Werk & Studie alle pijlers

Lerarenbeurs en studieverlof

25-10-2017 17:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil heel graag weten hoe jullie studieverlof is geregeld, waar je recht op hebt bij je lerarenbeurs.

Is je studie onderwijs gerelateerd, mijn studie namelijk niet.

Ben je echt vrij / thuis bij studieverlof of ben je op school etc?

Ik hoor het graag :)
Ik lees even mee, wil volgend jaar evt lerarenbeurs gebruiken.
Werk je in PO? Welke studie doe je als ik vragen mag?
Studieverlof naar rato betrekkingsomvang. Ik werk 1 FTE en dat is precies genoeg om 1 dag niet ingeroosterd te worden zodat ik fysiek aanwezig kan zijn op de opleiding. De tweede collegeavond is gewoon haasten na werkdag. Er is geen extra studieverlof, dat doe je in de avonduren/weekend.
ik werk in het primair onderwijs

Iemoos doe jij de opleiding voor verdieping van je huidige baan / onderwijs gerelateerde studie of iets totaal anders?
Vierde bevoegdheid VO.
Ik werkte in deeltijd drie dagen (po) en plande mijn studieverlof de afgelopen jaren wisselend in. Soms enkele dagen in drukke perioden geclusterd (twee opeenvolgende dagen vrij) of bijna een heel schooljaar op de woensdag vrij.

Collega's zijn meestal één vaste dag in de week vrij en worden door een andere vaste collega vervangen.

Let er op dat je ook minder taakuren hoeft te maken (ook naar rato, uiteraard).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
dank!!

is jouw opleiding onderwijs gerelateerd gamuza?
Ik werk fulltime in het PO en heb een lerarenbeurs. Ik werk nu 4 dagen op school en ben één dag uitgeroosterd voor colleges en zelfstudie. De opleiding die ik doe is onderwijsgerelateerd, een tweejarige master om schoolleider te worden.
Het maakt toch niets uit of jouw studie onderwijsgerelateerd is? Jouw werkgever ontvangt een vergoeding voor jouw studieverlof. Het is niet dat ze dat uit eigen zak moeten betalen en dus iemand met een onderwijsgerelateerde studie een hogere gunfactor heeft.
Het klopt wat lemoos zegt; het maakt niet uit welke studie je volgt.
Mijn studie is wel onderwijsgerelateerd, maar ik ga ermee uit het po weg , dus mijn werkgever heeft er niet direct iets aan.
En ik was altijd echt thuis als ik studieverlof had.
Met mijn stapelen kan ik straks ook weg. Dat weet mijn werkgever ook. Als de huidige trend doorzet ga ik ook het onderwijs uit.
Dan ben ik helemaal benieuwd naar jullie studies. Ik wil ook graag een studie volgen om het onderwijs te verlaten.
Na je beurs moet je dan nog wel even in het onderwijs blijven toch?
Ondertussen ook aan het solliciteren dus wie weet is omscholen niet eens nodig
Je moet na het behalen van je diploma nog één jaar in een bekostigde onderwijsinstelling blijven werken. Maar dat mag volgens mij ook één dag per week.
Ah goed om te weten! Moet me er eens even goed in verdiepen. Het is wel een mooie ontsnappingspoging namelijk
Ik dacht de lerarenbeurs juist voor onderwijsgeralateerde opleidingen was om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Welke opleidingen doen jullie? Ik wil volgend jaar een tweejarige master starten. Zou fijn zijn als ik regelmatig een dagje thuis kan studeren.
Saartjepoes schreef:
26-10-2017 09:15
Ik dacht de lerarenbeurs juist voor onderwijsgeralateerde opleidingen was om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Welke opleidingen doen jullie? Ik wil volgend jaar een tweejarige master starten. Zou fijn zijn als ik regelmatig een dagje thuis kan studeren.
Misschien moet je dat nu alvast regelen met je werkgever. Er moet natuurlijk wel vervanging gezocht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven