Lunchen met directeur
dinsdag 7 februari 2017 om 10:28
Op mijn werk wordt er de mogelijkheid geboden om te gaan lunchen met een van de directieleden.
(Heel groot landelijk bedrijf dus veel directieleden die ik niet persoonlijk ken)
Het lijkt me heel erg leuk om met een van de directieleden te gaan lunchen en wil me hiervoor opgeven maar ik moet opgeven welke vraag ik wil stellen en dit vergroot dan mijn kans om uitgekozen te worden.
Het bedrijf is een grote HR dienstverlener....
Nu ben ik heel benieuwd, wat voor vraag zouden jullie aan de ceo van je bedrijf stellen als je deze kans kreeg?
(Heel groot landelijk bedrijf dus veel directieleden die ik niet persoonlijk ken)
Het lijkt me heel erg leuk om met een van de directieleden te gaan lunchen en wil me hiervoor opgeven maar ik moet opgeven welke vraag ik wil stellen en dit vergroot dan mijn kans om uitgekozen te worden.
Het bedrijf is een grote HR dienstverlener....
Nu ben ik heel benieuwd, wat voor vraag zouden jullie aan de ceo van je bedrijf stellen als je deze kans kreeg?
dinsdag 7 februari 2017 om 10:31
Er is nu een discussie aan de gang over het recht op onbereikbaarheid na werktijd. http://www.rtlnieuws.nl/n ... ereikbaarheid-na-werktijd Geen idee of je daar iets mee kunt, maar is actueel en je zou kunnen vragen hoe hij of zij daar tegenover staat.
dinsdag 7 februari 2017 om 10:38
Ik zou graag willen weten hoe zo iemand denkt dat de toekomst eruit ziet voor het bedrijf, wat voor soort trends er zijn te verwachten en hoe hij het bedrijf daar op aan gaat passen. Dan zou ik voor mezelf ook beter kunnen inschatten hoe ik daar in pas en welke vaardigheden ik nog zou kunnen ontwikkelen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 7 februari 2017 om 10:40
Ik zou het bij mezelf houden.
* wat zou ik nu echt van hem willen weten.
* wat is interessant om met hem te delen of te bespreken waar ik tegenaanloop in mijn werk / op werkvloer.
* wat zou ik beter doen als ik CEO was, (wat is dan door jou in te vullen).
* wat vind ik geweldig aan dit bedrijf, waarom werk ik hier zo graag.
* etc.
* wat zou ik nu echt van hem willen weten.
* wat is interessant om met hem te delen of te bespreken waar ik tegenaanloop in mijn werk / op werkvloer.
* wat zou ik beter doen als ik CEO was, (wat is dan door jou in te vullen).
* wat vind ik geweldig aan dit bedrijf, waarom werk ik hier zo graag.
* etc.
dinsdag 7 februari 2017 om 10:46
Er is ooit een tv programma geweest waarin de ceo het werk van iemand van de werkvloer voor een week ging doen, het interssenante was dat de ceo echt zag wat er gebeurde en daarmee ook veranderingen in het bedrijf doorvoerde, die goed waren voor de werkvloer.
Ik zou er goed over nadenken wat wil de ceo met de lunch bereiken, wil hij/zij haar zegje doen of heeft hij/zij juist interesse in jou, daar staat niets over in jou OP maar misschien weet jij dat wel, daar zou ik mijn vraag op richten.
Ik zou er goed over nadenken wat wil de ceo met de lunch bereiken, wil hij/zij haar zegje doen of heeft hij/zij juist interesse in jou, daar staat niets over in jou OP maar misschien weet jij dat wel, daar zou ik mijn vraag op richten.
dinsdag 7 februari 2017 om 11:45
dinsdag 7 februari 2017 om 14:14
Waarom wil je met een directeur lunchen? Als je dat niet weet, wat lijkt je er dan zo leuk aan? En als je het wel weet, geef die reden dan op.
Ik heb laatst een afspraak met een directielid gemaakt omdat ik wilde weten of hij me wilde steunen bij een bepaald plan dat ik heb. Dat wilde hij, dus doel bereikt.
Ik heb laatst een afspraak met een directielid gemaakt omdat ik wilde weten of hij me wilde steunen bij een bepaald plan dat ik heb. Dat wilde hij, dus doel bereikt.
dinsdag 7 februari 2017 om 19:12
quote:djbbi schreef op 07 februari 2017 @ 11:45:
[...]
lol thanks voor de tip maar deze directeur is een vrouw en dat neuqt niet zo makkelijk..
Anders had ik het zeeeeker gedaan
Bedankt voor de andere reacties!
Ik ga er zeker over nadenken! Hele goede suggesties!
Als je de kans wilt hebben én wilt afwijken van de rest, dan is je vraag gewoon; Welke kapper heb je.
Ofzo. Ook een CEO is een normaal mens. Uit hetzelfde gat gekropen, moet poepen, douchen, boodschappen doen en slapen, af en toe naar de kapper, tien-minutengesprekken en de tandarts.
[...]
lol thanks voor de tip maar deze directeur is een vrouw en dat neuqt niet zo makkelijk..
Anders had ik het zeeeeker gedaan
Bedankt voor de andere reacties!
Ik ga er zeker over nadenken! Hele goede suggesties!
Als je de kans wilt hebben én wilt afwijken van de rest, dan is je vraag gewoon; Welke kapper heb je.
Ofzo. Ook een CEO is een normaal mens. Uit hetzelfde gat gekropen, moet poepen, douchen, boodschappen doen en slapen, af en toe naar de kapper, tien-minutengesprekken en de tandarts.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 7 februari 2017 om 19:16
Waarover hebt u slapeloze nachten?
Waar krijgt u stress van?
Welke beslissingen neemt u niet graag?
Bij ons staat de directeur dichterbij (klein bedrijf).
Vorige week bleek toch echt dat onze directeur stress krijgt en elke dag inzit met de cijfers, budgetten, subsidies, ... en daar toch echt geregeld wakker van ligt.
En niet alleen omdat zijn eigen job dan bedreigd is (hij is 60 en zal 't einde van zijn carrière wel halen).
Waar krijgt u stress van?
Welke beslissingen neemt u niet graag?
Bij ons staat de directeur dichterbij (klein bedrijf).
Vorige week bleek toch echt dat onze directeur stress krijgt en elke dag inzit met de cijfers, budgetten, subsidies, ... en daar toch echt geregeld wakker van ligt.
En niet alleen omdat zijn eigen job dan bedreigd is (hij is 60 en zal 't einde van zijn carrière wel halen).
dinsdag 7 februari 2017 om 19:23
Bij mijn man op 't werk is er overigens het "maandelijks vragenuurtje".
Elke eerste woensdag van de maand is de grootste baas van hun bedrijf beschikbaar voor alle mogelijke vragen.
Van elk personeelslid.
Bedrijf van 300 man.
Hij merkte dat veel vragen, suggesties en opmerkingen vaak niet tot bij hem raakten.
Elke eerste woensdag van de maand is de grootste baas van hun bedrijf beschikbaar voor alle mogelijke vragen.
Van elk personeelslid.
Bedrijf van 300 man.
Hij merkte dat veel vragen, suggesties en opmerkingen vaak niet tot bij hem raakten.
dinsdag 7 februari 2017 om 22:33
quote:yoshe schreef op 07 februari 2017 @ 21:43:
Ik zou vragen waarom de directeur zich niet vaker op de werkvloer laat zien en dat een bijzondere lunch blijkbaar nodig is om haar eens persoonlijk te kunnen spreken....Tsja, dat is toch echt afhankelijk van de grootte van het bedrijf. Voor mijn instelling werken 7000 man. Heb de afgelopen jaren een hele enkele keer contact gehad met de RvB maar dat was het dan ook (directie van onze afdeling is zichtbaarder). Hiervoor werkte ik voor een bedrijf met 100 man. En dan kan je inderdaad verwachten dat de directeur op hoofdlijnen zijn medewerkers kent en zichtbaar voor hen is.
Ik zou vragen waarom de directeur zich niet vaker op de werkvloer laat zien en dat een bijzondere lunch blijkbaar nodig is om haar eens persoonlijk te kunnen spreken....Tsja, dat is toch echt afhankelijk van de grootte van het bedrijf. Voor mijn instelling werken 7000 man. Heb de afgelopen jaren een hele enkele keer contact gehad met de RvB maar dat was het dan ook (directie van onze afdeling is zichtbaarder). Hiervoor werkte ik voor een bedrijf met 100 man. En dan kan je inderdaad verwachten dat de directeur op hoofdlijnen zijn medewerkers kent en zichtbaar voor hen is.