Werk & Studie alle pijlers

Matrixen, lesmethode 90er jaren basisschool

03-10-2009 10:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ik heb een vraag die ik niet gegoogled krijg.

Ik had het gister met Vriend over dat ik op de basisschool mijn Matrix diploma gehaald heb. Wat het precies was kan ik hem niet vertellen, maar ben toch eigenlijk wel benieuwd wat dat nou precies was.

Het enige wat ik mij nog kan herinneren was dat je aan verschillende soorten materiaal moest voelen e.d., maar dat is natuurlijk niet bevredigend genoeg.

Zijn er hier nog leeftijdsgenoten die begin jaren 90 op het basisonderwijs zaten en nog wél weten wat het precies inhield, of was mijn (gewone) basisschool nou zo uniek hier in?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Komt me niet bekend voor... in welke groep haalde je je Matrix diploma?
groep 2, dus dat zal 1990, 1991 geweest zijn..
Het lijkt mij sterk dat je in groep 2 al leert om matrixen te berekenen, of je was een wonderkind Misschien heeft het iets te maken met het voldoen aan een bepaalde vaardigheidsmatrix?
Misschien dat ik het weet:

Tegenwoordig (maar misschien vroeger ook al) heb je een matrix spel. Kijk hier maar eens:

http://shop.heutink.nl/nl ... tid=6&MainId=1&SelId=5528

Maar of je hier nou een diploma voor krijgt?

Ik heb het zelf ook in mijn eigen kleuterklas.
Dat lijkt er in ieder geval wel op meisjekim, maar ik vrees dat het te ver in mijn geheugen is weg gezakt want naar mijn idee waws het veel uitgebreider..
Dat kan best kloppen, want je hebt het gericht op taal en rekenen. Begrippen van groot naar klein, vol naar leeg enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven