Meerkeuzevragen
woensdag 27 februari 2013 om 16:46
Ik studeer al bijna 2 jaar aan de RUG. Mijn studie gaat redelijk, maar er is altijd iets waar ik op vastloop...Meerkeuzevragen! Tentamens die alleen maar uit MC bestaan haal ik nooit in 1 keer. Terwijl ik bij een tentamen met open vragen een eind weg praat en dan zo een 7 heb.
In mijn propedeuse jaar heb ik het vak fysische geografie niet gehaald. De stof vind ik best interessant toch ben ik gisteren voor de 3e keer gestruikeld over de vragen. Weer een 5. Dit is een deeltentamen wat voor 35% meetelt. Het andere tentamen is 65% en wil ik dus halen met een dikke 6 zodat het andere cijfer gecompenseerd wordt. Maar ja daar zijn ze weer de meerkeuzevragen!
Wie heeft de gouden tip(s) om dat tentamen toch te halen?
Alvast bedankt!
In mijn propedeuse jaar heb ik het vak fysische geografie niet gehaald. De stof vind ik best interessant toch ben ik gisteren voor de 3e keer gestruikeld over de vragen. Weer een 5. Dit is een deeltentamen wat voor 35% meetelt. Het andere tentamen is 65% en wil ik dus halen met een dikke 6 zodat het andere cijfer gecompenseerd wordt. Maar ja daar zijn ze weer de meerkeuzevragen!
Wie heeft de gouden tip(s) om dat tentamen toch te halen?
Alvast bedankt!
woensdag 27 februari 2013 om 16:51
woensdag 27 februari 2013 om 16:57
woensdag 27 februari 2013 om 17:01
woensdag 27 februari 2013 om 17:11
woensdag 27 februari 2013 om 17:33
woensdag 27 februari 2013 om 17:54
Je hebt al een paar goede tips gekregen, zie ik, maar daar wil ik nog aan toevoegen dat je vooral de tijd moet nemen om alle vragen heel goed te lezen. En als je twijfelt tussen twee antwoorden, sla de vraag dan even over en kijk er later nog een keer rustig na. Tja...verder geef je het antwoord zelf al: bij meerkeuzetoetsen red je het alleen als je feitenkennis (ook) op orde is, dus zorg dat je daar aandacht aan besteedt tijdens het studeren. Succes!
woensdag 27 februari 2013 om 18:27
quote:gympie26 schreef op 27 februari 2013 @ 17:01:
Ik heb dat tentamen ooit zelf gemaakt. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar toen was het ook gewoon veel feitenkennis uit het boek en de colleges. Dat dus ontzettend goed stampen en verder bovenstaande tips: eerst zelf bedenken wat het antwoord is en dan pas naar de antwoorden kijkenGrappig, ik heb dit tentamen ook gemaakt! Had ook niet een goed cijfer, maar wel eerste poging een voldoende: stampen en logisch redeneren, er is altijd één antwoord echt goed, probeer voor ieder antwoord te bedenken waarom het niet zou kloppen. En natuurlijk de colleges goed doornemen. Succes! Ik vind het ook een slechte manier van examineren..
Ik heb dat tentamen ooit zelf gemaakt. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar toen was het ook gewoon veel feitenkennis uit het boek en de colleges. Dat dus ontzettend goed stampen en verder bovenstaande tips: eerst zelf bedenken wat het antwoord is en dan pas naar de antwoorden kijkenGrappig, ik heb dit tentamen ook gemaakt! Had ook niet een goed cijfer, maar wel eerste poging een voldoende: stampen en logisch redeneren, er is altijd één antwoord echt goed, probeer voor ieder antwoord te bedenken waarom het niet zou kloppen. En natuurlijk de colleges goed doornemen. Succes! Ik vind het ook een slechte manier van examineren..
pluk de dag