Mag Dit????
woensdag 4 november 2009 om 18:25
Ik heb een vraag, misschien is er iemand die het weet of terug kan vinden voor me.
ik werk in de zorg, val onder de cao VVT
Nu hadden we laatst verplicht teamoverleg, waarbij we dus op onze vrije dag terug moesten komen van Teamleider.
Mijn hele vrije ochtend naar de knoppen (10 uur uit huis..vanaf 10.30 uur overleg tot iets na 12 uur en dan dus weer richting huis), maar dit ff terzijde
op mn vorige afdeling werd verteld door onze teamleider dat als het verplicht was je 3 uur mag schrijven en zelfs reiskosten kunt terug krijgen.
die 3 uur omdat ze je minimaal 3 uur moeten uitbetalen, maw ze mogen je niet voor minder dan 3 uur verplichten terug te komen op het werk.
Nu heeft deze huidige teamleider dus maar 1 uur op de dienstlijst gezet......
mijn vraag dus: mag dit? of sta ik in mn recht te zeggen dat ik 3 uur uitbetaald wil?
ik heb ff de CAO gekeken, maar kon zo snel niks vinden
wie helpt???????
ik werk in de zorg, val onder de cao VVT
Nu hadden we laatst verplicht teamoverleg, waarbij we dus op onze vrije dag terug moesten komen van Teamleider.
Mijn hele vrije ochtend naar de knoppen (10 uur uit huis..vanaf 10.30 uur overleg tot iets na 12 uur en dan dus weer richting huis), maar dit ff terzijde
op mn vorige afdeling werd verteld door onze teamleider dat als het verplicht was je 3 uur mag schrijven en zelfs reiskosten kunt terug krijgen.
die 3 uur omdat ze je minimaal 3 uur moeten uitbetalen, maw ze mogen je niet voor minder dan 3 uur verplichten terug te komen op het werk.
Nu heeft deze huidige teamleider dus maar 1 uur op de dienstlijst gezet......
mijn vraag dus: mag dit? of sta ik in mn recht te zeggen dat ik 3 uur uitbetaald wil?
ik heb ff de CAO gekeken, maar kon zo snel niks vinden
wie helpt???????
woensdag 4 november 2009 om 18:27

woensdag 4 november 2009 om 18:28
woensdag 4 november 2009 om 18:30
Ik zou het gewoon even rustig aan je teamleider vragen. Misschien was het wel een vergissing? Zit je je nu voor niks zo druk te maken. Zo niet, dan kan je toch aangeven dat je er drie uur voor wil hebben?
En als je dat niet krijgt, dan kan je altijd nog verder kijken. Of je komt gewoon niet meer op je vrije dag.
En als je dat niet krijgt, dan kan je altijd nog verder kijken. Of je komt gewoon niet meer op je vrije dag.
woensdag 4 november 2009 om 18:31
Pode: teamleider is moeilijk bereikbaar...altijd in gesprek of weg... sporadisch dat je haar ziet. zag vandaag dat ze maar 1 uur had geschreven (terwijl ik en mn collegaas 3 uur hadden genoteerd)
ga zeker morgen als ik de kans krijg vragen... maar dan ist handig als ik bij voorbaat weet of ik een poot heb om op te staan.
elninjoo: de dag terugnemen gaat niet....we zijn (te) krap gepland...dus kan niet zomaar vrij nemen, dan staan mn collegaas tekort.
ga zeker morgen als ik de kans krijg vragen... maar dan ist handig als ik bij voorbaat weet of ik een poot heb om op te staan.
elninjoo: de dag terugnemen gaat niet....we zijn (te) krap gepland...dus kan niet zomaar vrij nemen, dan staan mn collegaas tekort.

woensdag 4 november 2009 om 18:32
Een vriendin van mij werkt maar 4 dagen in de week en haar vaste vrije dag is donderdag. Soms komt het echter ook wel 'ns voor dat ze die dag moet komen werken en dan neemt ze daar gewoon de vrijdag voor in de plaats. Denk dat je zoiets dus ook met je leidinggevende moet regelen en anders dus gewoon niet meer op je vrije dag terug komen.

woensdag 4 november 2009 om 18:33
quote:wolletje schreef op 04 november 2009 @ 18:31:
elninjoo: de dag terugnemen gaat niet....we zijn (te) krap gepland...dus kan niet zomaar vrij nemen, dan staan mn collegaas tekort.dat is niet jouw probleem, dan moeten ze meer mensen inhuren en/of je gewoon extra overuren uitbetalen voor het feit dat je bent gekomen op je vrije dag
elninjoo: de dag terugnemen gaat niet....we zijn (te) krap gepland...dus kan niet zomaar vrij nemen, dan staan mn collegaas tekort.dat is niet jouw probleem, dan moeten ze meer mensen inhuren en/of je gewoon extra overuren uitbetalen voor het feit dat je bent gekomen op je vrije dag
woensdag 4 november 2009 om 18:42
Mja ik vind dit ook een beetje vreemd hoor. Weet niet of je juridisch in je recht staat, maar mij lijkt dat je inderdaad op zijn minst tijd voor tijd moet krijgen.
Zal anders lekker worden, mag je iedere keer op je vrije dag komen opdraven. Leuk met oppas voor evt kids, andere afspraken etc.
Zal anders lekker worden, mag je iedere keer op je vrije dag komen opdraven. Leuk met oppas voor evt kids, andere afspraken etc.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
woensdag 4 november 2009 om 18:44
nou wijze les dus.... ik kom dus gewoon niet meer terug op mn vrije dag.
net collega aan de telefoon, die had teamleider gister dus wel ff te pakken gekregen.
er wordt idd maar 1 uur uitbetaald.......
wil gewoon weten of ik in mn recht sta als ik eis die 3 uur uitbetaald te krijgen.
die overige 3 uur pak ik wel terug door her en der iets eerder naar huis te gaan..das niet anders.
net collega aan de telefoon, die had teamleider gister dus wel ff te pakken gekregen.
er wordt idd maar 1 uur uitbetaald.......
wil gewoon weten of ik in mn recht sta als ik eis die 3 uur uitbetaald te krijgen.
die overige 3 uur pak ik wel terug door her en der iets eerder naar huis te gaan..das niet anders.
woensdag 4 november 2009 om 18:46
quote:Iris27 schreef op 04 november 2009 @ 18:42:
dat terug moeten komen vind ik niet het grootste probleem, maar dus wel dat mn hele vrije ochtend pleite is.
dan wil ik dus ook naar uitbetaald krijgen of idd mn uren vrij krijgen...
dat terug moeten komen vind ik niet het grootste probleem, maar dus wel dat mn hele vrije ochtend pleite is.
woensdag 4 november 2009 om 18:46
Quote : Volgens CAO kan je verplicht gesteld worden voor werkoverleg en moet je deze uren gewoon uitbetaald krijgen en/of gecompenseerd worden. je bent overigens niet verplicht om te komen wanneer de vergadering voor een duur van 2 uur geldt. je bent pas verplicht op je werkplek te verschijnen wanneer de activiteit, in dit geval werkoverleg, minimaal 3 uur duur
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 4 november 2009 om 18:47
woensdag 4 november 2009 om 18:48
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2009 @ 18:46:
Quote : Volgens CAO kan je verplicht gesteld worden voor werkoverleg en moet je deze uren gewoon uitbetaald krijgen en/of gecompenseerd worden. je bent overigens niet verplicht om te komen wanneer de vergadering voor een duur van 2 uur geldt. je bent pas verplicht op je werkplek te verschijnen wanneer de activiteit, in dit geval werkoverleg, minimaal 3 uur duur
jaaaaa die regel bedoel ik!!!
waar heb je die vandaan?
dan kan ik mn teamleider daar op wijzen
jaaaaa die regel bedoel ik!!!
waar heb je die vandaan?
dan kan ik mn teamleider daar op wijzen
woensdag 4 november 2009 om 18:49
quote:wolletje schreef op 04 november 2009 @ 18:46:
[...]
Nou dan vind ik dat jij je als werknemer behoorlijk flexibel opstelt hoor. En de werkgever kan dat sowieso toch niet van iedereen vragen. Puur een principe kwestie.
En er dan ook nog niet eens voor betaald krijgen... Heel bijzonder dit.
[...]
Nou dan vind ik dat jij je als werknemer behoorlijk flexibel opstelt hoor. En de werkgever kan dat sowieso toch niet van iedereen vragen. Puur een principe kwestie.
En er dan ook nog niet eens voor betaald krijgen... Heel bijzonder dit.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
woensdag 4 november 2009 om 18:52
Ik weet niet anders of je krijgt voor vergaderingen terwijl je niet hoeft te werken die dag, niet betaald. Maar ik zal de volgende keer aan denken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 4 november 2009 om 18:54
quote:wolletje schreef op 04 november 2009 @ 18:51:
[...]
mensen in de Zorg zijn nou eenmaal flexibel Ja, als die mensen die werkzaam zijn in de zorg daar nou eens mee zouden kappen zou het ook wel een keer beter geregeld worden. Waarom zouden ze je nu drie uur geven als je 1. je CAO niet kent en 2. toch wel op komt draven als ze je 1 uur , of helemaal niks, betalen ?
[...]
mensen in de Zorg zijn nou eenmaal flexibel Ja, als die mensen die werkzaam zijn in de zorg daar nou eens mee zouden kappen zou het ook wel een keer beter geregeld worden. Waarom zouden ze je nu drie uur geven als je 1. je CAO niet kent en 2. toch wel op komt draven als ze je 1 uur , of helemaal niks, betalen ?
woensdag 4 november 2009 om 19:00
http://www.dynawork.nl/cw ... beidsovereenkomst/3.5.htm
Zoiets moet jij toch hebben ? CAO ? Arbeidsovereenkomst? Even flink zoeken !
Zoiets moet jij toch hebben ? CAO ? Arbeidsovereenkomst? Even flink zoeken !
woensdag 4 november 2009 om 19:01
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2009 @ 18:54:
[...]
Ja, als die mensen die werkzaam zijn in de zorg daar nou eens mee zouden kappen zou het ook wel een keer beter geregeld worden. Waarom zouden ze je nu drie uur geven als je 1. je CAO niet kent en 2. toch wel op komt draven als ze je 1 uur , of helemaal niks, betalen ?
omdat we de mensen/clienten niet laten zitten, die zijn de dupe ervan
Ken jij je hele CAO uit het hoofd dan?
ik niet... en ik heb gezocht in mn CAO, maar kan dr niks over vinden. maar er staat me wel wat bij van die regel (die je ge quote hebt)
en das dus eenmalig dat ik terugkom...want dat doe ik niet weer
[...]
Ja, als die mensen die werkzaam zijn in de zorg daar nou eens mee zouden kappen zou het ook wel een keer beter geregeld worden. Waarom zouden ze je nu drie uur geven als je 1. je CAO niet kent en 2. toch wel op komt draven als ze je 1 uur , of helemaal niks, betalen ?
omdat we de mensen/clienten niet laten zitten, die zijn de dupe ervan
Ken jij je hele CAO uit het hoofd dan?
ik niet... en ik heb gezocht in mn CAO, maar kan dr niks over vinden. maar er staat me wel wat bij van die regel (die je ge quote hebt)
en das dus eenmalig dat ik terugkom...want dat doe ik niet weer