Werk & Studie alle pijlers

Leraar worden?

25-06-2012 15:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allen,

Ik zit al een tijdje werkloos thuis en ben alle mogelijkheden aan het inventariseren.

Ik heb mezelf er nooit geschikt voor geacht, maar zit nu toch aan het vak van leraar te denken.

Eigenlijk omdat ik een aantal mensen ken die les geven en net als ik redelijk introverte types zijn. Ik heb altijd gedacht dat dat niet zo goed samenging met het beeld dat ik had van een leraar.

Ik ben rustig en redelijk introvert, maar als ik weet waar ik over praat verdwijnt mijn verlegenheid als sneeuw voor de zon.

En verder waarom? Omdat ik dan in mijn vakgebied (biologie) kan werken. Omdat ik het leuk vind om dingen uit te leggen. Omdat ik goed met jongeren kan omgaan. En omdat je het altijd en overal kunt doen.

Hoe kom ik er achter of het wat voor mij is? Of zeggen jullie bij voorbaat al: niet doen!?

Enne, valt onder biologie ook sexuele voorlichting? Want echt no way dus dat ik dat ga geven he.
Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar misschien kun je ook biologie geven op het HBO of de Uni? Ik weet dat ik tijdens mijn lerarenopleiding Geschiedenis ook les kreeg van docenten die zelf Geschiedenis aan de Uni hadden gestudeerd. Het ging tijdens hun lessen veel minder om didactiek, maar echt om het onderwerp zelf. En daar zat veel meer verdieping in als het vak Geschiedenis op de middelbare school...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven