind ik een beetje pedante aanstellerij van mezelf) omdat ik zo wel 5 forummers bij naam kan bedenken die vinden dat ik echt veel te veel verdien voor de luizenbaan die ik heb.
Ik vind de verschillen in het vo wel groot, van LB t/m LE. Hangt dat van je opleiding af of heeft het met schaarste te maken?
KamilleT schreef:
04-07-2025 22:21
Ik vind de verschillen in het vo wel groot, van LB t/m LE. Hangt dat van je opleiding af of heeft het met schaarste te maken?
Ik heb nog nooit gehoord van een docent die in LE zit. Met alleen maar lesgeven kom je daar echt niet.
Universitair geschoolde docenten zitten vaker in LC en LD (de overheid heeft een poos actief gestimuleerd dat academici les zouden moeten geven in het VO) en een zeldzame bevoegdheid hebben helpt ook. Ik heb beide, dus ik heb geluk.
Rabarbara schreef:
04-07-2025 22:33
Ik heb nog nooit gehoord van een docent die in LE zit. Met alleen maar lesgeven kom je daar echt niet.
Universitair geschoolde docenten zitten vaker in LC en LD (de overheid heeft een poos actief gestimuleerd dat academici les zouden moeten geven in het VO) en een zeldzame bevoegdheid hebben helpt ook. Ik heb beide, dus ik heb geluk.
Oh, dat had ik gegoogeld. Ik kon me zo voorstellen dat bijv natuurkundedocenten op het vwo hoger worden ingeschaald (waarmee ik niet wil impliceren dat je dan meer moet kunnen dan als je lesgeeft aan vmbo bk).
Airysuit schreef:
04-07-2025 17:28
Ik verbaas me alleen dat ik nog zo weinig mensen hier zie die vergelijkbaar verdienen zoals ik.
Ik weet niet wat je verdient, maar ik denk wel dat het helpt als je af en toe van werkgever wisselt. Dat zijn toch steeds nieuwe momenten om te onderhandelen. Ik zie het bij man en mij (en natuurlijk ook sector gevoelig). Op zich heeft hij een hoop kennis die gewild is. Maar hij werkt al 25 jaar bij dezelfde werkgever die ook nog eens zelf niet goed met geld kan omgaan. Man is trouw, maar heeft nooit echt een noemenswaardige salarisverhoging gekregen en vindt het zelf vervelend om daar om te vragen. Gevolg dat hij een stuk minder verdient. Qua salaris kan het zeker lonen om eens te wisselen.
Rabarbara schreef:
04-07-2025 17:02
1. Hoe weet je dat dat hier regelmatig gebeurt?
2. Dat bedoel ik dus. Ik heb hier mijn salaris (ook) niet genoemd omdat je hier regelmatig behoorlijk negatieve reacties ziet op wat hogere salarissen
30 jaar, HBO geschoold, 3 jaar ervaring, overheid (gemeente), 3700 euro per maand o.b.v. 36 uur, en dan nog 17% IKB (waar ik voor een groot deel verlof mee koop).
Pensioenbijdrage van werkgever is ca. 500 euro per maand, reiskostenvergoeding van 23ct per kilometer.

Het is niets spectaculairs maar ik ben dan ook geen ambitieus persoon. Ik heb fijne collega's en het werk is interessant, dat vind ik ook belangrijke zaken.
40+, 25+ jaar ervaring. WO geschoold.
Grote verantwoordelijkheid over 3 landen. Lid van directie voor 2 van die landen.

Werk 40 uur maar in praktijk vaak meer. En reis veel voor mijn werk. (Wel all expenses paid)

Bruto salaris 9500 euro
Auto van de zaak
42 vakantiedagen
Mogelijkheid tot thuis werken zoveel ik wil.
Veeel veeeel vrijheid om te doen hoe ik wil.

Ja ik verdien veel. En ik groei ieder jaar mee.
Ik heb hier ook heel hard voor gewerkt en idd zoals hier geschreven werd, ik heb de laatste jaren wel een paar keer een stap naar nieuwe werkgever gezet. Dat heeft me hard laten groeien. Niet alleen in functie maar ook in salaris.

Mijn man verdient minder dan ik maar ook zeker niet slecht. Dus al met al hebben wij het heel goed en daar zijn we ons van bewust.

We zijn best vrijgevig en leven volgens het idee dat delen je leven verreikt. En dus doen we dat ook. En soms wordt daar misbruikt van gemaakt. Tja, dat is dan een les.
MyLittlePony schreef:
05-07-2025 05:55
1. Hoe weet je dat dat hier regelmatig gebeurt?
2. Dat bedoel ik dus. Ik heb hier mijn salaris (ook) niet genoemd omdat je hier regelmatig behoorlijk negatieve reacties ziet op wat hogere salarissen
Ja, dat ben ik met je eens. Of er wordt gesuggereerd dat het gewoon niet waar is. Ik heb ooit het verzamelinkomen van mijn man en mij genoemd en daar ook de kanttekening bij gemaakt dat dit over een paar jaar zou veranderen. Daar werd ook negatief op gereageerd. En toch zal dat verzamelinkomen dit jaar nog veranderen, aangezien mijn man nog voor het eind van het jaar met pensioen gaat bijvoorbeeld :) . En mijn inkomen kan fluctueren, omdat ik als ondernemer afhankelijk ben van opdrachten.

De kaarten van destijds worden steeds weer anders geschut ;-D .
baggal wijzigde dit bericht op 05-07-2025 07:30
6.48% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Monsoon, kan hè iets vertellen over soort werk en/of sector?
Baggal schreef:
05-07-2025 07:28
Ja, dat ben ik met je eens. Of er wordt gesuggereerd dat het gewoon niet waar is. Ik heb ooit het verzamelinkomen van mijn man en mij genoemd en daar ook de kanttekening bij gemaakt dat dit over een paar jaar zou veranderen. Daar werd ook negatief op gereageerd. En toch zal dat verzamelinkomen dit jaar nog veranderen, aangezien mijn man nog voor het eind van het jaar met pensioen gaat bijvoorbeeld :) . En mijn inkomen kan fluctueren, omdat ik als ondernemer afhankelijk ben van opdrachten.

De kaarten van destijds worden steeds weer anders geschut ;-D .
Ik had jou onder andere in gedachte. Ik herinner me de reacties. Erg onaangenaam
MyLittlePony schreef:
05-07-2025 07:31
Ik had jou onder andere in gedachte. Ik herinner me de reacties. Erg onaangenaam
Het maakt gewoon dat ik nooit meer de precieze cijfers geef in dergelijke topics. En verder zegt het ook niet zoveel, want ik heb bijvoorbeeld mijn pensioen niet geregeld. Dat is een bewust ingecalculeerd risico (en ik durf dat risico te nemen), maar als je dat vergelijkt met iemand in loondienst, vergelijk je toch appels met peren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
MyLittlePony schreef:
05-07-2025 07:30
Monsoon, kan hè iets vertellen over soort werk en/of sector?
Het soort werk hou ik even voor mezelf ivm herkenbaarheid.

Ik werk in het bedrijfsleven bij een beursgenoteerd bedrijf. Dus geen overheid of semi overheid. Winst maken is het credo.

Wel met het oog op groener ondernemen en duurzame ontwikkeling
Baggal schreef:
05-07-2025 07:38
Het maakt gewoon dat ik nooit meer de precieze cijfers geef in dergelijke topics. En verder zegt het ook niet zoveel, want ik heb bijvoorbeeld mijn pensioen niet geregeld. Dat is een bewust ingecalculeerd risico (en ik durf dat risico te nemen), maar als je dat vergelijkt met iemand in loondienst, vergelijk je toch appels met peren.
Maar dat is sowieso. Financieel zijn de zaken al slecht vergelijkbaar, inhoudelijk nog meer. Wat voor jou zwaar werk is, is voor een ander licht, en andersom. Een paar berichten hier voor wil iemand naar “de provincie” omdat daar meer te verdienen zou zijn terwijl zhij duidelijk nu méér verdient. Zo kan je bezig blijven. En dan zijn er een hoop mensen die je beschuldigen van liegen of pedanterie.

Maar goed, ik blijf het een boeiend topic vinden om een beetje een idee te hebben bij wat zo ongeveer normaal wordt gevonden. Statistieken kan ik met google wel vinden, maar juist de gevoelswaarde van wat veel of weinig wordt gevonden vind ik nuttig. Ik heb recent iemand aangenomen en een hele discussie met HR over welk salaris we moesten bieden. Toen had ik echt meer aan dit topic dan aan al die statistieken

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven